ردیابی حیوانات خانگی

29 بهمن ، 1398
گروه تحقیقاتی وایزر

ردیاب حیوانات

ردیابی حیوانات خانگی

ردیابی حیوانات گمشده

در جستجو گر گوگل "آگهی حیوانات گمشده" را سرچ کنید و ببینید چه آمار بالایی از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در اینترنت پیدا می کنید؟ امروزه در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و سایت های مختلف، صفحاتی صرفاً جهت درج آگهی حیوانات گمشده ساخته شده اند و هر روز تعدادی از صاحبان این حیوانات آگهی حیوان گمشده شان را در آن درج می کنند و گاهی مژدگانی با مبالغ بسیار بالایی در نظر می گیرند که نشان از میزان غم و امید به پیدا شدن حیوان دوست داشتنی شان را دارند که به آن وابسته شده اند.
اگر شما از یک حیوان خانگی مثل سگ، گربه، طوطی و پرنده های زینتی، همستر و ... مراقبت می کنید یا تصمیم دارید یکی از این موجودات جذاب را به خانه ی خود بیاورید، حتماً به شیوه های مناسب نگهداری از این موجودات دوست داشتی توجه کنید. 

آیا برای قبول سرپرستی یک حیوان خانگی دوست داشتنی آماده هستید؟

اگر هم اکنون شما صاحب یک حیوان خانگی هستید می دانید که نگهداری و مراقبت از یک موجود زنده هم زیبا و هم نگران کننده و بسیار سخت است و برای آن که به خوبی از عهده ی این مسئولیت برآیید باید اصولی را رعایت نمایید. شاید از همان ابتدا آگاهی لازم را نداشته اید ولی باید در حالت یادگیری دائمی بوده باشید تا به درستی از حیوان خود مراقبت نمایید. البته میزان توجه و زمانی که برای یک نوع حیوان صرف می کنید با حیوان دیگر متفاوت خواهد بود. مثلا سگ ها نیاز به توجه بیشتری نسبت به گربه ها دارند و پرندگان نیز نسبت به سگ ها و گربه ها کمتر نیاز به مراقبت و توجه عاطفی خواهند داشت. 

ردیاب آنلاین حیوانات

اگر اکنون تمایل به خرید یک حیوان خانگی دارید بهتر است با همه ی مسئولیت های نگهداری حیوانات و هزینه های جانبی آن آشنا شوید و سپس اقدام به خرید و قبول مسئولیت نمایید. اگر می خواهید از بروز هر نوع فاجعه اجتناب کنید، همه ی جوانب را در نظر بگیرید و به مواردی که در زیر به آن اشاره کرده ایم توجه کنید:

  • کلی ترین و مهم ترین نکته آن است که باید مسئولیت پذیر باشید و متعهدانه به نگهداری و تربیت حیوان خود توجه کنید. 
  • نکته دوم در نظر گرفتن هزینه های جانبی نگهداری از حیوانات است. این هزینه ها شامل داروها، غذا، محل خواب، وسایل بازی و دستگاه های امنیتی و نگهدارنده ها ی آن ها می باشد که گاهی هزینه های شما را ماهیانه بین چندصد هزار تومان تا چند میلیون تومان افزایش می دهد.
  • نکته ی سوم مربوط به محل نگهداری این حیوانات است. اگر شما یک حیوان خانگی دارید باید خانه ی خود را متناسب با حیوان خود در نظر بگیرید دقیقا مانند زمانی که شما یک کودک نوپا دارید. مسلما در خانه تان محدوده های ممنوعه وجود دارد که یا به دلیل وجود خطر یا دلایل دیگر اجازه ورود به آن محدوده را به حیوان خود نمی دهید. در چنین شرایطی باید آموزش های لازم را به مرور به حیوان بدهید اما حیوانات بازیگوش هستند و زمان زیادی باید صرف تربیت آن ها کنید. 
  • نکته ی دیگر درباره ی افرادی است که ساعات طولانی مدت بیرون از خانه کار می کنند یا دائما در سفر هستند. برای آن که از موقعیت و حال و هوای حیوان تان باخبر باشید می توانید از دستگاه GPS استفاده نمایید. با نصب یک دستگاه جی پی اس کوچک و سبک از همه ی مسیرهای حرکتی آن باخبر می شوید و هشدارهای لازمه را دریافت می کنید.

فواید ردیابی حیوانات

چه زمانی و چرا باید از ردیاب حیوانات استفاده نمایید؟

آمار فرار، گم شدن و سرقت حیوانات خانگی بسیار بالا است. به همین خاطر استفاده از یک دستگاه ردیاب برای حیوانات ضروری است. جلوگیری از به سرقت رفتن حیوانات در شهرهای شلوغ یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه نمایید.
حیوانات خانگی به شما وابسته شده اند و فرار ناگهانی و گم شدنشان موجب بروز خطرات مختلفی برایشان می گردد. آن ها نمی توانند از خود در برابر خطرات بیرون از منزل مراقبت نمایند و به سرعت غذای خود را بدست آورند. بنابراین استفاده از یک دستگاه موقعیت یاب شما را سریعا از مکان آن ها مطلع می گرداند. 

یکی دیگر از دلایل ضروری برای استفاده از دستگاه های ردیابی، جلوگیری از صدمه روحی به شما و اطرافیان تان است که با حیوان خانگی زندگی می کردند. گاهی کودکان به شدت به حضور یک حیوان خانگی وابسته می شوند و هر نوع صدمه به حیوانات در روحیه  ی آن ها تاثیرات منفی طولانی مدت خواهد گذاشت.

استفاده از ردیاب برای حیوانات

مشخصات ردیاب حیوانات

  • ردیاب حیوانات دارای ابعاد کوچک، سبک و قابل حمل است و به راحتی به قلاده حیوان نصب می شود. 
  • استفاده از ردیاب حیوانات معمولاً مانند استفاده از ردیاب افراد است. یعنی همان طور که ردیاب افراد دارای منبع تغذیه قوی هستند ردیاب حیوانات نیز باتری قوی دارند که بتوانند شارژ خود را برای ساعات طولانی و حتی روزها حفظ کنند. 
  • قدرت آنتن دهی هم در ردیاب حیوانات اهمیت دارد تا در هر مکان و شرایطی امکان دریافت موقعیت وجود داشته باشد. 
  • همچنین ردیاب حیوانات قابلیت ارسال اطلاعات به تلفن همراه صاحب خود را دارند تا از هر فاصله ای بتواند موقعیت و مسیر حرکت را شناسایی نماید.
  • این ردیاب ها اطلاعات را به صورت پیامک یا آنلاین از طریق اپلیکیشن ردیابی ارسال می کند. 

مشخصات ردیاب حیوانات

ردیاب حیوانات چه کاربردهای مهمی دارند؟

دستگاه ردیاب برای حفظ امنیت حیوانات خانگی در برابر سرقت، یا ورود به محدوده های خطرناک و در زمان هایی که از شما فاصله گرفته اند مفید و کاربردی است. اگر شما فردی شاغل هستید که ساعات طولانی در طول روز بیرون از منزل هستید یا دائماً در سفر هستید بهتر است از یک دستگاه ردیاب استفاده نمایید تا وضعیت و موقعیت مکانی حیوان دوست داشتنی تان را ببینید. اگر از محدوده ی مشخص خارج شده یا وارد محدوده ی غیر مجاز شده پیامک و هشدار دریافت کنید. 

6 نکته ی مهم در انتخاب ردیاب حیوانات در هنگام خرید

  • قدرت و دقت بالا آنتن دهی
  • وزن سبک و نصب آسان
  • پشتیبانی شرکت تولید کننده
  • ردیابی آنلاین و لحظه ای
  • قابلیت هشدار خروج از محدوده ی تعریف شده
  • قابلیت نمایش تاریخچه ی مسیرهای حرکت و مکان های رفت و آمد در گذشته
  • ردیابی آسان با کمک اپلیکیشن ردیابی
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE