آیا اتصال دستگاه GPS خودروی شخصی به چندین تلفن‌همراه ضرورت دارد

28 خرداد ، 1398
گروه تحقیقاتی وایزر

می توان خودروی شخصی خود را بر روی چند تلفن همراه نصب کرد؟

دستگاه ردیاب، تکنولوژی نسبتاً نوینی در جامعه‌ی ما است و هنوز عده‌ای شناخت کافی نسبت به این دستگاه ندارند. در این میان همیشه فروشندگان فرصت‌ طلبی در جامعه پیدا می‌شوند که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. این فروشندگان برای کسب سود و منفعت شخصی، با بزرگ‌نمایی تلاش می‌کنند کالایی را که مناسب نیازتان نیست به شما بفروشند. دستگاه‌های ردیاب GPS هم‌اکنون در ایران در مدل‌های متنوع با قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی وجود دارد. شما باید ویژگی اصلی هر یک از این مدل‌ها را بدانید و بر اساس نیاز و شرایط خود دستگاه مناسب را خریداری نمایید. 

ردیاب خودرو بر روی تلفن همراه

اطلاعات خود را درباره‌ی دستگاه ضد‌سرقت ردیاب خودرو افزایش دهید

شکی نیست که دستگاه ردیاب GPS و سیستم موقعیت‌یاب جهانی ابزاری مفید و کارآمد در برابر سرقت وسایل نقلیه است و صحت این امر را می‌توان با کمی تحقیق از میزان استفاده از ردیاب GPS از طریق فضای مجازی متوجه شد. باید بدانید که در کشورهای پیشرفته از سال‌ها قبل از ردیاب‌های GPS استفاده می‌شود و اکنون صاحبان خودروها، پلیس و بیمه سه عنصر اساسی و طرفدار این وسیله‌ی ضد‌سرقت در این کشورها هستند. در مقالات دیگر درباره‌ی مزایای دستگاه‌های ردیاب GPS برای هریک از این سه عنصر توضیحات بیشتری خواهیم داد. اما با وجود قبول کارآمدی این سیستم، افزایش اطلاعات درباره‌ی دستگاه‌های GPS و متعلقات آن قبل از خرید، ضرورتی مهم برای شما است تا هنگام خرید گرفتار تبلیغات سوء برخی فروشندگان نشوید. 

نصب اپلیکیشن ردیاب خودرو روی چند تلفن همراه

قابلیت دستگاه ردیاب GPS خودرو؛ ردیابی هم‌زمان از بی‌نهایت تلفن‌ همراه

یکی از ویژگی‌هایی که برخی از فروشنگان بر آن تاکید می‌نمایند، قابلیت ردیابی هم‌زمان از بی‌نهایت تلفن‌همراه است. آن‌ها از این ویژگی به عنوان یک مزیت ویژه و منحصر‌به فرد یاد می‌کنند، در حالی که این مزیت ویژه‌ای برای دستگاه‌های ردیاب‌های GPS خودروهای شخصی نمی‌تواند باشد. 
ردیاب دستگاهی است که با نصب در وسیله‌ی نقلیه می‌تواند اطلاعات و داده‌های حرکتی را به صاحب خودرو منتقل نماید. این اطلاعات کاملاً محرمانه و شخصی است و برای سایر افراد خانواده و دوستان اهمیت و ضرورتی ندارد که از این اطلاعات شخصی گزارش دریافت نمایند. اما صاحبان خودرو تصور می‌نمایند که در لحظه‌ی سرقت باید سایر اعضای خانواده و دوستان هم از سرقت خودرو مطلع شوند تا کاری را که می‌توانند انجام دهند. چنین انتظاری از اعضای خانواده و دوستان چندان منطقی نیست و ضرورتی ندارد.
در حقیقت در‌صورت سرقت خودرو، هشدار سرقت برای دارنده‌ی اپلیکیشن دستگاه ردیاب ارسال می‌گردد و تنها در این لحظه‌ی حساس است که صاحب خودرو باید به پلیس یا تیم پشتیبانی دستگاه ردیاب اجازه‌ی ردیابی خودرو را بدهد. به‌هر‌حال لزومی ندارد سایر افراد بتوانند از تلفن‌های همراه خود، مسیر خودروی شخصی شما را ردیابی نمایند. باید بدانید که اگر اپلیکیشن دستگاه ردیاب را بر تلفن‌همراه افراد دیگر نصب نمایید آن‌ها همیشه می‌توانند شما را ردیابی کنند. بنابراین در صورتی که به یک دستگاه ردیاب GPS برای خودروی شخصی نیاز دارید، مراقب باشید به خاطر این ویژگی که فروشندگان با آب و تاب تعریف می‌کنند، متحمل هزینه‌ی اضافی نگردید. 

ردیابی خودرو از چندین تلفن همراه

قابلیت ردیابی کودکان و سالمندان، هم‌زمان با چندین تلفن‌ همراه

البته دستگاه‌های ردیابی که برای ردیابی و مراقبت از کودکان و سالمندان ساخته شده‌اند، کارکردی متفاوت دارند. این دستگاه‌ها که به ردیاب‌ GPS افراد عمومیت دارند، بهتر است دارای قابلیت ردیابی با حداقل 2 یا 3 تلفن‌همراه را داشته باشند که هم‌زمان والدین، مربی و یا پرستار بتوانند از موقعیت این افراد مطلع شوند. پس می‌بینید که دستگاه‌های ردیاب را باید کاملاً بنابر نیاز خود تهیه کنید و بی‌دلیل هزینه بیشتر پرداخت ننمایید. 

قابلیت ردیابی خودروهای شرکت

یکی دیگر گروه‌هایی که به ردیاب GPS خودرو نیاز دارند، مدیران شرکت‌ها هستند که جهت کنترل خودرو یا وسایل نقلیه شرکت باید یک دستگاه ردیاب بر روی آن نصب نمایند. در چنین شرایطی اگر لزوم کنترل خودروها از طریق همه‌ی سهامداران شرکت احساس می‌گردد می‌توان از دستگاه ردیاب GPS استفاده نمود که امکان ردیابی هم‌زمان از طریق چندین تلفن‌همراه یا کامپیوتر را داشته باشد. در غیر این‌صورت همچنان می‌توان خودروهای شرکت را نیز از یک اپلیکیشن کنترل و مدیریت نمود.

ردیاب خودروهای شرکتی

ردیاب خودرو چیست و چه کاربردی برای خودروهای شخصی دارد؟

شاید بهتر باشد فواید و عملکرد ردیاب GPS برای خودروهای شخصی را بدانید تا موضوع را بهتر درک نمایید. هر شخصی که صاحب یک وسیله‌ی نقلیه نظیر اتومبیل‌های سواری، اتوبوس، تاکسی، کامیون، ماشین‌های کشاورزی و موتورسیکلت و هر وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگر است و شخصاً با این وسایل امرار معاش می‌کند، ناخودآگاه باید جهت تأمین امنیت این وسایل اقدامات لازم را انجام دهد. در چنین مواقعی صاحب وسیله‌ی نقلیه باید یک دستگاه ردیاب GPS مناسب خودروهای شخصی بر آن نصب نماید. 

مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های یک دستگاه ردیاب خودروی شخصی

مهم‌ترین ویژگی دستگاه ردیاب خودروی شخصی این است که باید مسیر حرکت، سرعت و محل توقف خودرو را به صاحب خودرو اطلاع دهد. هنگام سرقت صاحب خودرو اطلاعات و داده‌های خودرو را می‌تواند به پلیس انتظامی اطلاع داده و به کمک نیروی انتظامی محل و مخفیگاه سارق را کشف و وی را دستگیر نمایند. اطلاعات و داده‌های مکانی و سرعت خودرو باید از طریق یک اپلیکیشن ساده و کاربردی قابل مشاهده باشد. همانطور که گفته شد اطلاعاتی که از طریق اپلیکیشن به تلفن‌همراه صاحب خودرو ارسال می‌گردد اطلاعاتی امنیتی و شخص است. البته دستگاه‌های ردیاب خودرو باید از طریق یک تیم پشتیبانی قوی و مسئولیت‌پذیر پشتیبانی شوند و هرگونه مسئله‌ در زمینه‌ی نحوه‌ی استفاده از دستگاه و اپلیکیشن باید به‌درستی آموزش داده شود. 
به‌هر‌حال ضرورتی جهت اتصال ردیاب GPS بر چندین تلفن همراه ضرورتی دیده نمی‌شود. کافی است پس از دریافت هشدار روشن شدن خودرو و اطمینان از به سرقت رفتن آن، با پلیس آگاهی تماس بگیرید و اطلاعات دریافتی از دستگاه ردیاب را با حفظ خونسردی به اطلاع آنان رسانید.
البته با تمام این موارد، تیم وایزر در حال بررسی امکان اضافه کردن ویژگی چند کاربره کردن ردیاب‌های خودرو وایزر در اپلیکیشن سرو می‌باشد که در صورت مثبت بودن ارزیابی‌های تیم فنی وایزر، این ویژگی به اپلیکیشن سرو اضافه و هم‌زمان به اطلاع وایزری‌های گرامی خواهد رسید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE