راه‌های صرفه‌جویی شارژ باتری تلفن همراه هنگام استفاده از نرم‌افزار جی پی اس

28 بهمن ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

درست مانند انسان‌ها، تلفن‌های همراه هوشمند نیز قادر به رسیدن به دستاوردهای بزرگ و چشمگیری هستند، اما اگر دائما و با سرعت کامل در حال کار باشند، خیلی زود از پا درآمده و خراب می‌شوند و هیچ چیز بدتر از این نیست که در هنگام نیاز، با باتری ضعیف یا موبایل خاموش مواجه شوید.

این روزها، زود تمام شدن باتری به یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های کاربران تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل شده است و همه‌ی ما ترجیح می‌دهیم که دیر به دیر گوشی‌مان را شارژ کنیم. در بسیاری از موارد، کاربران باید در بهترین حالت حداقل روزی یک بار تلفن همراه خود را به طور کامل شارژ کنند.

از سوی دیگر، ردیاب‌های خودرو که بر روی موتورسیکلت و دوچرخه نصب می‌شوند یا ردیاب‌های فردی که برای کودکان، سالمندان، حیوانات خانگی و اشیای قیمتی استفاده می‌شوند، همه از طریق نرم‌افزار جی پی اس در تلفن‌های همراه نظارت می‌شوند؛ در نتیجه، داشتن شارژ باتری کافی برای گوشی‌های هوشمند در حفظ امنیت وسیله یا شخص نقش بسیار مهمی دارد.

در ادامه این مطلب قصد داریم که راه‌های صرفه‌جویی شارژ باتری زمان استفاده از نرم‌افزار جی پی اس را به شما معرفی کنیم تا در مواقع ضروری و برای پیدا کردن خودرو یا وسایل قیمتی خود، دغدغه تمام شدن باتری گوشی و خاموش شدن آن را نداشته باشید. با ما همراه باشید.

صرفه جویی در مصرف باطری تلفن هنگام استفاده از ردیاب خودروصرفه جویی در مصرف باطری تلفن هنگام استفاده از ردیاب خودرو

معرفی مختصری درباره ردیاب‌ها و نرم‌افزار جی پی اس

فناوری GPS که مخفف عبارت Global Positioning System و به معنای سیستم موقعیت‌یابی جهانی است، برای اولین بار در دهه 60 میلادی به خاطر کاربرد نظامی آن توسط ایالات متحده آمریکا توسعه یافت. پس از دو دهه، این فناوری سرانجام در دسترس عموم نیز قرار گرفت. امروزه یکی از موارد استفاده‌ی گسترده از این تکنولوژی در زمینه ردیاب‌ها است.

به طور کلی ردیاب‌های جی پی اس نقش به سزایی در تسریع حمل و نقل، آسان‌تر شدن زندگی و حفظ امنیت وسایل و افراد دارند. ردیاب‌هایی که در دسترس عموم هستند و کاربرد همگانی دارند به چند دسته ردیاب خودرو، ردیاب موتورسیکلت، ردیاب شخصی برای افراد کم‌توان و کودکان، ردیاب حیوانات اهلی و ردیاب دوچرخه تقسیم می‌شوند که تقریبا برای استفاده از اکثر این دستگاه‌ها باید نرم‌افزار جی پی اس مخصوص دستگاه را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کرده تا بتوانید به صورت 24 ساعته و لحظه‌ای موقعیت و امنیت وسیله یا شخص را نظارت کنید.

راه‌های پیشنهادی برای صرفه‌جویی شارژ باتری

با در نظر گرفتن اهمیت در دسترس بودن و عملکرد مناسب تلفن همراه در حفظ امنیت وسیله‌ی تحت نظارت، بسیاری از افرادی که از ردیاب استفاده می‌کنند، به دنبال راه‌هایی کارآمد برای صرفه‌جویی شارژ باتری گوشی هوشمند خود هنگام استفاده از نرم‌افزار جی پی اس هستند. در ادامه چند روش کاربردی را برای پیشگیری از خاموش شدن تلفن همراه در مواقع ضروری معرفی خواهیم کرد.

تنظیم اعلانات

روشن بودن بی‌وقفه و دائمی اعلانات و هشدارهای نرم‌افزار جی پی اس زمانی که نیازی به آن‌ها نیست، تنها منجر به زودتر تمام شدن شارژ باتری می‌شود. اگر از موقعیت و امنیت ماشین خود مطمئن هستید، برای مثال خود در حال استفاده از آن هستید، یا نگاهی گذرا به نقشه و اطلاع از موقعیت خودرو برای شما کافی است، بهتر است اعلانات و هشدارهای نرم‌افزار جی پی اس را خاموش کنید تا برای مواقع ضروری شارژ کافی در اختیار داشته باشید.

دیگر مقالات پربازدید ردیاب وایزر را در این بخش دنبال نمایید

مراحل اعلام و پیگیری سرقت خودروی مسروقه

آشنایی با جدیدترین ردیاب جهان، ردیاب دوربینی

چگونه از موبایل به عنوان ردیاب خودرو استفاده کنیم

تغییر نقشه‌ها

نرم‌افزار جی پی اس جزئیات کاملی را از جاده و نقشه‌ ارائه می‌دهد. بعضی از این جزئیات شاید برای شما مفید نباشد و اضافه تلقی شود اما با این حال نشان دادن این جزئیات مقدار زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کند. برای صرفه‌جویی شارژ باتری بهتر است در قسمت تنظیمات، نشان دادن این چنین جزئیات را غیرفعال کنید و تنها در صورت در دسترس داشتن شارژر یا با کامپیوتر و لپ تاپ جزئیات کامل نقشه را ببینید.

کاهش نور صفحه

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش عمر باتری، کم کردن روشنایی صفحه است. شاید واضح و ابتدایی به نظر برسد اما استفاده از این روش تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. همچنین مطمئن شوید که حالت روشنایی خودکار روشن است تا اگر در محیط تاریک قرار گرفتید، صفحه به طور خودکار کم نور شود.

تشخیص نرم‌افزارهای پر مصرف

بسیاری از برنامه‌های محبوب، شارژ باتری را به سرعت تمام می‌کنند، به ویژه برنامه‌هایی که از نظر گرافیک و صدا قوی هستند. بنابراین زمانی که دسترسی به شارژر و منبع برق ندارید از چنین برنامه‌هایی و به ویژه از بازی‌های ویدیویی استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که تنها نرم‌افزارها را کوچک نکنید، بلکه آن‌ها را ببندید.

برنامه‌هایی که در پس زمینه اجرا می‌شوند می‌توانند تخلیه‌کننده باتری باشند. همچنین با مراجعه به Settings>Battery می‌توانید لیست نرم‌افزارهای پر مصرف را مشاهده کنید و  استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید.  

راه های پیشنهادی صرفه جویی در باطری تلفنراه های پیشنهادی صرفه جویی در باطری تلفن

فعال کردن حالت صرفه‌جویی شارژ باتری

اکثر تلفن‌های همراه هوشمند از قابلیت صرفه‌جویی شارژ باتری پشتیبانی می‌کنند. این حالت را فعال کنید تا بتوانید زمان بیشتری از موبایل خود استفاده کنید.

خاموش کردن بلوتوث و NFC

ممکن است حالت NFC و بلوتوث تلفن بدون اطلاع کاربر روشن باشد که مصرف باتری را خیلی بالا می‌برد.

استفاده از تصاویر پس زمینه تیره‌تر

با استفاده از تصاویر پس زمینه‌ی مشکی و تیره به جای تصاویر روشن، می‌توانید مدت زمان بیشتری را از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

غیرفعال کردن دستورهای حرکتی

بعضی از تلفن‌های همراه قابلیت‌هایی مانند تشخیص جهت نگاه Eye-Tracking یا فرمان حرکتی بدون لمسAir Gesture دارند که کاربرد زیادی ندارند اما میزان مصرف باتری را افزایش می‌دهند.

غیرفعال کردن ویبره و صداهای غیرضروری

اعلان‌های نرم‌افزارهای غیرضروری را خاموش کنید تا صدا و لرزش اضافه تولید نشود و باتری کمتری مصرف شود.

غیرفعال کردن حالت انیمیشن

تلفن‌های همراه برای اضافه کردن جذابیت‌های بصری از قابلیت انیمیشن استفاده می‌کنند که برای صرفه‌جویی شارژ باتری می‌توانید این حالت را غیرفعال کنید. استفاده از روش‌های توصیه شده در این مقاله می‌تواند میزان مصرف شارژ باتری را هنگام استفاده از نرم‌افزار جی پی اس تا حد زیادی کاهش دهد و در نتیجه در مواقع ضروری و حساسی که به دنبال پیدا کردن موقعیت وسیله خود هستید، با خاموش شدن تلفن همراه خود مواجه نخواهید شد.

صرفه جویی در مصرف باتری هنگام استفاده از ردیابصرفه جویی در مصرف باتری هنگام استفاده از ردیاب

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE