لزوم استفاده از ردیاب خودرو برای اتوبوس و مینی‌بوس‌ شهری

24 اسفند ، 1401
تیم تحقیقاتی وایزر

استفاده از ردیاب خودرو برای اتوبوس و مینی‌ بوس‌ شهری بسیار لازم است چرا که امروزه با توجه به افزایش جمعیت شهرها، تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ و نقل شهری بیشتر شده. این سیستم مدیریتی حمل‌ونقل عمومی باید از دانش روز برخوردار باشد. سیستم مدیریت ناوگان مدرن در جهت افزایش بهره‌وری انواع اتوبوس و مینی‌‌بوس باید از نرم‌افزاری کمک بگیرد که کارایی این وسایل را افزایش دهد. یکی از این وسایل سیستم ردیابی خودرو یا همان GPS است.

با به‌کارگیری ردیاب برای مینی‌بوس و اتوبوس بسیاری از نگرانی‌ها و مشکلات مدیران در رابطه با نحوه‌ عملکرد و سلامت این وسایل نقلیه حل می‌شود. البته توجه داشته ‌باشید که به‌کارگیری ردیاب برای اتو‌بوس و مینی‌بوس نیازمند دانش کافی در این زمینه است. چنانچه بدون دانش کافی از ردیاب برای مینی‌بوس یا اتوبوس و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید، هم به GPS شما و هم به وسیله‌ نقلیه خسارت وارد می‌شود. در ادامه درباره‌ تمامی مسائل مربوط به چگونگی استفاده از ردیاب خودرو برای اتوبوس و مینی بوس و مزایای آن صحبت می‌کنیم. همچنین شما را با دلایل اهمیت استفاده از این وسیله در سیستم مدیریت ناوگان مدرن آشنا خواهیم کرد.

چرا باید در اتوبوس و مینی‌بوس از سیستم ردیابی استفاده کرد؟

امروزه استفاده از ردیاب برای اتوبوس و مینی‌بوس امری رایج است. از این وسایل برای اهداف مختلف و متنوعی چون تجارت، حمل‌ونقل، تدارکات و موارد دیگر استفاده می‌شود. با توجه به کارکردهای مختلفی که انواع مینی‌بوس و اتوبوس دارند، باید برای این وسایل نقلیه از مکانیسم مدیریتی متناسب با آن‌ها استفاده کرد.برای حل مسائل امنیتی و عملیاتی ناوگان حمل‌ونقل باید از سیستم مدیریت مدرن کمک گرفت که همان استفاده از ردیاب برای اتوبوس و ردیاب برای مینی‌بوس است. این سیستم را یک دستگاه و نرم‌افزار ردیابی GPS زنده تشکیل می‌دهد. وجود یک آهن‌ربای قدرتمند در این سیستم ردیابی، امکان اتصال آن به هر نقطه‌ اتوبوس یا مینی‌بوس را ممکن کرده‌ است. تنها با نصب یک برنامه در تلفن‌ همراه، مدیر ناوگان می‌تواند به‌کمک ردیابی که در اتوبوس یا مینی‌بوس قرار دارد، فعالیت‌های این وسیله را از راه دور کنترل کند. این ویژگی‌های مثبت باعث شده که استفاده از ردیاب برای اتوبوس و مینی‌بوس رواج یابد.

otobus1ردیاب اتوبوس

موارد استفاده از ردیاب برای اتوبوس و مینی‌ بوس

کنترل تحرک اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در طول شبانه‌روز، بسیاری از مسائل عملیاتی مربوط به این وسایل نقلیه را حل و آسان خواهد کرد. با به‌کارگیری ردیاب برای اتوبوس و مینی‌بوس می‌توان از فعالیت این وسایل و موقعیت آن‌ها باخبر شد. ردیاب‌های جدیدتر دسترسی به تاریخچه‌ فعالیت اتوبوس و مینی‌بوس را برای مدیر ناوگان امکان‌پذیر می‌کنند.

مدیریت نیروی انسانی

یکی از وظایف مدیران، مدیریت کارکنان است و رعایت این امر در بهبود عملکرد کارکنان تأثیر زیادی دارد. اینکه بتوانید نیازهای روزانه‌ رانندگان اتوبوس را برآورده کنید، کار سختی است. با وجود این سختی‌ها، نرم‌افزار مدیریت ناوگان اتوبوس‌رانی به‌کمک مدیران آمده‌ است. تنها با نصب ردیاب برای اتوبوس و مینی‌بوس می‌توانید از نیازهای راننده و مشکل به‌وجودآمده برای این وسایل نقلیه باخبر شوید. برای اینکه یک مدیر خوب باشید، باید همه‌ چیز از جمله حضور و غیاب راننده، فعالیت و تحرک اتوبوس و موارد دیگر را بدانید.

نگهداری

یکی از آرزوها و خواسته‌های اصلی مدیران ناوگان اتوبوسرانی، حفظ کارآمدی آن است. کابوس بزرگ مدیران این است که تمام اتوبوس‌ها یک‌باره و به‌صورت هم‌زمان خراب شوند. با نصب ردیاب برای اتوبوس می‌توان از این نگرانی کم کرد و به‌کمک هشدارهای مربوط به خرابی، خیلی زود و به‌موقع به فکر تعمیر اتوبوس‌ها بود. در واقع وجود ردیاب در ناوگان‌های حمل‌ونقل شهری، قدرت پیش‌بینی و تعمیر و نگهداری از این وسایل را افزایش می‌دهد. از طریق به‌کارگیری ردیاب برای اتوبوس، هشدار مربوط به خرابی به مدیر ارسال می‌شود تا مدیر در جهت رفع آن اقدام کند.

گزارش‌نویسی

مورد دیگری که مدیران را به استفاده از ردیاب برای مینی‌‌بوس و ردیاب برای اتوبوس ترغیب می‌کند، مسئله‌ گزارش‌نویسی است. سیستم‌های مدیریت وسایل نقلیه‌ مدرن نیاز به ارائه‌ گزارش دقیق دارند. به‌ کمک سیستم ردیابی خودرو برای اتوبوس و مینی‌بوس افراد می‌توانند گزارشی همه‌جانبه، از سوخت گرفته تا مسافت پیموده‌شده، تهیه کنند. این گزارش‌ها فواید بسیاری دارند و در زمینه‌ سنجش کارایی ناوگان کمک زیادی می‌کنند.

otobus2ردیاب خودرو سنگین

مزایای استفاده از سیستم ردیاب برای اتوبوس و مینی‌بوس

استفاده از سیستم ردیاب برای اتوبوس و سیستم ردیاب برای مینی‌بوس یک‌سری مزایا دارد که یکی از آن‌ها مناسب بودن قیمت جی پی اس خودرو است و همچنین از جمله‌ مزایای دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اطمینان از عملکرد استاندارد روزانه‌ این وسایل
  2. بالا رفتن امنیت مسافران و رانندگان
  3. بهبود کارایی و بهره‌وری
  4. کاهش سرقت و تصادف در این وسایل
  5. مدیریت زمان و هزینه

 

مسیرهای ایستگاه اتوبوس

یکی از ویژگی‌های مثبت استفاده از ردیاب برای مینی‌بوس و اتوبوس این است که مسیر فعالیت این وسایل را به‌خوبی به مدیران نشان می‌دهد. همچنین از باز و بسته‌ شدن زمان درب اتوبوس مطلع می‌شوند. علاوه ‌بر این از محل‌های توقف و حرکت اتوبوس و مینی‌بوس در مکان‌های مختلف آگاه خواهند شد.

otobus3ردیاب مینی بوس

جمع‌بندی

هدف ما در این مقاله آشنایی بیشتر شما با سیستم جی پی اس خودرو برای اتوبوس و مینی‌‌بوس و مزایای استفاده از این سیستم برای رانندگان و مدیران و مسافران بود. گفتیم که امروزه وجود ردیاب برای مینی‌بوس و اتوبوس عملکرد این وسایل نقلیه را بالا برده و باعث بهبود کار مدیران هم شده‌ است. با به‌کارگیری این نوع سیستم مدیریت ناوگان می‌توان ایمنی مسافر و راننده را زیاد کرد و از فعالیت این وسایل و تحرک آن‌ها در هر زمان و در هر مکان باخبر شد. همچنین گفتیم که استفاده از آن از راه دور و از طریق اپلیکیشن وایزر در تلفن همراه ممکن است. درباره‌ نصب این وسیله در اتوبوس و مینی‌بوس به دلیل داشتن قدرت اتصال بالا کار دشواری ندارید و نصب آن در هرجا ممکن است و بستگی به انتخاب شما دارد. به‌کمک این وسیله، کار پیش‌بینی و پیش‌گیری از خرابی وسایل حمل‌ونقل عمومی از قبل آسان‌تر شده است و همین امر منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE