نمایشگاه فناوری CES آسیا 2019

18 خرداد ، 1398
گروه تحقیقاتی وایزر

نمایشگاه فناوری سی ای اس آسیا

در حال حاضر نمایشگاه سی ای اس آسیا در تاریخ 11 تا 13 ژوئن 2019 به مدت 3 روز با حضور برجسته‌ترین و نامدارترین شرکت‌ها‌ برای پنجمین سال برگزار خواهد شد. این نمایشگاه بر فناوری‌های خودرو، فناوری هوش مصنوعی، نسل پنجم شبکه‌های سیار (5G) و فناوری مربوط به وسایل نقلیه متمرکز می‌باشد. در این نمایشگاه بیش از 500 شرکت پیشرو در تکنولوژی شرکت می‌کنند که هریک حرفی برای گفتن در زمینه‌ی تکنولوژی دارند. در حقیقت این نمایشگاه فرصتی برای ارتباطات بیشتر، افزایش سطح آگاهی و مشارکت بین شرکت‌ها و جشنی برای دسترسی به تکنولوژی‌های پیشرفته است. در حال حاضر پنجمین نمایشگاه CES آسیا در روزهای آینده یعنی در خردادماه در مرکز نمایشگاه بین‌المللی (SNIEC) در شرق چین در شهر شانگهای برگزار می‌شود. 
به گفته‌ی معاون اجرایی CES: "این نمایشگاه را می‌توان به‌عنوان یک رویدادی نگاه کرد که روح نوآوری در صنعت را پرورش می‌دهد، بازارهای جدید ایجاد می‌کند و مشاغل جدیدی را در وسعت جهانی به‌وجود می‌آورد. این نوآوری‌ها نمونه‌ی خوبی از چگونگی ادغام تکنولوژی در محصولات روزمره و شکل دادن به آینده‌ی صنعت پویا و در حال رشد ما هستند." 
در این نمایشگاه محصولات در دسته‌هایی از جمله هوش مصنوعی، واقعیت‌های تقویت شده و مجازی، هواپیماهای بدون سرنشین، تکنولوژی سبز، فناوری وسایل نقلیه و اینترنت دسته‌بندی شده‌اند. هیئت داوران هم محصولات را بر اساس پنج معیار مهندسی، زیبایی شناسی، عملکرد، میزان توجه به ارزش مصرف‌کننده و سطح نوآوری بررسی می‌کنند.


درباره‌ی نمایشگاه CES آسیا

نمایشگاه CES Asia رویداد برتر در زمینه‌ی صنعت تکنولوژی، تولیدات و نوآوری‌های بازار آسیا است. در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگ جهانی، محصولات و تکنولوژی خود را برای رشد و تقویت نام تجاری خود به مدیران شرکت‌های مصرف‌کننده و رسانه‌های بین‌المللی معرفی می‌کنند. در سال گذشته در نمایشگاه CES Asia 20 دسته محصول وجود داشت. اما در سال جاری این نمایشگاه رکورد چند ساله‌ی خود را زده است. از طریق این نمایشگاه شرکت‌کنندگان می‌توانند با محصولات منحصربه فرد برخی از بزرگ‌ترین برندهای جهان آشنا شوند و بینش و آگاهی جامعی از تحولات آینده کسب کنند. در این نمایشگاه، کارشناسان صنعت از طریق برنامه‌های کنفرانس، دانش و یافته‌های خود را با سایرین به اشتراک می‌گذارند. همانطور که گفته شد این کنفرانس‌ها درباره‌ی آخرین فناوری‌های خودرو، هوش مصنوعی، واقعیت‌های مجازی و اینترنتی و بسیاری از تکنولوژی‌های دیگر است. 

به‌علاوه در این نمایشگاه آخرین فناوری‌های مربوط به صنعت گردش و گردشگری معرفی می‌گردد و شرکت‌ها و محققان صنعت گردشگری نتایج تحقیقات و دستاوردهای خود را به عموم شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهند. در این زمینه، سخنرانی در روز چهارشنبه 12 ژوئن در هتل کری (Kerry Hotel) برگزار می‌گردد. به گفته‌ی معاون اجرایی CES کارن چاپکا (Karen Chapka): "فناوری‌های جدید تجربه‌ی مسافرت‌های منحصربه‌فردی را برای مسافران به‌وجود می‌آورد." به گفته‌ی وی این نوآوری‌ها شیوه‌ی زندگی ما را تغییر خواهد داد.


جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت خودرو در نمایشگاه CES آسیا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه مربوط به صنعت خودروسازی است. بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودرو‌سازی در آن شرکت می‌کنند و از آخرین و پیشرفته‌ترین وسایل نقلیه خود رونمایی می‌کنند. طی پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، به نظر می‌رسد حضور شرکت‌های خودرو‌سازی نسبت به سال گذشته پررنگ‌تر خواهد بود. از آنجایی که تمرکز این نمایشگاه بیشتر بر نمایش خودروهای ایمن‌ و پیشرفته‌تر است باید منتظر باشیم تا نسل جدیدی از خودروهای پیشرفته را ببینیم. به نقل از یک نماینده‌ی خودروساز:"خودروها در آینده به ابزارهای هوشمندی تبدیل می‌شوند که بر روی چرخ خواهند بود و این به‌خاطر آن است که شرکت‌ها به دنبال جلب توجه مشتریان هستند."

نمایشگاه CES در سال گذشته میزبان بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی بوده است. حتی برخی از غرفه‌داران این نمایشگاه در بخش خودرو در سال گذشته مربوط به کشورهای اروپایی مانند فرانسه، هلند و سوئیس بوده‌اند که به منظور بررسی و دیدن بازار و کشف پتانسیل آن در این نمایشگاه شرکت کرده بودند. در حالی که در نمایشگاه CES 2018 حدود 50 کمپانی خودروسازی حضور داشتند، در سال جاری، بیش از 60 برند خودروسازی مانند آئودی، هوندا، هیوندای، کیا، نیسان و ... از آخرین نوآوری‌های خود در زمینه‌ی فناوری وسایل نقلیه در برجسته‌ترین نمایشگاه تکنولوژی خودرو رونمایی می‌کنند. این کمپانی‌های خودروسازی در این نمایشگاه وسایل‌نقلیه‌ی متّصل Connected Vehicle (خودروهایی که به اینترنت متصل می‌شوند و با دستگاه‌های دیگر در داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار می‌کنند)، خودروهای خودران (بدون راننده) و خودروهای تمام الکتریکی (خودروهای سبز) خود را نمایش می‌دهند.
در میان خوروسازان، چین به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین بازار خودرو و شرکت بزرگ خودروسازی آلمانی "فولکس واگن" از امکانات جدید خود درباره‌ی هوش مصنوعی در خودروهای آینده و جدید‌ترین خودروهایشان رونمایی می‌کنند. 

برخی از کمپانی‌های خودروسازی دیگر که در نمایشگاه CES شرکت می‌کنند

  • شرکت دنسو DENSO خودروساز ژاپنی
  • شرکت خودروسازی چینی اف.اِی.دابلیو هونگی FAW HONGQI
  • شرکت چینی گریت وال موتورز GREAT WALL MOTORS
  • کارخانه هوش مصنوعی هگزاگون hexagon manufacturing intelligence 
  • شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای موبیس Hyundai Mobis
  • شرکت خودروسازی سوئدی پولستار polestar

به‌هر حال CES Asia یک رویداد برتر برای صنعت تکنولوژی مصرفی است و نشان دهنده‌ی وسعت و عمق ارزش نوآوری‌های بازار آسیا می‌باشد. بسیاری از کسب‌و‌کارها برای رشد و تقویت خود، سعی می‌کنند در این نمایشگاه حضور یابند و آخرین محصولات‌شان را به سایرین معرفی نمایند. مراجعه‌کنندگان به این نمایشگاه عموماً خریداران خارجی، رسانه‌های بین‌المللی و مصرف‌کنندگان کشور چین هستند. در حقیقت خود کشور چین بزرگ‌ترین بازار تکنولوژی را در دست دارد. این نمایشگاه یک موقعیت استثنایی برای همه‌ی کسب‌و‌کارها است که در آن شرکت می‌کنند چون نمی‌توان قدرت و عظمت آن را در بستری که برای بیزینس‌ها برای فروش محصولات‌شان فراهم می‌کند، نادیده‌ گرفت. این نمایشگاه فرصتی برای تولیدکنندگان، صاحبان کارخانه، پخش‌کنندگان، تامین‌کنندگان مواد و محصولات اولیه و همچنین ایجاد روابط تجاری قوی بین آنها است. 
برخی از برندهای قدرتمندی که در این نمایشگاه حضور دارند را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE