ردیاب دوچرخه چیست و چه تفاوتی با ردیاب خودرو دارد

08 تیر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

زمانی که صحبت از خرید ردیاب جی پی اس و مزایای نصب آن می‌شود، اکثر ما بلافاصله ذهن‌مان به سمت ردیاب خودرو می‌رود و تصور می‌کنیم که تامین امنیت وسایل‌نقلیه تنها مختص خودروهای شخصی یا سازمانی است. این در حالی است که دوچرخه، به دلیل وزن کم، بیشتر در معرض سرقت قرار دارد و تامین ایمنی آن به کمک نصب ردیاب ضروری است.

اما آیا ردیاب دوچرخه، نوع خاصی از ردیاب‌ها است و با ردیاب خودرو متفاوت است؟ اگر تصمیم دارید تا دوچرخه‌یتان را در برابر سارقین ایمن‌سازی کنید، اما با ردیاب دوچرخه و کاربرد آن آشنایی ندارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم که ردیاب دوچرخه چیست و چه تفاوتی با ردیاب خودرو دارد.

ردیاب دوچرخه، مزایا و کاربردهای آنردیاب دوچرخه، مزایا و کاربردهای آن

آشنایی با ردیاب و عملکرد آن

قبل از آن که به سراغ تعریف ردیاب خودرو برویم، بیایید برای راحت‌تر شدن موضوع، با ماهیت ردیاب جی پی اس و عملکرد آن آشنا شویم.

ردیاب جی پی اس یک دستگاه کوچک و کاربردی است که با نصب آن و اتصال آن به ماهواره‌های موجود در مدار زمین، امکان نظارت بر موقعیت مکانی یک موجود یا یک شی از طریق سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) برای ردیابی موقعیت از راه دور فراهم می‌شود. این فناوری می‌تواند طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی، سرعت زمین و جهت مسیر هدف را مشخص کند.

جی پی اس در واقع یک سیستم متشکل از 24 ماهواره است که با فاصله مناسب از یک‌دیگر قرار گرفته‌اند و به دور زمین می‌چرخند و برای افرادی که روی کره زمین گیرنده‌های جی پی اس دارند، این امکان را فراهم می‌کنند تا موقعیت جغرافیایی گیرنده GPS را در هر لحظه مشاهده کنند. دقت مکان‌یابی جی پی اس برای اکثر تجهیزات از 100 تا 10 متر است. ردیاب جی پی اس دقیقاً به عنوان گیرنده‌ GPS تعریف می‌شود که با نصب آن بر روی وسایل نقلیه، می‌توان موقعیت آن را در هر لحظه مشاهده کرد.

ردیاب‌ها کاربردهای مختلفی دارند، از استفاده‌های نظامی از ردیاب گرفته تا استفاده از آن به عنوان بهترین ابزار ضد سرقت خودرو و نظارت بر ناوگان. علاوه بر این، ردیاب‌ها در زندگی روزمره نیز در انواع مختلفی کاربرد دارند مانند:

  • ردیاب خودرو
  • ردیاب حیوانات خانگی
  • ردیاب دوچرخه
  • ردیاب کودکان
  • ردیاب سالمندان

تمامی انواع ردیاب به بهبود کیفیت زندگی و افزایش ایمنی کمک می‌کنند. در این مطلب، هدف ما آشنایی بیشتر با ردیاب دوچرخه و کاربردهای آن است.

ردیاب و کاربردها و مزایای آنردیاب و کاربردها و مزایای آن

ردیاب دوچرخه چیست؟

از آن جایی که دوچرخه وسیله ایمنی سبکی است و معمولاً بسیاری از افراد هیچ‌گونه ایمنی برای آن در نظر نمی‌گیرند، سرقت آن یکی از رایج‌ترین سرقت‌ها در میان انواع وسایل‌نقلیه است. اگرچه بعضی از افرادی که زیاد به ایمنی دوچرخه‌ خود اهمیت می‌دهند، از انواع قفل دوچرخه استفاده می‌کنند، اما این وسیله هم در برابر سارقان حرفه‌ای امروزی چندان کافی به نظر نمی‌رسد. پس از چه ابزاری می‌توان روی دوچرخه استفاده کرد که سرقت آن را به حداقل برساند؟

ردیاب دوچرخه یا جی پی اس دوچرخه، دقیقاً همان ابزاری است که می‌تواند سرقت این وسیله‌ ورزشی را به شدت کاهش دهد. ردیاب جی پی اس دوچرخه یک وسیله‌ کاربردی کوچک، با وزن سبک و کاربری آسان است که قابلیت نصب سیم‌کارت روی آن وجود دارد.

این ابزار تکنولوژیک بر روی قسمتی از دوچرخه و پنهان از دید سارقان نصب می‌شود و با اتصال به سیستم موقعیت‌یاب جهانی، اطلاعات دقیق موقعیتی را به صورت لحظه‌به‌لحظه از طریق سیم‌کارت و اپلیکیشن به صاحب دوچرخه ارسال می‌کند و به همین دلیل بهترین ابزار ضد سرقت برای دوچرخه محسوب می‌شود.

البته موقعیت‌یابی و ضد سرقت بودن تنها یکی از کاربردهای ردیاب دوچرخه هستند؛ این وسیله‌ کاربردی قابلیت‌های مختلفی دارد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

پنج دلیل نیاز دوچرخه‌سواران به جی پی اس دوچرخه

ردیاب موتور سیکلت چیست و مناسب ترین ردیاب برای موتور سیکلت ها کدامند؟

مزایای استفاده از ردیاب دوچرخه

اگرچه دوچرخه‌ کودکان و نوجوانان هم جزو وسایل ارزشمند و گران‌قیمتی محسوب می‌شوند اما بیایید نمونه‌ای را در نظر بگیریم که در آن فرد دوچرخه‌ حرفه‌ای با قیمت بسیار زیادی را خریداری کرده است و تقریباً تمام پس‌انداز خود را برای خرید وسیله ضروری حرفه‌ کاری خود گذاشته است.

در چنین شرایطی، به سرقت رفتن دوچرخه فاجعه‌بار است. اگرچه بعضی از دوچرخه‌های حرفه‌ای خودشان دارای قفل دوچرخه یا دستگاه‌هایی مانند ایموبلایزر هستند، اما شکستن این ابزارهای ایمنی برای سارقان امروزی بسیار ساده است. از این رو، سرمایه‌گذاری برای خرید یک سیستم ضد سرقت خوب برای دوچرخه، یعنی خرید بهترین ردیاب جی پی اس دوچرخه، عاقلانه‌ترین راه به نظر می‌رسد. اما چرا ردیاب دوچرخه؟ این ابزار چه مزایایی دارد؟ مهم‌ترین مزایای ردیاب GPS دوچرخه عبارتند از:

  • اولین مزیت استفاده از ردیاب دوچرخه، نصب آسان آن است. دستگاه‌های ردیاب GPS معمولاً دستگاه‌های بسیار کوچکی هستند که می‌توان به‌راحتی آن‌ها را در هر نقطه از سطح دوچرخه و به دور از چشم دیگران قرار داد.
  • ایجاد امنیت زیاد، یکی دیگر از مزایای ردیاب مخفی دوچرخه است. ردیاب‌ دوچرخه به محض لرزش دوچرخه و حرکت آن، به صاحب دوچرخه هشدار ارسال می‌کنند و او را از سرقت باخبر می‌کنند. صاحب دوچرخه می‌تواند موقعیت وسیله‌ خود را در هر لحظه روی نقشه مشاهده کند و برای بازگرداندن آن اقدام کند.
  • اگر اهل ماجراجویی هستید و از دوچرخه خود برای گشت‌وگذار، شکار، دوچرخه‌سواری در کوهستان و سایر فعالیت‌ها و ورزش‌های خارج از منزل استفاده می‌کنید، ردیاب‌ها برای شما یک نجات‌دهنده محسوب می‌شوند. ردیاب نه تنها وسیله‌ای ضدسرقت است، بلکه اگر دارای دکمه SOS باشد و شما به عنوان پیش‌فرض شماره تماس چند نفر از آشنایانتان را به آن معرفی کرده باشید، در صورت بروز مشکل، با فشردن این دکمه بلافاصله برای آن‌ها هشدار ارسال می‌کند تا به کمک شما بیایند.
  • ردیاب دوچرخه دارای پوشش ضد آب است. از این رو، در مواقعی که باران شدید می‌بارد یا آب روی دوچرخه می‌ریزد، می‌توانید بدون نگرانی به مسیر خود ادامه دهید.

مزایای استفاده از ردیاب برای دوچرخهمزایای استفاده از ردیاب برای دوچرخه

ردیاب دوچرخه چه کاربردهایی دارد؟

احتمالاً با خواندن مزایای خرید ردیاب دوچرخه، حدس‌هایی درباره‌ کاربرد آن زده‌اید. کاربردهای ردیاب دوچرخه عبارتند از:

  • افزایش امنیت دوچرخه‌ها در سطح شهر و جلوگیری از سرقت؛
  • ردیابی دوچرخه‌ها برای شرکت‌های اجاره‌دهنده دوچرخه‌های هوشمند؛
  • ردیابی دوچرخه‌ها در مسابقات دوچرخه‌سواری برای جلوگیری از انحراف مسیر و تقلب.

ردیاب دوچرخه چه تفاوتی با ردیاب خودرو دارد؟

از نظر عملکرد ردیاب دوچرخه و خودرو، یکسان عمل می‌کنند و هر دوی آن‌ها، موقعیت مکانی وسایل‌نقلیه را به صورت دقیق نشان می‌دهند. اما این دو، تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مهم‌ترین فرق ردیاب دوچرخه با ردیاب خودرو در ابعاد و طراحی آن‌ها است. ردیاب‌های دوچرخه در ابعاد بسیار کوچک‌تر و سبک‌تری نسبت به ردیاب خودرو طراحی می‌شوند.
  • تمامی ردیاب‌های دوچرخه ویژگی ضد آب دارند در حالی که همه ردیاب‌های خودرو این ویژگی را ندارند.
  • ردیاب‌های خودرو به انواع مختلفی از جمله ردیاب سیمی و ردیاب بی‌سیم تقسیم می‌شوند، در حالی که ردیاب‌های دوچرخه بدون سیم طراحی می‌شوند زیرا دوچرخه سیستم برق داخلی ندارند و به همین دلیل نمی‌توان ردیاب سیمی برای آن طراحی کرد.
  • ردیاب‌های خودرو عملکردهای بیشتری دارند. برای مثال امکان متوقف کردن خودرو از راه دور یکی از امکانات ردیاب خودرو است که با توجه به نوع این وسیله‌نقلیه، این امکان فراهم شده است.

خرید بهترین ردیاب جی پی اس برای دوچرخه

اگر تصمیم به خرید ردیاب برای دوچرخه گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم که پیش از خرید حتماً تمامی موارد زیر را در نظر داشته باشید تا یک ردیاب خوب و مناسب را خریداری کنید:

  • بالا بودن میزان قدرت پردازش GPS: قدرت هسته پردازنده جی پی اس با میزان سرعت و دقت ارسال اطلاعات ارتباط مستقیم دارد و هر چه این قدرت بیشتر باشد، سرعت و دقت ارسال اطلاعات بیشتر خواهد بود.
  • ضد آب بودن ردیاب دوچرخه: اگر ردیاب دوچرخه ویژگی ضد آب نداشته باشد، در صورتی که بارندگی اتفاق بیفتد، ردیاب از کار خواهد افتاد.
  • قدرت بالای سنسورهای هشدار ردیاب: سنسورهای قوی کمک می‌کند تا در صورت وارد آمدن کوچک‌ترین ضربه به دوچرخه از سوی سارق، به صاحب دوچرخه هشدار ارسال شود.
  • ابعاد و اندازه ردیاب: ردیاب دوچرخه باید حتماً ابعاد بسیار کوچکی داشته باشد تا سارق متوجه وجود آن نشود.

خرید بهترین ردیاب جی پی اس برای دوچرخهخرید بهترین ردیاب جی پی اس برای دوچرخه

کلام پایانی

اگر حفظ امنیت دوچرخه‌یتان برایتان اهمیت دارد، توصیه می‌کنیم که حتماً خرید ردیاب دوچرخه را تجربه کنید. ردیاب دوچرخه با اتصال به ماهواره‌های موجود در مدار زمین، موقعیت دقیق دوچرخه را در هر لحظه نشان می‌دهد و با بهره‌گیری از سیستم هشدار، صاحب دوچرخه را از سرقت آگاه می‌کند.

فراموش نکنید که ردیاب دوچرخه در ابعاد بسیار کوچکی طراحی می‌شود و ویژگی ضد آب دارد. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات کاملی در مورد ردیاب دوچرخه و تفاوت آن با ردیاب خودرو به دست آورده باشید.

با تماس با کارشناسان ما در گروه وایزر، می توانید از لیست قیمت ردیاب وایزر اطلاعات لازم را کسب کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE