آیا خودروهای ایرانی در برابر سارقان امن هستند

15 فروردین ، 1403
گروه تحقیقاتی وایزر
در مقاله آیا خودروهای ایرانی در برابر سارقان امن هستند خواهید خواند:
  • مقدمه
  • چه عواملی بر امنیت خودروهای ایرانی در برابر سرقت تاثیر دارند؟
  • خودروهای ایرانی ضدسرقت کدام است؟
  • چرا خودروهای ایرانی سیستم ضدسرقت خوبی ندارند؟ (4 مورد)
  • چگونه امنیت خودروهای ایرانی را در برابر سارقان افزایش دهیم؟ (5 مورد)
  • خرید بهترین ردیاب جی پی اس برای خودروهای ایرانی
  • سوالات متداول درباره آیا خودروهای ایرانی در برایر سارقان امن هستند

آیا خودروهای ایرانی در برابر سارقان امن هستند؟

سرقت خودرو، معضلی همیشگی برای رانندگان ایرانی بوده است. آمارها نشان می‌دهد که در سال 1400، سرقت خودرو به 234,363 مورد رسیده که نسبت به 5 سال قبل، رشد 7 درصدی داشته است. طبق این آمارها، بیشترین میزان سرقت خودرو در شهر تهران اتفاق افتاده است. این موضوع نگرانی‌های بسیاری را برای صاحبان خودرو ایجاد کرده است. علت میزان بالای سرقت خودرو چیست؟ آیا خودروهای ایرانی در برابر سارقان امن هستند؟ چطور می‌توان امنیت بیشتری را برای خودروها ایجاد کرد؟ با ما در این مطلب از وبسایت وایزر همراه باشید تا به بررسی کامل امنیت خودروهای ایرانی در برابر سرقت بپردازیم.

آیا خودروهای ایرانی در برابر سارقان امن هستند

چه عواملی بر امنیت خودروهای ایرانی در برابر سرقت تاثیر دارند؟

امنیت خودروهای ایرانی در برابر سرقت تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • کیفیت سیستم‌های امنیتی خودرو: مهم‌ترین عاملی که بر امنیت خودروها تاثیر می‌گذارد، داشتن سیستم امنیتی قوی مانند ایموبیلایزر است. بسیاری از خودروهای پیشرفته خارجی مجهز به سیستم‌های امنیتی پیشرفته هستند و به همین دلیل در برابر سرقت امن هستند. اما متاسفانه، خودروهای ایرانی از نظر سیستم‌های امنیتی در سطح پایینی قرار دارند. قفل‌های ضعیف، سوئیچ‌های ساده و عدم وجود سیستم‌های ضد سرقت پیشرفته، کار سرقت خودروهای ایرانی را برای سارقان آسان می‌کند.

حتما بخوانید:  استفاده از ردیاب خودرو بهتر است یا سیستم ایموبلایزر؟

  • مدل خودرو: برخی از مدل‌های خودرو، به دلیل محبوبیت بیشتر یا ضعف‌های امنیتی خاص، بیشتر مورد توجه سارقان قرار می‌گیرند. پراید، پژو 405، پژو 206 و تیبا از جمله خودروهایی هستند که بیشترین آمار سرقت را دارند.
  • محل پارک خودرو: پارک خودرو در مکان‌های خلوت و ناامن و عدم استفاده از بهترین ابزارهای ضد سرقت، احتمال سرقت خودروها را افزایش می‌دهد.
  • توجه داشتن به نکات امنیتی: آگاهی از اقداماتی برای امنیت خودرو مانند عدم نگه داشتن اشیای ارزشمند در داخل خودرو و استفاده از سیستم‌های ضد سرقت در امنیت خودروها در برابر سرقت نقش دارند.

خودروهای ایرانی ضدسرقت‌ کدام است؟

سمند؟ ال 90؟ پراید؟ پژو 206؟ پژو 207؟ پژو 405؟ دنا پلاس؟ خیر! هیچ یک از خودروهای ایرانی مجهز به سیستم ضدسرقت پیشرفته نیست و شما باید خودتان با ابزارهای ضد سرقت، از دارایی خود محافظت کنید.

در سال‌های اخیر، بعضی شرکت‌های خودروسازی ایرانی اقداماتی را برای افزایش امنیت خودروهای خود انجام داده‌اند. برای مثال، تجهیز خودروها به سیستم ایموبلایزر، یکی از این اقدامات است. با این وجود، هنوز هم فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب امنیت وجود دارد و خودروهای ایرانی امنیت صد در صدی در برابر سارقین حرفه‌ای امروز را ندارند.

آیا خودروهای ایرانی در برابر سارقان امن هستند

چرا خودروهای ایرانی سیستم ضدسرقت خوبی ندارند؟

تا اینجا دریافتیم که پاسخ این سوال که آیا خودروهای ایرانی در برابر سارقان امن هستند، منفی است و علت آن هم نبود سیستم ضد سرقت در خودروهای داخلی است. دلایل متعددی برای عدم وجود سیستم ضدسرقت مناسب در خودروهای ایرانی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1- افزایش قیمت تمام شده

نصب سیستم‌های ضدسرقت پیشرفته برای خودروهای داخلی، قیمت تمام شده آن‌ها را افزایش می‌دهد. در حال حاضر، بازار خودرو نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و به دلیل عوامل مختلفی مانند تورم و نوسانات ارزی، قیمت خودرو به‌طور مداوم در حال افزایش است. خودروسازان ایرانی برای حفظ قیمت رقابتی، ناچار به حذف بعضی آپشن‌ها هستند و به همین دلیل تمایل چندانی به استفاده از سیستم‌های ضدسرقت ندارند.

2- عدم وجود الزام قانونی برای خودروسازان

متاسفانه، شرکت‌های خودروسازی ایرانی هیچ الزام قانونی برای نصب سیستم‌های ضدسرقت در خودروها ندارند. همین موضوع باعث می‌شود که خودروسازان انگیزه‌ و محرکی برای ارتقای سطح امنیت خودروهای خود نداشته باشند.

3- کیفیت پایین قطعات

متاسفانه بسیاری از قطعات مورد استفاده در خودروهای ایرانی، از کیفیت پایینی برخوردارند و با استانداردهای روز دنیا مطابقت ندارند. این موضوع شامل سیستم‌های ضدسرقت نیز می‌شود. استفاده از قطعات بی‌کیفیت در تولید سیستم‌های ضد سرقت، نه تنها کارایی آن‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه ممکن است در عملکرد آنها اختلال هم ایجاد کند. در نتیجه خودروسازان به سراغ تولید آن نمی‌روند.

4- عدم توجه خودروسازان داخلی به تحقیق و توسعه

خودروسازان ایرانی توجه کافی به تحقیق و توسعه در زمینه سیستم‌های ضدسرقت را ندارند و برای بهبود خدمات خود به مشتری تلاش نمی‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که از جدیدترین فناوری‌های موجود در این زمینه استفاده نشود و سیستم‌های ضدسرقت مورد استفاده در خودروهای ایرانی، از نظر امنیتی در سطح پایینی قرار داشته باشند.

چگونه امنیت خودروهای ایرانی را در برابر سارقان افزایش دهیم؟

راه‌های ضدسرقت کردن خودروهای ایرانی چیست؟ برای افزایش امنیت خودروی خود در برابر سارقین، حتماً به نکات زیر دقت داشته باشید:

1- برای خودرو، دزدگیر نصب کنید

 نصب دزدگیر به عنوان یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای افزایش امنیت خودروهای ایرانی انجام دهید. این دستگاه با هشدارهای صوتی بلند، سارق را از سرقت منصرف می‌کند. البته این نکته را به یاد داشته باشید که سارقین امروزی بسیار حرفه‌ای هستند و در چند ثانیه، دزدگیر را از کار می‌اندازند. بهتر است علاوه‌بر نصب دزدگیر، از سیستم‌های ضدسرقت پیشرفته‌تر استفاده کنید.

2- قفل فرمان را فراموش نکنید

قفل فرمان یکی از ابزارهای ساده و مقرون‌به‌صرفه برای افزایش امنیت خودروهای ایرانی در برابر سرقت است. این ابزار با قفل کردن فرمان، مانع از چرخش آن می‌شود و کار را برای سارقان دشوار می‌کند. قفل فرمان ابزاری ضروری برای حفظ امنیت خودرو در برابر سرقت است اما کافی نیست. حتماً در کنار قفل فرمان از سیستم پیشرفته ضدسرقت استفاده کنید.

3- از قفل پدال استفاده کنید

قفل پدال سرقت سارق را به تاخیر می‌اندازد. با نصب قفل پدال، حرکت پدال‌های ترمز و کلاچ ماشین توسط سارق ممکن نخواهد بود و همین امر باعث می‌شود احتمال سرقت خودرو کاهش یابد. قفل پدال نیز مانند قفل فرمان ابزار ضدسرقت صد در صدی نیست و سارقان حرفه‌ای می‌توانند آن را بشکنند. به همین دلیل حتماً در کنار قفل فرمان از ابزارهای ضد سرقت حرفه‌ای استفاده کنید.

4- استفاده از کیل سوئیچ می‌تواند به کاهش سرقت کمک کند

کیل سوئیچ یک ابزار امنیتی و ضدسرقت خودرو است که با قطع کردن جریان برق یا سوخت، از روشن شدن خودرو توسط سارقان جلوگیری می‌کند. کیل سوئیچ‌ها در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی موجود هستند. قیمت کیل سوئیچ، به خصوص نوع مکانیکی آن، نسبتاً ارزان است و می‌توانید از این ابزار در کنار سیستم‌های ضد سرقت پیشرفته استفاده کنید.

5- با نصب ردیاب GPS خودرو احتمال سرقت را به صفر برسانید

ردیاب GPS ماشین یک دستگاه کوچک و سیم‌کارت‌خور است که روی انواع خودروهای داخلی نصب می‌شود و با استفاده از ماهواره‌ها موقعیت مکانی خودرو را به طور دقیق و لحظه‌ای به شما نشان می‌دهد. این اطلاعات از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت ردیاب روی گوشی یا کامپیوتر شما نمایش داده می‌شود. ردیاب جی پی اس علاوه‌بر امکان ردیابی لحظه‌ای، مانند یک دزدگیر پیشرفته عمل می‌کند و با هشدارهای متنوع، امکان سرقت را به صفر می‌رساند. هشدارهایی نظیر باز شدن درب خودرو، ضربه به خودرو، استارت زدن غیر مجاز خودرو و حرکت دادن خودرو همگی موجب شده تا ردیاب جی پی اس به‌عنوان بهترین ابزار ضدسرقت خودرو شناخته شود. با نصب ردیاب جی پی اس می‌توانید خودروهای ایرانی را در برابر سارقان امن کنید.

آیا خودروهای ایرانی در برابر سارقان امن هستند

خرید بهترین ردیاب جی پی اس برای خودروهای ایرانی

از‌آنجایی‌که خودروهای ایرانی امنیت کافی در برابر سرقت را ندارند، صاحبان خودرو ناچارند تا خود ابزار ضدسرقت کامل را تهیه کنند تا سرمایه آن‌ها به سرقت نرود. اگر قصد خرید ردیاب جی پی اس خودرو را دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً بهترین ردیاب موجود در بازار را تهیه کنید تا در زمان بروز سرقت، عملکرد مناسب را دریافت کنید. ردیاب‌هایی که در بازار به نام ردیاب ارزان خودرو به فروش می‌رسند، دقت و کیفیت کافی را ندارند و در زمان سرقت، عملکرد صحیح از خود نشان نمی‌دهند و عملاً نصب آن‌ها بی‌فایده است.

ما در وایزر تلاش کرده‌ایم تا با توجه به نیاز کاربر ایرانی، بهترین و بالاترین کیفیت محصولات را ارائه دهیم. ردیاب جی پی اس وایزر با کیفیت بالا و قیمت مناسب، قابل نصب روی انواع خودروهای ایرانی است و می‌توانید امنیت را با آن تجربه کنید. این ردیاب‌ها به همراه ضمانت 1 ساله با قابلیت تمدید ارائه می‌شوند و با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته، شما را آسوده‌خاطر نگه می‌دارند.

برای خرید ردیاب وایزر همین‌حالا با شماره 45597000-021 تماس بگیرید!

سوالات متداول

آیا همه خودروهای ایرانی در برابر سرقت امن هستند؟

خیر، هیچ خودرویی ۱۰۰% ضد سرقت نیست. اما با رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات امنیتی پیشرفته مانند ردیاب جی پی اس وایزر می‌توان احتمال سرقت را به طور قابل توجهی کاهش داد.

چه اقداماتی می‌توان برای افزایش امنیت خودروهای ایرانی در برابر سرقت انجام داد؟

قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر اگرچه سرعت سرقت را کاهش می‌دهند اما برای جلوگیری کامل از سرقت کافی نیستند. حتماً از ردیاب جی پی اس خودرو برای جلوگیری از سرقت استفاده کنید.

وضعیت امنیت خودروهای ایرانی در برابر سرقت چگونه است؟

متأسفانه، آمار سرقت خودرو در ایران بالا است. با نصب سیستم‌های ضد سرقت پیشرفته مانند ردیاب جی پی اس خودرو، می‌توان احتمال سرقت را بسیار کاهش داد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE