چرا نباید تنها یک دستگاه دزدگیر روی خودرو نصب نماییم؟

01 مرداد ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر


ردیاب خودرو وایزر

برخی از مشکلات دستگاه‌های دزدگیر ماشین

تجهیزات حفاظتی خودرو از چه زمانی اهمیت پیدا کردند؟ شاید از زمانی که خودرو به عنوان یک کالای ضروری در سبد کالای خانواده قرار گرفت و تعداد آن در سطح شهر افزایش پیدا نمود، سر وکله‌ی ابزارهای حفاظتی هم به سرعت پیدا شد. اما دلیل اصلی ما برای خرید دستگاه‌های حفاظتی خودرو، که قیمت قابل توجهی هم دارند، احتمالا به خاطر آشفتگی جامعه و وجود سارقان است. همه می‌دانیم ابزارهای محافظتی وسایل‌نقلیه متنوع هستند و هر روز پیشرفته‌تر و کامل‌تر می‌شوند. استفاده از آن‌ها در همه‌جای دنیا معمول و متداول است. اما با رشد تکنولوژی و ورود دستگاه‌های پیشرفته‌تر، علاقه‌ی عموم به انتخاب و خرید دستگاه‌های دزدگیر خودرو هم تغییر یافته است. در این مقاله با تمرکز بر دزدگیرهای خودروها، سعی داریم با آگاهی بیشتری پول خود را برای خرید یک یا چند ابزار کاربردی و متناسب با نیاز خود هزینه نماییم.

دزدگیر خودرو وایزر

دزدگیر چیست؟

این سوالی است که باید از خود بپرسیم و همه جوانب را برای دریافت پاسخ صحیح در نظر بگیریم. دزدگیر در اصل دستگاهی است که چند ویژگی اساسی دارد. آن‌ها با ترکیب چند قطعه‌ی مجزا از طریق سیم‌کشی قادر به تشخیص علائم خطر مانند ضربه، بازشدن درب‌ها، استارت و روشن شدن خودرو و غیره هستند. این دستگاه‌ها قطعاتی مانند کیت اصلی، بلندگو، سنسورهای ضربه و صدا دارند که از طریق سیم‌کشی به مخزن برق خودرو، در مواقع خطر، از طریق آژیر و آلارم ریموت‌کنترل، صاحب خودرو را از وقوع حادثه مطلع می‌کنند. تولید دستگاه‌های دزدگیر در چند دهه‌ی گذشته در جهان افزایش یافته و شرکت‌های تولید‌کننده توانسته‌اند توجه مردم را به خود جلب کنند. احتمالا شما هم یکی از طرفداران این دستگاه‌های ضدسرقت صدادار هستید و حداقل یک‌بار خودروی خود را به این سیستم مجهز کرده‌اید. اما اگر خودروی خود را بیرون از منزل پارک می‌کنید یا در منطقه‌ی پرخطر زندگی می‌کنید، می‌توان حدس زد که خیال‌تان همچنان از امنیت خودرو کاملا برطرف نشده است. احتمالا شنیده‌اید که سارقان بیش از گذشته حرفه‌ای و کاربلد شده‌اند و در چند ثانیه خودرو را به حرکت در‌می‌آورند. آیا واقعاً این‌طور است؟
متاسفانه، جواب این سوال مثبت است. عموما در کلان شهرهای ایران، سارقان بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند. گاهی در رسانه‌ها می‌خوانیم یا می‌شنویم که یک باند سرقت ده‌ها خودرو را به سرقت برده‌اند که این خودروها طیف وسیعی از مدل‌های ایرانی و خارجی را شامل می‌شوند. متاسفانه، ابزارهای دستی و سیستم‌های حفاظتی الکترونیکی در برخی از موارد قادر به محافظت از وسایل‌نقلیه در برابر شگردهای سارقان خلافکار نیستند. در حقیقت با قطع اتصال سیم‌کشی دزدگیر، دستگاه از کار می‌افتد و سارق با خونسردی خودرو را روشن کرده و از محل دور می‌شود. بنابراین دزدگیرها و وسایلی مانند قفل فرمان در عین این که وسایلی بازدارنده و محبوب در میان ما هستند اما برای حفاظت از خودروها و وسایل‌نقلیه‌ی موتوری کافی نیستند.

سرقت خودرو

دزدگیرها و عدم دسترسی به موقعیت خودرو پس از سرقت

بهترین دستگاه‌های دزدگیر در جهان، توانسته‌اند به نیمی از نیاز صاحبان خودرو پاسخ دهند. یعنی این دستگاه‌ها قادر هستند با تولید آلارم و نور، سارق را تا حد زیادی از ادامه اقدام خود منصرف نمایند. اما چنین دستگاهی قادر نخواهد بود که موقعیت مکانی خودرو را پس از سرقت به صاحب خود اطلاع دهد. به‌عبارتی دستگاه‌های دزدگیر، یک بازدارنده محسوب می‌شوند اما بازپس‌گیرنده نیستند. 
موارد بی‌شماری درباره سرقت خودروها می‌شنویم که به دلیل خطای دستگاه یا خطای انسانی صورت گرفته و صاحب خودرو روزها و ماه‌ها در پی یافتن آن دوندگی کرده است. 

دزدگیر و آلارم مزاحم

یکی دیگر از مشکلات دستگاه‌های دزدگیر، آلارم‌های بی‌دلیل و مزاحم است که در طول شبانه‌روز آرامش ساکنین منطقه را سلب می‌کند. آلارم‌های مزاحم معمولا در اثر عبور ماشین‌های سنگین از خیابان یا صدای بلند ایجاد می‌شود. همین آلارم‌های بی‌دلیل، باعث می‌شود که صاحب خودرو و اطرافیان احساس خوبی نداشته باشند. 

ردیاب و دزدگیر وایزر

دزدگیر ماشین و خرابی ریموت‌ کنترل

یکی دیگر از مشکلات دستگاه‌های ضدسرقت وسایل ‌‌نقلیه، ریموت ‌کنترل‌های آن‌ها است. معمولا ریموت‌ کنترل‌ها در انواع ساده یا تصویری در بازار موجود می‌باشند. ریموت‌های ساده اصلا قادر به نمایش موقعیت خودرو نیستند و خودرو حتما باید در نزدیکی پارک باشد که صدای دزدگیر آن به گوش برسد. اما ریموت کنترل‌های تصویری می‌توانند با آژیر، نور و لرزش، صاحب خودرو را تا حد بیشتر در جریان قرار دهند. البته ریموت‌ها به دلایل مختلف معمولا دارای خرابی بالایی می‌باشند و گاها با یک ضربه نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. به همین خاطر است که معمولا دزدگیرها دارای دو ریموت‌کنترل می‌باشند. 
به‌هر حال یک خودرو باید یک سیستم ضدسرقت قوی داشته باشد. اما موضوع برای خودروهایی که از سیستم حفاظتی مطلوبی برخوردار نیستند، حیاتی‌تر می‌شود. شما ممکن است در طول یک سال چندین بار به سفر بروید، یا روزهای متوالی خودرو را در خیابانی در نزدیکی محل کار پارک کنید و ساعت‌ها در طول شبانه‌روز از خودروی خود خبر نداشته باشید. با این شرایط همیشه قسمتی از فکر شما مشغول آن خواهد بود.
یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید: "دزد بازار آشفته می‌خواهد." معنی این ضرب‌المثل این است که در شرایط آشفته و نابسامانی اقتصادی، دزد‌ها بیشتر دست به سرقت می‌زنند و می‌بینیم که در شهرهای پررفت ‌و آمد و شلوغ هم آمار سرقت بسیار بالاتر از یک شهر یا روستای کوچک است. بنابراین اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که به‌نظر ناامن می‌رسد حتما برای ابزارهای امنیتی خودرو هزینه‌‌ی لازم را انجام دهید. 
اما به‌جای هزینه برای دزدگیر‌های متداول، پیشنهاد ما خرید یک دستگاه GPS خودرو است که مشکلات دزدگیرها را نداشته و شما را پس از سرقت خودرو، از موقعیت مکانی آن مطلع گرداند. همچنین اگر هم‌اکنون خودروی شما دارای یک دستگاه دزدگیر است، می‌توانید یک ردیاب GPS هم در قسمتی از آن مخفی نمایید که در صورت وقوع سرقت ردیابی دقیقی داشته باشید. شما می توانید برای خرید ردیاب جی پی اس وایزر همین حالا اقدام نمایید. تیم وایزر با ارائه بهترین خدمات در کنار شما همراهان گرامی می باشند. برای کسب آگاهی بیشتر درباره‌ی دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای GPS مقالات پیشین سایت وایزر را حتما مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE