چرا خودروهای ایرانی نیاز به ردیاب دارند؟

04 دی ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر

چرا خودروهای ایرانی نیاز به ردیاب دارند؟

اگر در طول روز در خیابان به خودروهای اطرافتان نگاه کرده باشید، متوجه می‌شوید که بیش از نیمی از آن‌ها خودروهای ایرانی یا ساخت ایران هستند که هر کدام قیمت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل، مراقبت از این خودروها در برابر سرقت، که آمار آن هر روز در تمام شهرهای ایران افزایش می‌یابد، ضروری است. یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های حفاظت از خودرو در برابر سرقت، خرید ردیاب جی پی اس خودرو است. اما چرا خودروهای ایرانی نیاز به ردیاب دارند؟ این دستگاه علاوه بر این که موقعیت خودرو را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد، قابلیت‌های دیگری نیز دارد که آن را به یک ابزار ضروری برای خودرو تبدیل کرده است. در این مقاله از وایزر به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم که ردیاب را به یک ابزار ضروری برای خودروهای ایرانی تبدیل کرده است. با ما همراه باشید.

نصب F150 روی دنا

ردیاب خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب خودرو یا GPS خودرو، به عنوان یک فناوری پیشرفته، اکنون به عنوان یکی از وسایل ضروری برای حفظ امنیت خودرو شناخته می‌شود. این دستگاه سخت‌افزاری که در انواع خودروهای داخلی و خارجی موجود در بازار نصب می‌شود، از طریق یک سیم‌کارت که در آن قرار می‌گیرد، موقعیت جغرافیایی دقیق خودرو را به تلفن همراه یا دستگاه متصل به آن ارسال می‌کند. با استفاده از این فناوری، مالکان خودرو می‌توانند به راحتی مکان فعلی و دقیق خودروی خود را در هر لحظه پیدا کنند. همچنین، اگر خودرو به سرقت برود، مالک به کمک ردیاب خودرو و از طریق نرم‌افزار موبایل یا کامپیوتر، می‌تواند به سرعت مکان دقیق خودرو را بیابد.

ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد. برخی از انواع ردیاب‌های خودرو نیاز به نصب سیم‌کشی دارند و به عنوان ردیاب سیمی خودرو شناخته می‌شود، در حالی که بعضی از آن‌ها بدون نیاز به سیم‌کشی(ردیاب بی‌سیم یا ردیاب مغناطیسی)، قابل حمل هستند و به راحتی در اتومبیل‌های داخلی و خارجی، سبک یا سنگین نصب می‌شوند. ردیاب خودروی با کیفیت دارای ویژگی ارسال هشدار از طریق پیامک به مالک خودرو در هر بار باز شدن درب یا وارد شدن ضربه است. این دستگاه می‌تواند وظیفه یک سیستم دزدگیر را نیز انجام دهد و در صورت سرقت، می‌تواند به سرعت خودرو را ردیابی کند و موقعیت دقیق را به صاحب خودرو نشان دهد. همچنین مالک خودرو می‌تواند با ارسال یک دستور از طریق اپلیکیشن خودرو یا اس ام اس، آن را خاموش کند و هیچگاه اجازه روشن شدن مجدد آن برای شخصی دیگر ندهد.

کاربردهای ردیاب خودرو

ردیاب خودرو یک تکنولوژی پرکاربرد است که از دو تکنولوژی اصلی یعنی GPS و GPRS بهره می‌برند. با استفاده از GPS، موقعیت دقیق جغرافیایی خودرو را بررسی می‌شود و با استفاده از GPRS (سیم‌کارت)، این اطلاعات به صاحب خودرو ارسال می‌شود. بعضی از کاربردهای مهم ردیاب خودرو عبارتند از:

- ردیابی لحظه‌ای خودرو: این ویژگی به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد تا در لحظه موقعیت خودرو را پیگیری کنند.

- قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور: با استفاده از ردیاب، می‌توان خودروی در حال حرکت را از دور خاموش و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کرد.

- تعیین سرعت مجاز برای خودرو: با تنظیم سرعت مجاز، در صورت تجاوز از این محدوده، به صاحب خودرو اعلام هشدار می‌شود تا بتواند خودرو را از حرکت متوقف کند.

- تعیین محدوده جغرافیایی مجاز: با ویژگی جئوفنسینگ ردیاب می‌توان محدوده‌ای را برای عبور و مرور خودرو تعیین کرد. در صورت تخطی از این محدوده نیز، هشدار به صاحب خودرو ارسال می‌شود.

با توجه به این ویژگی‌ها، ردیاب خودرو به صاحبان اتومبیل‌ها این امکان را می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن از خودروهای خود مراقبت کنند و امنیت آن‌ها را تضمین کنند.

انواع جی پی اس های وایزر

۷ دلیلی که خودروهای ایرانی به ردیاب نیاز دارند

امنیت خودروهای ایرانی نسبت به سایر خودروهای جهان ضعیف‌تر است. به عنوان مثال، درب خودروهای ایرانی به راحتی باز می‌شود و سارق می‌تواند بدون هیچ مشکلی با باز کردن درب خودرو، آن را به سرقت ببرد. همچنین، در بسیاری مواقع دزدگیر نیز برای خودروها کارآمد نیست و امکان از کار انداختن آن به راحتی وجود دارد. تمامی این موارد باعث می‌شوند تا نیاز به استفاده از یک سیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای ایرانی ضروری باشد.

با استفاده از یک سیستم ردیاب، شما حتی پس از وقوع سرقت هم می‌توانید موقعیت فعلی خودرو را ببینید و آن را بازیابی کنید. حتی در برخی از مدل‌های ردیاب، قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور نیز وجود دارد تا از سرقت آن جلوگیری شود. در ادامه، به ۷ مزیت بزرگ ردیاب می‌پردازیم که سبب شده نصب این دستگاه برای خودروهای ایرانی ضروری باشد.

انواع خودروی ایرانی با جی پی اس وایزر

۱- تعیین موقعیت لحظه‌ای خودرو با ردیاب جی پی اس

وظیفه اصلی ردیاب GPS خودرو، ارائه موقعیت مکانی خودرو است. به غیر از به سرقت رفتن خودرو، موقعیت‌های دیگری هم وجود دارد که این ویژگی در آن کاربردی و مفید است. به عنوان مثال، اگر برای خرید، ماشین خود را پارک کردید و بعد از برگشتن متوجه شدید که ماشینتان سر جای خود نیست، می‌توانید از ردیاب GPS خود استفاده کنید تا ببینید آیا پلیس آن را با جرثقیل حمل کرده است یا خیر. یا مثلاً اگر همسر یا فرزندتان قرار بوده که یک ساعت پیش خانه باشد و دیر کرده است، به کمک اپلیکیشن ردیاب خودرو می‌توانید از موقعیت آن‌ها مطلع شوید. با نصب ردیاب روی خودروی ایرانی می‌توانید از موقعیت ماشین خود مطلع شوید.

۲- امکان درخواست کمک در مواقع اضطراری

یکی از مهم‌ترین مزایای ردیاب برای خودروهای ایرانی، امکان درخواست کمک در مواقع اضطراری است. بهترین ردیاب‌های خودرو دارای کلید SOS هستند که فرد می‌تواند در زمان اورژانسی که نیاز به کمک دارد، با فشردن دکمه با شماره تماس‌های ذخیره شده در ردیاب ارتباط برقرار کند. با توجه به ضعیف بودن خودروهای ایرانی در زمان تصادفات جاده‌ای، این ویژگی ردیاب ضروری و مهم است.

۳- نظارت بر رانندگی فرزندان با ردیاب جی پی اس

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ‌والدین در ایران، رانندگی فرزندان آن‌هاست. فقدان تجربه رانندگی و احتمال رانندگی با سرعت زیاد از عواملی است که باعث تصادف رانندگان جوان و مرگ و میر آن‌ها می‌شود. با نصب ردیاب روی خودروی ایرانی به راحتی می‌توانید سرعت حرکت ماشین را کنترل کنید و در صورت عبور از محدوده سرعت مجاز، به فرزندتان هشدار دهید و حتی در مواقع اضطراری، خودرو را از حرکت متوقف کنید.

۴- پیدا کردن هر چه سریع‌تر خودروی مسروقه

روزانه تعداد زیادی وسیله نقلیه از جمله خودرو و موتور سیکلت به سرقت می‌رود. در بسیاری از موارد، به دلیل ضعیف بودن ایمنی خودروهای ایرانی، سارقان حتی مجبور نیستند شیشه ماشین را بشکنند و تنها با چند ترفند ساده درب خودروی شما را باز می‌کنند. با نصب ردیاب جی پی اس خودرو می‌توانید موقعیت مکانی خودروی خود را حتی پس از سرقت نیز مشاهده کنید و بلافاصله به پلیس گزارش دهید تا هر چه سریع‌تر آن را بازگردانید.

۵- ارائه جزئیات و آمار سفر

برخی از دستگاه‌های ردیاب خودرو، مانند ردیاب‌های وایزر، جزئیات و آمار سفر را نیز ارائه می‌دهند، مانند تاریخ و زمان شروع سفر، مسافتی که با اتومبیل رانندگی کرده‌اید و میانگین سرعت. حتی عادت‌های غیرایمن در رانندگی مانند ترمز شدید یا شتاب‌گیری پرسرعت را نیز ردیابی می‌کنند. این اطلاعات مفید می‌تواند به شما اطلاعات دقیق در مورد عادات رانندگی خود یا اعضای خانواده بدهد تا با رفع آن‌ها در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنید و آسیب به خودرو را به حداقل برسانید.

۶- عیب‌یابی خودرو با ردیاب

علاوه بر جزئیات سفر و آمار، ردیاب‌های پیشرفته‌تر خودرو به شما کمک می‌کنند تا سلامت کلی وسیله نقلیه خود را کنترل کنید. این ردیاب‌ها عیب‌های خودرویتان را قبل از سفر اعلام می‌کنند و زمان تعمیرات دوره‌ای را نیز یادآوری می‌کنند. این ویژگی ردیاب‌ها برای استفاده روی ماشین‌های ایرانی بسیار کاربردی است.

۷- اطلاع فوری از ضربه به خودرو یا حرکت دادن آن

یک دستگاه ردیاب جی پی اس پیشرفته خودرو مانند ردیاب‌های وایزر این امکان را به مالک خودرو می‌دهد تا در صورت جابجایی غیر مجاز، ضربه به خودرو، باز کردن درب خودرو و یا استارت غیر مجاز، هشداری به گوشی هوشمندتان از طریق اس ام اس یا نوتیفیکیشن اپلیکیشن ارسال می‌کند تا بتوانید سریع عمل کنید.

نحوه نصب ردیاب روی خودروهای ایرانی

هر نوع ردیاب خودرو، روش نصب خاص خود را دارد. برای جلوگیری از بروز مشکل در نصب، می‌توانید راهنمای نصب مربوط به ردیاب خودرو را مطالعه نمایید. در ردیاب‌های سیمی خودرو، نیاز به اتصال به سیستم برق خودرو دارید که این کار معمولاً توسط نصاب انجام می‌شود. نصب ردیاب‌های مغناطیسی آسان‌تر است و به راحتی می‌توانید آن‌ها را به قسمتی پنهان از دید بچسبانید. در صورت عدم امکان نصب ردیاب خودرو به هر دلیلی، می‌توانید با وایزر تماس بگیرید تا نصابان دزدگیر ماهواره‌ای ما این کار را برای شما انجام دهند.

دنا با ردیاب وایزر

بهترین ردیاب برای خودروی ایرانی را از کجا بخرم؟

انتخاب یک ردیاب خوب و حرفه‌ای برای خودروهای ایرانی بسیار اهمیت دارد تا در مواقع ضروری، به خوبی و با دقت کافی عمل کند و صاحب خودرو دچار ضرر و زیان بیشتری نشود.

اگر قصد خرید ردیاب برای خودروی ایرانی را داشته باشید، قطعاً در بازار، با برندها و مارک‌های مختلفی مواجه می‌شوید که کار خرید را برای شما دشوار می‌کند. نکته مهمی که در خرید ردیاب جی پی اس باید در نظر داشته باشید، کیفیت ردیاب است. اطمینان حاصل کنید که ردیاب انتخابی شما دارای استانداردهای کیفیت و ایمنی لازم است. همچنین، محصول انتخابی باید دارای گارانتی معتبر باشد تا در صورت بروز مشکلات، بتوانید از خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید. پشتیبانی ۲۴ ساعته و حرفه‌ای نیز در خرید ردیاب اهمیت دارد.

وایزر با تعهد به همراهی و پشتیبانی حرفه‌ای ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، کیفیت بالا و ۱ سال گارانتی با قابلیت تمدید مدت و قابلیت کار با هر نوع گوشی هوشمند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نصب روی خودروهای ایرانی و خارجی است. شما می‌توانید برای خرید ردیاب‌های وایزر همین حالا با شماره 02186045860 تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره خرید ردیاب برای خودروهای ایرانی

چه مزایایی در استفاده از ردیاب برای خودروهای ایرانی وجود دارد؟

  • امنیت بیشتر خودرو در برابر سرقت؛
  • قابلیت ردیابی دقیق موقعیت خودرو در هر زمان و مکان؛
  • نظارت دقیق‌تر بر خودرو؛
  • اطلاعات دقیق در مورد مسیرها و سفرهای خودرو.

آیا ردیاب برای ماشین‌های ایرانی مناسب است؟

ردیاب‌ها معمولاً برای هر نوع خودرویی، چه خودروی سنگین و چه خودروی سبک، چه خودروی ایرانی و چه خودروی غیرایرانی، مناسب هستند. ردیاب‌ها در اندازه‌های مختلفی طراحی شده‌اند و ویژگی‌های مختلفی دارند که به شما امکان می‌دهند مناسب‌ترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

چگونه می‌توانم ردیاب را روی خودرو نصب کنم؟

بیشتر ردیاب‌ها دارای راهنمای نصب جامع هستند که شما را در مراحل نصب هدایت می‌کنند. همچنین، ممکن است نیاز به کمک تکنسین حرفه‌ای برای نصب داشته باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE