آشنایی با ردیاب LYNQ

23 آذر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

در بیشتر حوزه­ها نیاز است که از ردیاب جی پی اس استفاده شود. حوزه­هایی مانند پروژه‌های مهندسی، دریایی، خودرو و مواردی از این ‌قبیل. علاوه بر موارد گفته شده، برای مراقبت از فرزندان، سالمندان و افرادی که در کوه و جنگل ناپدید شده‌اند هم می‌توان از ردیاب­ها به‌ویژه ردیاب LYNQ استفاده کرد.

به‌طور کلی یکی از مسائلی که خانواده‌ها با آن مواجه هستند مراقبت از فرزندان است. برای این کار نیاز است که به‌صورت دائم در منزل بوده و فعالیت‌های کودکان و در برخی موارد افراد سالمند را تحت کنترل گرفت؛ در حالی ‌که با توجه ‌به شاغل بودن برخی از والدین، فرصت مراقبت دائمی از فرزندان و سالمندان وجود ندارد.

از سویی دیگر نمی‌توان افراد را برای همیشه در خانه نگه داشت. این افراد نیاز دارند که ساعاتی را بیرون از منزل و با دوستان خود سپری کنند. به همین دلیل دستگاه‌های ردیاب جی پی اس می‌تواند کمک بسیاری را در این زمینه به افراد بکند. با استفاده از این سیستم خانواده‌ها دیگر نگران گم ‌شدن افراد سالمند و کودکان نخواهند بود. در این مقاله سعی داریم شما را با ردیاب  LYNQ آشنا کنیم. اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد هستید، با این مقاله از وایزر همراه باشید.

ردیاب LYNQردیاب LYNQ

ردیاب LYNQ چیست؟

یکی از خطراتی که افراد هنگام گردش خارج از منزل با آن مواجه هستند، جدا افتادن از اعضای خانواده یا اعضای گروه است. در چنین شرایطی به‌سختی می‌توان با سایر افراد ارتباط برقرار کرد. به‌ویژه اگر در موقعیت جغرافیایی قرار گرفته باشید که آنتن‌دهی تلفن همراه ضعیف باشد. بهترین گزینه برای چنین شرایطی استفاده از ردیاب‌هایی است که بتواند در هر شرایطی قابل‌استفاده باشد.

ردیاب LYNQ دستگاه کوچکی است که برای نمایش فاصله میان فرد با سایر اعضای گروه طراحی شده است. مهم‌ترین ویژگی این ردیاب آن است که برای کار کردن به اینترنت، سیگنال تلفن یا داشتن اشتراک نیازی ندارد.

این دستگاه به افراد این امکان را می‌دهد که در شرایطی که دید ضعیف است به‌راحتی بتوانند یکدیگر را یافته و از موقعیت هم مطلع شوند. به همین دلیل اگر فردی هستید که دوست دارید مناطق مختلف را ببینید، به‌راحتی می‌توانید با همراه‌ داشتن این دستگاه و بدون نگرانی از گم‌ شدن، به سفر خود ادامه داده و مسیرها و مناطق جدیدی را کشف کنید.

استفاده از ردیاب LYNQ چه مزیتی دارد؟

در بسیاری موارد برای استفاده از ردیاب‌ها نیاز به سیم‌کارت است. با نصب سیم‌کارت در چنین دستگاه‌هایی می‌توان از قابلیت‌های مختلف دستگاه‌ها استفاده کرد. برای مثال با وجود سیم‌کارت و نصب رله در دستگاه‌های ردیاب، می‌توانید از راه دور با ارسال پیامک خودروی خود را خاموش کنید؛ در حالی‌ که در LYNQ نیازی به استفاده از سیم‌کارت وجود ندارد.

در این دستگاه، در موقعیت‌هایی که آنتن‌دهی گوشی بسیار ضعیف است به‌راحتی می‌توان مسیر حرکت را مشاهده کرده و مسیر بازگشت را هم پیدا کرد. به همین دلیل فردی که ردیاب LYNQ را به همراه دارد در صورتی ‌که مسیر خود را گم کند به‌راحتی می‌تواند به مسیر اصلی و مقصد خود بازگردد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

lbs چیست

نویگیشن چیست

LYNQ در چه مواردی قابل‌استفاده است؟

زمانی که به سفرهای دسته‌جمعی می‌روید، این احتمال وجود دارد که فردی از اعضای گروه مسیر را گم ‌کرده و از گروه جدا شود. اگر مسیر حرکت اعضای گروه کوه یا جنگل باشد، به‌سختی می‌توان با فردی که از گروه جدا افتاده‌اند تماس گرفت.

در چنین موقعیت‌هایی تلفن‌های همراه به‌خوبی آنتن نمی‌دهند و نمی‌توان موقعیت فرد را شناسایی کرد. بنابراین، بهترین گزینه استفاده از ردیاب LYNQ است. فردی که این ردیاب را به همراه داشته باشد به‌راحتی می‌تواند موقعیت جغرافیایی خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز به افراد گروه اطلاع دهد.

علاوه بر این برای کنترل کودکان و افراد سالمند هم به‌راحتی می‌توان از LYNQ استفاده کرد. سالمندان به‌ویژه مبتلایان به آلزایمر را نمی‌توان برای ساعت‌های طولانی در خانه نگه داشت. با قرار دادن این ردیاب در جیب کودکان یا سالمندان به‌راحتی می‌توان موقعیت مکانی آن‌ها را بررسی کرد. به همین دلیل دیگر نگران گم ‌شدن سالمندان و کودکان نخواهید بود.

موارد استفاده ردیاب LYNQموارد استفاده ردیاب LYNQ

ردیاب LYNQ چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد این ردیاب نیازی به سیم‌کارت ندارد. اتصال به اینترنت و مشکلات سخت‌افزاری و ارتباطی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در خدمت‌رسانی در دستگاه‌های ردیابی شود. به همین دلیل LYNQ بدون اینترنت هم قابل‌استفاده است. این دستگاه از فرکانس رادیویی برد بالا و انرژی پایین برای اتصال دستگاه استفاده می‌کند.

این دستگاه این قابلیت را دارد که به‌طور هم‌زمان موقعیت مکانی فرد را برای 12 نفر ارسال کند. علاوه بر این با یک‌بار شارژ این دستگاه می‌توان تا سه روز از آن استفاده کرد. صفحه نمایشی که در این ردیاب به کار برده شده ضدآب است و این امکان را می‌دهد که در شرایط جوی نامناسب و در زیر آب هم بتوان به‌راحتی از آن استفاده کرد. به این معنی که می‌توان به مدت نیم ساعت در عمق یک‌متری در آب غوطه‌ور شده و آسیب نبیند.

از دیگر ویژگی‌هایی که برای ردیاب LYNQ در نظر گرفته شده این است که می‌توان منطقه­ امنی برای دارنده­ آن تعریف کرد. به‌طوری ‌که با خارج‌ شدن فرد از محدوده تعریف‌شده، سیستم به‌صورت خودکار به دارنده دستگاه و سایر افراد هشدار می‌دهد. در این صورت اگر فرد مبتلا به آلزایمر دستگاه را همراه خود داشته باشد، سایر افراد می‌توانند به‌سرعت مطلع شده و برای برگرداندن فرد اقدام کنند.

اندازه‌ای که برای این دستگاه در نظر گرفته شده به‌اندازه یک گوشی همراه است. به همین دلیل به‌راحتی می‌توان آن را حمل کرد و در برخی موارد هم می‌توان آن را روی لباس نصب کرد.

همچنین این دستگاه مجهز به قطب‌نما است. به‌طوری‌ که در هر شرایط جوی و در هر موقعیتی می‌توان از آن استفاده کرد. این ویژگی باعث شده که در برخی موارد در بخش‌های نظامی از آن استفاده شود. به همین دلیل این دستگاه از جنس پلاستیک سخت و بادوام، با صفحه ‌نمایش شفاف و ضدآب ساخته شده است.

استفاده از ردیاب LYNQ در بخش نظامیاستفاده از ردیاب LYNQ در بخش نظامی

در صورتی ‌که شارژ LYNQ به اتمام برسد چه کاری باید انجام داد؟

به‌طور کلی ردیاب LYNQ سیگنال‌های جی پی اس را به‌سرعت دریافت می‌کند. به همین دلیل در مسیرهای مختلف می‌توان موقعیت‌ها و مکان‌های دیگر را به‌سرعت پیدا کرد. همچنین با به‌روزرسانی بخش نرم‌افزار این دستگاه می‌توان امیدوار بود که سرعت عمل دستگاه بیشتر شده و قابلیت‌های مختلفی به آن اضافه شود.

در برخی موارد بعد چند روز شارژ دستگاه به اتمام می‌رسد. در چنین مواردی در صورت بروز حادثه بهترین روش این است که از طریق سیگنال‌هایی که آخرین بار از ردیاب LYNQ ارسال شده است، موقعیت فرد را بررسی و مسیر اصلی فرد را شناسایی کرد.

چگونه با استفاده از ردیاب LYNQ می‌توان مسیر را پیدا کرد؟

LYNQ وسیله‌ای است که به‌راحتی می‌توان مسیر سایر افراد را با آن شناسایی کرد. از ویژگی‌های اصلی این دستگاه آن است که بدون نیاز به سیم‌کارت و اینترنت به‌راحتی و در هر موقعیت جغرافیایی و شرایط جوی به‌خوبی فعالیت می‌کند. این دستگاه با داشتن قابلیت ضدآب بودن برای چندین ساعت در عمق یک‌متری دریا هم فعال است.

با شناسایی سیگنال‌هایی که از دستگاه ساطع می‌شود، به‌راحتی می‌توان افرادی که در مناطق مختلف ناپدید شده‌اند را یافته و از موقعیت آن‌ها مطلع شد. این دستگاه قابلیت این را دارد که هم‌زمان به 12 نفر متصل شده و موقعیت خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارد.

به همین دلیل ردیاب LYNQ بهترین گزینه برای سالمندان به‌ویژه مبتلایان به آلزایمر است. به این صورت که بدون محدود کردن این افراد می‌توان منطقه­ امنی در سیستم برای فرد تعریف کرد. در صورتی‌ که فرد از منطقه تعریف‌شده خارج شود، سیستم به‌صورت خودکار به سایر افراد اطلاع می‌دهد. بنابراین، با استفاده از این دستگاه دیگر نگران گم‌ شدن افراد و عزیزانمان نخواهیم بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE