مراقبت از افراد معلول و کم توان با استفاده از ردیاب

08 تیر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

طبق تحقیقاتی که در کشورهای مختلف انجام شده، اکثر افراد دارای ناتوانی ذهنی و یا افراد کم‌توان با خانواده یا بستگان خود زندگی می‌کنند. مراقبت از این افراد می‌تواند سخت، خسته‌کننده و گاهی چالش‌برانگیز باشد. اگر شما هم از افرادی هستید که از پدربزرگ و مادربزرگ سالخورده‌ خود یا یکی از بستگان و دوستانی مراقبت می‌کنید که دچار مشکل ذهنی، نابینایی، معلولیت یا هر مشکل جسمی دیگری است که توان آن‌ها را برای حضور در جامعه کمتر می‌کند، قطعاً با مشکلات و مشغله‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنید و آرامش ذهنی کمی دارید.

داشتن چالش‌های شناختی، معلولیت و کم‌توانی می‌تواند باعث شود که فرد در معرض خطرات بالقوه قرار بگیرد. به خصوص آن دسته از افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند، بیشتر در خطر گم شدن قرار دارند. این دسته از افراد بدون اینکه واقعا بدانند به کجا می‌روند یا از کجا آمده‌اند، در مکان‌هایی نامعلوم سرگردان می‌شوند و بسیاری از آنها بعد از گم شدن، هرگز پیدا نمی‌شوند.

در اینجاست که ردیاب جی پی اس به کمک خانواده‌ها می‌آید تا از افراد معلول و کم‌توان راحت‌تر و با آرامش بیشتری مراقبت کنند. در این مطلب که توسط ما در جی پی اس وایزر تهیه شده است، تصمیم داریم تا دریابیم که مراقبت از افراد معلول و کم‌توان با استفاده از ردیاب چگونه انجام می‌شود. با ما همراه باشید.

ردیاب برای کمک به افراد معلول و ناتوانردیاب برای کمک به افراد معلول و ناتوان

چرا استفاده از ردیاب برای افراد معلول و کم‌توان ضروری است؟

مبتلا بودن به بیماری‌های شناختی مانند آسپرگر، اوتیسم، سندروم داون، آلزایمر و همچنین رنج بردن از معلولیت جسمی و کم‌توانی می‌تواند منجر به این شود که فرد در موقعیت‌های بالقوه بسیار خطرناکی قرار بگیرد. سرگردان شدن در پارک و خیابان، خروج از خانه در نیمه‌شب و صدها مشکل مختلف دیگر که ممکن است آن‌ها را در موقعیتی قرار دهد که نظارت بر آن‌ها وجود نداشته باشد، همگی می‌توانند خطرناک و خطرآفرین شوند.

با این حال، والدین و افرادی که وظیفه مراقبت از افراد معلول و کم‌توان را دارند، اکنون با پیشرفت تکنولوژی گزینه‌ای را در اختیار دارند که می‌تواند اطلاعات دقیق موقعیت مکانی این افراد را در اختیار آن‌ها قرار دهد و آن فناوری ردیاب GPS است.

با استفاده از دستگاه‌های ردیاب جی پی اس، دیگر نیاز نیست همیشه در کنار افراد کم‌توان یا ناتوان خود باشید و بدون این که نگران بروز خطر برای آن‌ها باشید، می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید. اگر به دلیل زوال عقل، آلزایمر یا هر بیماری مشابه دیگری این افراد سرگردان شوند و از خانه بیرون بروند، تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاه ردیاب است که بتوانید حرکات آنها را پیگیری کنید.

ردیاب جی پی اس می‌تواند یک دست‌بند یا مچ‌بند پا یا دستگاهی باشد که روی لباس یا داخل کیف قرار می‌گیرد. با استفاده از این دستگاه و یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر که اپلیکیشن ردیابی روی آن نصب شده، می‌توانید در کمترین زمان آن‌ها را پیدا کنید. در صورتی که فرد معلول یا کم‌توان از محدوده‌ جغرافیایی تعیین شده بیرون برود یا خطری برای او رخ دهد، می توانید اعلان‌ها را مستقیماً به صورت پیامک در تلفن‌همراه خود دریافت کنید. به این ترتیب، می‌توانید به پلیس اطلاع دهید و یا بلافاصله برای نجات آنها بروید.

مزایای ردیاب برای افراد معلول و کم‌توان

مانیتورینگ افراد و بستگانی که از مشکلات ذهنی، کم‌توانی جسمی و بیماری‌های شناختی رنج می‌برند، مزایای زیادی برای ایمن نگه دشتن آن‌ها دارد. با وجود ردیاب، اگرچه زمانی که به صورت فیزیکی در کنار آن‌ها نیستید ممکن است از نظر روانی برای آن‌ها سخت باشد، اما می‌توانید از امنیت آنها اطمینان داشته باشید. در زیر به مزایای مراقبت از افراد معلول و کم‌توان با استفاده از ردیاب می‌پردازیم.

مزایای استفاده از ردیاب برای افراد ناتوان و معلولمزایای استفاده از ردیاب برای افراد ناتوان و معلول

اطلاع از موقعیت مکانی دقیق آن‌ها با استفاده از ردیاب

زمانی که یک فرد کم‌توان از خانه بیرون می‌رود و نمی‌توانید او را بیابید، قطعاً جست‌وجوی معمولی هم هزینه‌ زیادی برای پلیس دارد و هم زمان زیادی را باید صرف گشتن به دنبال فرد گم‌شده کنید. از طرفی، تا زمانی که او را پیدا نکرده‌اید، ممکن است خطرات زیادی او را تهدید کند.

با استفاده از ردیاب جی پی اس می‌توانید عزیزان خود را در کمترین زمان ممکن ردیابی کنید و با پیدا کردن موقعیت او برای کمک‌رسانی بشتابید. شما مختصات مکانی را با استفاده از GPS به صورت لحظه‌ای دریافت خواهید کرد و به این ترتیب برای کمک به او اقدام خواهید کرد. با نصب یک اپلیکیشن ردیابی در تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود، می‌توانید اطلاعات لحظه‌ای از موقعیت فرد پیدا کنید.

داشتن آرامش ذهنی به کمک ردیاب GPS

مهم‌ترین مزیت مراقبت از افراد معلول و کم‌توان با استفاده از ردیاب، آرامش پیدا کردن ذهنی است. استفاده از بهترین ردیاب جی پی اس به این معنی است که شما قادر خواهید بود عزیزان کم‌توان خود را فوراً ردیابی کنید و موقعیت آن‌ها را ببینید و همین باعث آرامش خاطر شما می‌شود.

با استفاده از دکمه SOS که روی بعضی از ردیاب‌ها تعبیه شده، فرد کم‌توان هم احساس امنیت می‌کند و این آرامش ذهنی را دارد که در مواقع اضطراری و با فشردن دکمه یک نفر همیشه می‌تواند به او کمک برساند. برای سالمندان زیاد اتفاق می‌افتد که به دلیل کم‌توانی به زمین بیفتند یا مشکلات ناشی از سلامتی را تجربه کنند. با دکمه SOS ردیاب می‌توانند به‌راحتی برای دریافت کمک فوری تماس بگیرند و خود را از خطر نجات دهند.

دیگر مقالات گروه وایزر را در این بخش دنبال نمایید

ردیابی حیوانات خانگی

انواع کاربردهای ردیاب جی پی اس

ردیاب خودرو با کیفیت چه کاربردهایی دارد؟

آزادی عمل بیشتر به کمک ردیاب برای افراد کم‌توان

اکثر افرادی که از زوال عقل رنج می‌برند یا با مشکلات معلولیت جسمی و کم‌توانی مواجهند، احساس می‌کنند که از آزادی خود محروم شده‌اند. همیشه یک نفر کنار آن‌ها و مراقب آن‌ها است و نمی‌توانند خودشان برای لحظاتشان تصمیم بگیرند.

از دست دادن استقلال یا نداشتن آزادی عمل یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که افراد کم‌توان از آن رنج می‌برند. ردیاب GPS به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در عین ایمنی و امنیت، استقلال بیشتری داشته باشند. با وجود ردیاب، آن‌ها احساس خواهند کرد که هنوز هم می‌توانند از شانس‌های خود استفاده کنند و به زندگی عادی خود ادامه دهند. در عین حال، فردی که مراقبت از آن‌ها را بر عهده دارد هم آرامش خاطر خواهد داشت.

کاربرد ردیاب برای افراد معلول و ناتوانکاربرد ردیاب برای افراد معلول و ناتوان

امکان کنترل و نظارت بیشتر با ردیاب

با استفاده از ردیاب جی پی اس شخصی، می‌توانید محدوده‌ای را تعریف کنید که فرد ناتوان یا کم‌توان نباید از آن عبور کند. به این ویژگی ردیاب، ژئوفنسینگ می‌گویند. ژئوفنسینگ یک مزیت حیاتی در ردیاب است که به کنترل بیشتر افراد معلول و کم‌توان کمک می‌کند. در صورت خروج عزیزان از منطقه جغرافیایی تعیین شده، به شما اطلاع داده خواهد شد تا بتوانید اقدامات مربوطه را انجام دهید.

تنظیم محدوه‌ جغرافیایی مجاز برای حرکت به سالمندان و افراد کم‌توان اجازه می‌دهد تا آزادانه و در عین حال ایمن در محیط اطراف حرکت کنند. در صورت عبور از محدوده تعریف شده، فرد مراقب هشداری به صورت اس ام اس دریافت می‌کند تا فوراً آن‌ها را به منطقه‌ی امن بازگرداند. به این ترتیب آن‌ها از خطرات مرتبط با گم شدن به دور خواهند ماند.

افزیش اعتماد به نفس بیماران کم‌توان با استفاده از ردیاب

بیماران مبتلا به زوال عقل و فراموش در مراحل اولیه باید شرایط خود را باور و درک کنند و بدانند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند. دستگاه ردیاب جی پی اس به آنها اجازه می‌دهد تا با اطمینان بیشتری عمل کنند و اعتماد به نفس آن‌ها از بین نرود. با وجود ردیاب، اطمینان دارند که حتی اگر گم شوند، می‌توان موقعیت آن‌ها را شناسایی و آن‌ها را نجات داد.

تضمین ایمنی افراد معلول و کم‌توان با استفاده از ردیاب

گاهی اوقات زمانی که عزیزانمان را در خانه تنها می‌گذاریم، دچار حس ناامنی می‌شویم، مخصوصاً اگر آنها مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل و سایر بیماری‌ها و اختلالات مرتبط با روان باشند. بدون تکنولوژی، زمانی که بیرون از خانه هستید، نمی‌دانید که آیا این افراد کم‌توان از خانه خارج می‌شوند یا خیر.

ردیاب‌های جی پی اس مجهز به حسگرهایی هستند که می‌توانند هنگام باز شدن درهای خانه، باز کردن در یخچال، روشن کردن اجاق گاز و بسیاری دیگر از لوازم آشپزخانه که خطرآفرین هستند به شما اطلاع دهند. ردیاب‌ها همچنین مجهز به سنسور حرکت هستند. این حسگرها قادر خواهند بود تشخیص دهند که فرد در حال حرکت است یا نه. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود از آنها در برابر خطرات احتمالی مرتبط با دست زدن به وسایل برقی خطرناک و ابزارها محافظت کنید.

اهمیت استفاده از ردیاب برای افراد معلول و ناتواناهمیت استفاده از ردیاب برای افراد معلول و ناتوان

کلام پایانی

آلزایمر و مبتلا شدن به اختلالات شناختی یک اتفاق طبیعی به‌خصوص برای والدین و بستگان سالخورده ما است. جوانان و کودکان دارای معلولیت ذهنی نیز با مشکلی طبیعی روبرو هستند. در گذشته، مراقبت از این افراد کار سخت و دشواری بود و لحظه‌ای غفلت موجب می‌شد تا خطرات زیادی برای افراد معلول و کم‌توان رخ دهد.

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ردیاب‌ها، صدمات و خطرات ناشی از مشکلات ذهنی و جسمی افراد به حداقل رسیده است و خانواده‌ها راحت‌تر می‌توانند بر این افراد نظارت داشته باشند. با توجه به مزایای ردیاب، توصیه می‌کنیم که بهترین ردیاب جی پی اس را برای مراقبت بهتر و بیشتر بر این عزیزان تهیه کنید. کارشناسان ما در وایزر آماده ارائه خدمات و اطلاعات ردیاب و قیمت ردیاب وایزر به شما عزیزان هستند

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE