قفل دیسک موتور یا جی پی اس موتور سیکلت؟ کدام یک بهتر است

08 تیر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

تمامی وسایل‌نقلیه‌ موتوری به دلیل این که جزو وسایل قیمتی محسوب می‌شوند، همیشه در معرض خطر سرقت قرار دارند. سرقت خودرو و موتورسیکلت در تمام دنیا اتفاق می‌افتد و تنها تفاوت کشورها، میزان آمار دزدی است؛ در کشورهای پیشرفته‌تر که ابزارهای امنیتی مثل ردیاب خودرو یا جی پی اس موتورسیکلت روی ماشین و موتور نصب می‌شوند، میزان آمار سرقت کمتر است.

اگر شما هم موتورسیکلت دارید و می‌خواهید امنیت بیشتری را برای موتورتان در برابر سرقت ایجاد کنید، اما تردید دارد که بین قفل دیسک موتور و جی پی اس موتورسیکلت کدام یک بهتر است، در این مقاله در وب سایت ردیاب وایزر همراه ما باشید تا به طور کامل در مورد مزایا و معایب قفل دیسک موتور و جی پی اس موتورسیکلت صحبت کنیم.

قفل دیسک موتور یا جی پی اس موتور سیکلت؟قفل دیسک موتور یا جی پی اس موتور سیکلت؟

قفل دیسک موتور چیست؟

از دیرباز، یکی از روش‌های حفظ امنیت موتور در برابر سرقت، استفاده از قفل و زنجیر بوده است. هنوز هم اگر به خیابان‌های پر از موتورسیکلت شهر سر بزنید، موتورهایی را می‌بینید که با زنجیرهای ضخیم به شی‌ای ثابت مثل تیر چراغ برق بسته شده‌اند.

این روش اگرچه سرعت دزدی موتور را کاهش می‌دهد اما زنجیری که برای قفل کردن استفاده می‌شود، وسیله‌ای سنگین است که حمل‌ونقل آن برای صاحب موتور کار سختی است و این بزرگترین عیب قفل زنجیر موتور است. یکی از رایج‌ترین وسایلی که برای حفظ امنیت موتور در برابر سرقت استفاده می‌شود، قفل دیسک موتور است. این نوع قفل، سبک است و دست‌وپاگیر نیست و به راحتی روی اکثر موتورها نصب می‌شود.

محل نصب قفل دیسک موتور، روی دیسک ترمز است و با قرار دادن آن روی موتور، جلوی حرکت موتور توسط سارق گرفته می‌شود. اگرچه استفاده از این وسیله امنیتی مرسوم است، اما وسیله‌ای کاملاً ایمن در برابر سرقت موتورسیکلت محسوب نمی‌شود و معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب استفاده از قفل دیسک موتور

موتورسیکلت به دلیل این که نسبت به خودرو سبک‌تر و کوچک‌تر است، امنیت کمتری دارد و میزان سرقت آن هم بیشتر است. استفاده از قفل دیسک موتور سرعت سرقت را کاهش می‌دهد و تا حدودی امنیت برای موتور ایجاد می‌کند اما این روش معایب زیادی دارد که باعث می‌شود خیال صاحب موتور به طور کامل آسوده نباشد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این وسیله می‌پردازیم.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

مزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوری ها

مهم ترین راهکارهای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

مزایای استفاده از قفل دیسک موتور

  • دست‌وپاگیر نیست و حمل آن آسان است؛
  • روی اکثر موتورها نصب می‌شود؛
  • سرعت سرقت را کاهش می‌دهد.

این مزایا برای حفظ امنیت موتور در برابر سرقت‌های روزافزون کافی نیست و سارق می‌تواند به راحتی موتور را بدزدد.

معایب استفاده از قفل دیسک موتور

قفل دیسک موتور وسیله‌ای کاملاً ایمن در برابر سرقت نیست. در صورتی که صاحب موتور وسیله‌نقلیه خود را در محلی خلوت پارک کند، کافی است سارق با اهرم به سراغ قفل دیسک برود و آن را بشکند. حتی اگر سارقین وقت کافی برای شکستن قفل نداشته باشند، موتور را پشت وانت می‌گذارند و به محل دیگری می‌برند تا سر فرصت به راحتی قفل دیسک موتور را بشکنند.

بزرگترین عیب قفل دیسک موتور، به انجام نرساندن صددرصدی هدفی است که از نصب آن داریم؛ این ابزار در برابر سرقت امنیت کاملی ندارد و روشی قدیمی در افزایش ایمنی موتور است.

پس در پاسخ به این سوال که امنیت قفل دیسک موتور چقدر است؟ باید بگوییم که این وسیله تنها می‌تواند سرعت سرقت را کاهش دهد و شکستن انواع قفل و زنجیر یا از کار انداختن دزدگیر موتورسیکلت، برای سارقین حرفه‌ای، کار دشواری نیست.

در حال حاضر، بهترین روش برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت، استفاده از ردیاب جی پی اس موتور است که به کمک تکنولوژی‌های مدرن، امکان سرقت وسیله‌نقلیه را به حداقل می‌رساند.

قفل دیسک موتور مزایا و کاربردهای آنقفل دیسک موتور مزایا و کاربردهای آن

آشنایی با بهترین ابزار برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

یکی از مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین ابزارهای ضدسرقت وسایل شخصی قیمتی، ردیاب جی پی اس است. این وسیله کوچک و کاربردی، نه تنها امکان پیشگیری از سرقت را فراهم می‌کند، بلکه حتی پس از سرقت هم امکان بازیابی وسایل‌نقلیه را فراهم می‌کند.

ردیاب جی پی اس موتور یک وسیله بسیار کوچک و سبک است که قابلیت نصب سیم‌کارت روی آن وجود دارد. درست مانند ردیاب خودرو، با نصب ردیاب جی پی اس روی موتورسیکلت (در جایی پنهان از دید دیگران)، دستگاه ردیاب به ماهواره‌های موجود در مدار زمین متصل می‌شود و به این ترتیب اطلاعات دقیقی در مورد موقعیت موتور به صاحب آن ارائه می‌دهد.

در صورتی که موتورسیکلت توسط سارق روشن شود یا ضربه‌ای به موتور وارد شود، ردیاب GPS موتورسیکلت بلافاصله از طریق پیامک صاحب موتور را مطلع می‌کند و به همین دلیل وسیله‌ای کاملاً ایمن در برابر سرقت محسوب می‌شود.

ردیاب موتورسیکلت در همه شرایط آب‌وهوایی مقاوم است و حتی در نقاط کور هم آنتن‌دهی دارد؛ در صورتی که موتور به سرقت برود، صاحب آن می‌تواند به‌راحتی موقعیت آن را روی نقشه مشاهده کند و به کمک پلیس آن را باز پس بگیرد.

سارقین از موتورسیکلت‌های دزدیده شده برای کارهای خلاف استفاده می‌کنند و در صورتی که ردیاب جی پی اس موتورسیکلت روی آن نصب باشد، پس از یافتن موتور، صاحب آن می‌تواند به پلیس ثابت کند که موتور دزدیده شده بوده و با اثبات بی‌گناهی خود، از جریمه‌ها معاف شود.

تفاوت قفل دیسک موتور با جی پی اس موتور سیکلتتفاوت قفل دیسک موتور با جی پی اس موتور سیکلت

کاربرد و مزایای استفاده از جی پی اس موتورسیکلت

هدف از نصب جی پی اس موتورسیکلت و خودرو، ردیابی این وسایل‌نقلیه در هر نقطه از زمین و پی بردن به موقعیت آن‌ها است. اما این تنها کاربرد و مزیت ردیاب GPS موتورسیکلت نیست. از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب موتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از سرقت موتورسیکلت به کمک هشدار روشن شدن موتور؛
  • ارسال اطلاعات دقیق در مورد موقعیت مکانی و زمانی موتور در هر نقطه از زمین؛
  • اعلام هشدار سرعت غیر‌مجاز از طریق اس ام اس؛
  • امکان کنترل از راه دور موتورسیکلت و خاموش کردن آن از راه دور؛
  • امکان تعیین محدوده جغرافیایی مجاز برای حرکت موتورسیکلت؛
  • امکان تعیین سرعت مجاز برای حرکت؛
  • ارائه‌ اطلاعات دقیق از مسیرها پیموده شده؛
  • اعلام هشدار در صورت وارد شدن ضربه به موتور یا تکان خوردن آن در زمان خاموش بودن؛
  • اعلام هشدر در صورت جدا کردن ردیاب از موتور؛

این ویژگی‌ها و مزایای ردیاب جی پی اس برای موتورسیکلت هم برای عموم مردم و هم برای شرکت‌هایی مفید است که کار اصلی آن‌ها خدمات پیک موتوری است.

خرید بهترین ردیاب جی پی اس موتورسیکلت

در این مطلب، به بررسی و مقایسه دو ابزار ایمنی موتورسیکلت یعنی قفل دیسک موتور و جی پی اس موتورسیکلت پرداختیم و با کارکرد هر یک از آن‌ها آشنا شدیم. همان‌طور که ملاحظه کردید، ردیاب جی پی اس در مقایسه با قفل دیسک موتور ابزاری ایمن‌تر و کاربردی‌تر در برابر سرقت است و نه تنها مانع از سرقت وسیله‌نقلیه می‌شود، بلکه حتی پس از سرقت هم امکان بازیابی موتورسیکلت مسروقه را فراهم می‌کند. این در حالی است که قفل دیسک موتور فقط سرعت سرقت را کاهش می‌دهد و ابزاری ایمن در برابر دزدیده شدن موتور نیست.

اگر قصد دارید که ایمنی موتور خود را در برابر سرقت افزایش دهید، توصیه می‌کنیم که بهترین جی پی اس موتورسیکلت را خریداری کنید که هم کیفیت ساخت بالا و هم دقت عالی در ردیابی موتور داشته باشد. ضمن این که در هنگام خرید جی پی اس موتورسیکلت باید به گارانتی و پشتیبانی آن نیز دقت داشته باشید.

با مراجعه به وب سایت وایزر می توانید با انواع ردیاب جی پی اس این مجموعه، ویژگی ها، کاربردها، مزایای و قیمت هر یک آشنا شده و ردیاب مورد نظر خود را با قیمت مناسب از این مجموعه خریداری کنید.

ردیاب موتور بهتر است یا قفل دیسک موتورردیاب موتور بهتر است یا قفل دیسک موتور

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE