مهم ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

03 بهمن ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر
در مقاله مهم ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت خواهید خواند:
  • مقدمه
  • نکات مهم برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت (7 مورد)
  • خرید ردیاب جی پی اس موتورسیکلت، بهترین راهکار جلوگیری از سرقت
  • سوالات متداول در مورد راهکارهای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

مهم ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

موتورسیکلت به دلیل حرکت سریع‌تر و حمل‌ونقل آسان‌تر نسبت به خودروها، به‌خصوص در زمان ترافیک، محبوبیت زیادی در بین مردم دارد. اما این وسیله نقلیه به دلیل وزن سبک‌تر، نداشتن بدنه و حمل راحت‌تر، بیش از ماشین در معرض خطر سرقت قرار دارد. صاحبان موتورسیکلت به علّت امنیت کمتر وسیله نقلیه خود، همیشه نگران به سرقت رفتن آن هستند. اگر شما هم صاحب موتور سیکلت هستید و نگرانی از سرقت آن برایتان به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است، در این مطلب از وایزر حتماً همراه ما باشید تا هم به معرفی مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت بپردازیم و هم با یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای ضد سرقت موتور سیکلت آشنا شویم.

مهم ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

نکات مهم برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت

مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت چیست؟ برای جلوگیری از سرقت، اول از همه باید مثل یک سارق فکر کنید و خودتان را جای او بگذارید. در چه صورت به سراغ سرقت یک موتور می‌روید؟ قطعاً زمانی که موتور، سیستم امنیتی قوی نداشته باشد. البته این تنها یک مورد از مواردی است که سارق را برای سرقت ترغیب می‌کند. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا از سرقت موتور سیکلت خود جلوگیری کنید.

نکته 1: نصب دزدگیر ضد سرقت موتور سیکلت را فراموش نکنید

یکی از بهترین دستگاه‌های ضد سرقت موتور سیکلت، دزدگیر است. اگر کسی به موتور شما دست بزند، این دستگاه با هشدار صوتی به شما اطلاع می‌دهد. البته، وجود دزدگیر موتور سیکلت زمانی مفید است که شما با شنیدن صدای آن بیرون بیایید و امنیت موتور را چک کنید. اکثر مردم با شنیدن صدای دزدگیر اهمیتی نمی‌دهند و بلافاصله آن را خاموش می‌کنند.

البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اگرچه دزدگیر موتور سیکلت وسیله‌ای مفید و کاربردی است، اما به‌تنهایی برای جلوگیری از سرقت کافی نیست. این ابزار ضدسرقت فقط می‌تواند روند سرقت را کندتر کند، زیرا اکثر سارقان روش‌های از کار انداختن انواع دزدگیر را می‌دانند. در کنار دزدگیر باید از ابزار ضدسرقت قوی‌تر و پیشرفته‌تر استفاده کنید.

نکته 2: قفل ترمز دیسکی نصب کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت، استفاده از قفل ترمز دیسکی است. از قفل ترمز دیسکی یا  قفل دیسک موتورسیکلت می‌توانید به همراه یا حتی به جای قفل دو شاخ استفاده کنید. قفل ترمز دیسکی مانند قفل دو شاخ محافظت بالایی دارد؛ اما این قفل به جای جلوگیری از چرخش چرخ جلو، در واقع مانع از حرکت کل موتور سیکلت می‌شود. البته همراه داشتن این قفل شاید کمی ناخوشایند باشد چرا که فضای شما را اشغال می‌کند، اما بهرحال یکی از عوامل بازدارنده اصلی برای سارقان موتور سیکلت هستند. نکته مهم این است که این قفل نیز مانند دزدگیر، یک ابزار ضد سرقت قوی برای موتورسیکلت محسوب نمی‌شود و فقط می‌تواند سرعت سرقت را کاهش دهد، چرا که سارقان حرفه‌ای راه‌های باز کردن این قفل را می‌دانند. برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت، حتماً از این قفل در کنار ابزارهای ضد سرقت قوی‌تر استفاده کنید.

نکته 3: از دوربین های امنیتی استفاده کنید

اگر موتورسیکلت را در پارکینگ خانه پارک می‌کنید، یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت، نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مدار بسته در خانه است. مطمئن شوید که دوربین مدار بسته تصاویر شفاف و واضحی در روز و شب می‌گیرد. اگر این دوربین مجهز به حسگر حرکت باشد و بتواند با وصل شدن به گوشی همراه شما، هشدارهای لازم را ارسال کند، می‌توانید از امنیت بیشتر موتور سیکلت خود مطمئن شوید. اگر کسی موتور سیکلت شما را سرقت کند، فیلم سرقت که توسط دوربین امنیتی شما ضبط شده است برای تحقیقات پلیس بسیار مفید خواهد بود.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که حتماً در کنار نصب دوربین در پارکینگ، از ابزارهای ضدسرقت روی موتورسیکلت نیز استفاده کنید.

نکته 4: از ردیاب GPS برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت استفاده کنید

در حال حاضر، بهترین ابزار ضد سرقت موتورسیکلت، ردیاب GPS موتور سیکلت است. این فناوری به شما اجازه می‌دهد تا در هر لحظه و هر نقطه‌ای از زمین مکان دقیق موتور سیکلت خود را بررسی کنید و در صورت نیاز، اقدام به ردیابی و بازیابی آن کنید. در زیر چند مورد از کاربردهای نصب ردیاب GPS برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت ذکر شده است:

  • حفاظت از موتورسیکلت در برابر سرقت به‌کمک هشدارهای متنوع از جمله هشدار روشن شدن موتور و هشدار حرکت آن
  • ارسال اطلاعات دقیق مکانی و زمانی در هر نقطه از زمین
  • امکان کنترل از راه دور موتورسیکلت و خاموش کردن آن از دور و در حین حرکت
  • تعیین محدوده جغرافیایی مجاز برای حرکت
  • تعیین سرعت مجاز برای حرکت
  • ارائه اطلاعات از مسیرهای پیموده‌شده قبلی

ردیاب جی پی اس موتور در قسمتی پنهان از دید سارق نصب می‌شود و به همین دلیل سارق امکان از کار انداختن آن را ندارد. حتی اگر سارق بتواند موتور سیکلت را به سرقت ببرد، ردیاب با موقعیت‌یابی دقیق، امکان بازیابی موتور را فراهم می‌کند. با نصب ردیاب GPS موتور، امنیت وسیله نقلیه خود را به‌طور کامل حفظ خواهید کرد.

مهم ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

نکته 5: چرخ جلویی موتورسیکلت را قفل کنید

یکی دیگر از ابزارهای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت که هزینه چندانی هم ندارد، اما می‌تواند تفاوت زیادی در حفظ امنیت موتور شما ایجاد کند، قفل دو شاخ موتور سیکلت است. به کمک این قفل، سارق نمی‌تواند چرخ جلویی موتور سیکلت شما را حرکت دهد و عملاً سرقت برای او دشوار خواهد شد. همچنان در این راهکار نیز توصیه می‌شود که از ردیاب جی پی اس موتور سیکلت در کنار قفل دو شاخ استفاده کنید تا حتی اگر سارق موفق به باز کردن این قفل شد، بتوانید با ردیاب GPS، موقعیت موتور را ردیابی کنید.

نکته 6: موتورسیکلت را در مکانی امن پارک کنید

بسیاری از کسانی که موتورسیکلت دارند، در اکثر مواقع، موتور خود را در جای مناسب و امنی پارک نمی‌کنند. این عدم انتخاب محل پارک مناسب باعث می‌شود که چشم سارقان به موتور بیفتد و برای سرقت وسوسه شوند. نامناسب‌ترین مکان‌ها برای پارک موتور سیکلت عبارتند از:

کوچه‌های بسیار خلوت و بدون سکنه

پارک کردن موتورسیکلت در کوچه‌های خلوت و خالی از سکنه یا خرابه‌ها، می‌تواند بسیار ناامن باشد. در این مکان‌ها رفت‌وآمد کم است و سارقان می‌توانند با خیال راحت سرقت کنند.

کنار خیابان‌های بسیار شلوغ

در مقابل، پارک کردن موتورسیکلت در کنار خیابان‌های بسیار شلوغ نیز خطرات خود را دارد؛ این خیابان‌ها می‌توانند محل رفت‌وآمد افراد مختلف باشند و سارقان نیز از این فرصت برای سرقت استفاده می‌کنند.

اطراف پارک‌های خلوت

اطراف پارک‌های خلوت، به‌خصوص شب‌ها، محل امنی برای پارک موتورسیکلت نیست. حتماً موتور سیکلت را در جایی با رفت‌وآمد معمولی افراد پارک کنید.

در خیابان‌ها و کوچه‌های تاریک

پارک در خیابان‌ها و کوچه‌های تاریک نه تنها باعث می‌شود که خودتان موتورتان را به سختی پیدا کنید، بلکه برای سارقان نیز امکان سرقت و حمل موتور را آسان‌تر می‌کند. حتماً موتور را در نزدیکی چراغ‌های برق و در روشنایی پارک کنید.

بدون شک، بهترین راهکار برای نگهداری از موتورسیکلت استفاده از پارکینگ مناسب است. شما می‌توانید وسیله‌ نقلیه خود را در هر نقطه‌ای از شهر به پارکینگ‌های عمومی ببرید و با خیال آسوده به کارهایتان برسید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که پارک کردن موتورسیکلت در پارکینگ‌های طبقاتی نیز مشکلات خود را دارد. یکی از این مشکلات ممکن است پیدا کردن موتورسیکلت در میان دیگر وسایل نقلیه باشد. برای حل این مشکل، می‌توانید از سیستم ردیاب GPS استفاده کنید تا با استفاده از قابلیت موقعیت‌یابی آن، محل پارک موتور را به‌راحتی پیدا کنید.

نکته 7: موتور را به یک شی ثابت قفل کنید

وقتی می‌خواهید برای مدت طولانی از موتورسیکلت خود دور باشید، حتماً آن را قفل و زنجیر کنید و مطمئن شوید که آن را به یک جسم ثابت و غیرمتحرک قفل کرده‌اید. علاوه‌بر این، باید از یک زنجیر ضخیم استفاده کنید که شکستن آن با کاتر پیچ آسان نباشد؛ همچنین قفلی که انتخاب می‌کنید هم باید در برابر کاتر پیچ نیز مقاوم است. علاوه‌بر این، حتماً از دستگاه ردیاب جی پی اس استفاده کنید تا حتی اگر سارق موفق به شکستن قفل و زنجیر شد، از حرکت موتور سیکلت مطلع شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

خرید ردیاب GPS موتورسیکلت، بهترین راهکار جلوگیری از سرقت

همان‌طور که در این متن خواندید، نصب ردیاب جی پی اس برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت ضروری است. این ابزار، خیال شما را از امنیت موتورسیکلت آسوده می‌کند و حتی اگر موتور به سرقت برود، می‌توانید با موقعیت‌یابی دقیق برای بازگرداندن موتور اقدام کنید.

اگر قصد خرید ردیاب جی پی اس موتور سیکلت را دارید، می‌توانید از میان انواع ردیاب وایزر، بهترین را انتخاب کنید. ردیاب‌های وایزر از نظر ساخت و دقت ردیابی بالاترین کیفیت را دارند. ضمن این که ردیاب‌های وایزر دارای گارانتی 1 ساله قابل تمدید و همچنین پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته هستند.

شما می‌توانید برای خرید ردیاب GPS موتور سیکلت همین حالا به قسمت محصولات سایت سر بزنید یا با شماره 02145597000 تماس بگیرید.

مهم ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

سوالات متداول در مورد راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

آیا سرقت موتورسیکلت راحت تر از سرقت خودرو است؟

بله! سارق ماشین قبل از دسترسی به داخل ماشین باید پنجره‌ها و درب‌های خودرو را باز کند؛ اما برای سرقت موتورسیکلت این مراحل وجود ندارد و به‌راحتی موتورسیکلت به سرقت می‌رود.

آیا نصب دزدگیر برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت کافی است؟

خیر، دزدگیر صدای هشداری ایجاد می‌کند و تلاش برای سرقت موتور را به تاخیر می‌اندازد و نمی‌تواند به‌تنهایی برای جلوگیری از سرقت کافی باشد. برای حفظ امنیت موتور، نصب ردیاب موتورسیکلت ضروری است.

بهترین ردیاب جی پی اس موتور سیکلت را از کجا بخرم؟

شما می‌توانید برای خرید بهترین ردیاب جی پی اس بازار یعنی جی پی اس وایزر با شماره 02145597000 تماس بگیرید.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE