تعمیر و نگهداری ماشین با استفاده از ردیاب خودرو

07 تیر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

تعمیر و نگهداری ماشین با استفاده از ردیاب خودرو یکی از قابلیت‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. معمولا وقتی صحبت از ردیاب خودرو می‌شود اولین موضوعی که به ذهن می‌رسد، جلوگیری از سرقت خودرو است.

اما این روزها اتوماسیون به همه حوزه‌ها وارد شده است تا کارها را ساده و راحت‌تر کرده است. نرم‌افزارهای ردیابی امروزه امکانات مختلفی در زمینه مدیریت حمل‌ونقل ارایه می‌دهند که باعث تسهیل مدیریت و کنترل خودرو می‌شود. در ادامه به معرفی کاربردهای ردیاب خودرو در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو می‌پردازیم. با وبسایت ردیاب خودرو وایزر همراه باشید.

تعمیر و نگهداری ماشین با ردیاب خودروتعمیر و نگهداری ماشین با ردیاب خودرو

تعمیر و نگهداری خودرو با ردیاب چگونه است؟

در حقیقت سیستم‌های ردیاب خودرو با استفاده از موقعیت مکانی و مسافت‌های طی شده می‌توانند بسیاری از اطلاعات را در اختیار رانندگان قرار دهند. ردیاب‌های خودرو با استفاده از سیستم‌های برنامه‌ریزی شده می‌توانند اطلاعات مختلفی را پردازش کرده و نتیجه را در اختیار راننده و مالک خودرو قرار دهند. از جمله خدمات این سیستم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • نگهداری سوابق و داده‌های مربوط به تعمیرات و نگهداری خودرو؛
  • جلوگیری و نظارت از رفتارهای پرخطر ترافیکی راننده و آسیب‌زننده به خودرو؛
  • ارائه برنامه منظم برای تعمیر و نگهداری خودرو؛
  • کمک به کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو و...

اطلاعات مربوط به زمان تعمیر و نگهداری خودرو با رهیاب

ردیاب‌ها سیستم‌های هوشمندی هستند که با استفاده از جی پی اس مسافت پیموده شده را محاسبه کرده و اعلان‌هایی را برای هشدار تعویض قطعات مصرفی و یا سرویس خودرو ارائه می‌دهند. این یادآوری‌ها با توجه به زمان مجاز تعویض قطعات انجام شده و با رسیدن به کیلومتر مورد نظر هشدار به راننده داده می‌شود. این قابلیت باعث کاهش هزینه‌های مربوط به استهلاک خودرو و همچنین باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف خودرو می‌شود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

دزدگیر ماهواره ای مجهز به ردیاب

نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

آیا احتمال سرقت خودرو را می توان به صفر رساند

حفظ سوابق و اطلاعات مربوط به تعمیرات ونگهداری

نرم‌افزارهای ارائه شده همراه با سیستم ردیاب مبتنی بر جی پی اس داده‌ها و اطلاعات مختلفی را ذخیره‌سازی کرده و در اختیار راننده یا مالک خودرو قرار می‌دهد. این اطلاعات دسته‌بندی شده می‌تواند ابزاری برای مدیریت خودرو از لحاظ فنی باشد.

می‌توان بعضی اطلاعات مثل زمان انجام آخرین سرویس دوره‌ای را بر اساس مسافت طی شده درون نرم‌افزارهای مربوطه ثبت کرد تا برنامه‌ریزی برای زمان سرویس بعدی و همچنین نوع سرویس به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مزایای تعمیر و نگهداری ماشین با ردیاب خودرومزایای تعمیر و نگهداری ماشین با ردیاب خودرو

تعویض روغن موتور

در هر خودرویی روغن موتور وظیفه دارد قطعات مهم را خنک و روانکاری کند. اگر روغن موتور در زمان‌های مشخص (بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط کارخانه) تعویض نگردد، باعث ایجاد خسارات زیادی برای موتور می‌شود.

یاتاقان زدن یکی از عواقب دیر تعویض شدن روغن موتور است که هزینه‌های زیادی بابت تعمیرات آن باید پرداخت شود. یکی از کابردهای تعمیر و نگهداری خودرو با ردیاب، یادآوری زمان تعویض روغن موتور بر اساس برنامه‌ریزی قبلی است.

تعویض فیلتر هوا، روغن و بنزین

فیلترهای استفاده شده در بخش‌های مختلف خودرو از موادی تشکیل شده‌اند که با گذشت زمان و ورود ناخالصی‌ها به درون آن کم‌کم کارایی خود را از دست می‌دهند. آلودگی جذب شده عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش مصرف سوخت، استهلاک خودرو و در بلند مدت باعث آسیب رسیدن به بخش‌های مهم خودرو (مثل موتور) می‌شود. نگهداری خودرو با ردیاب باعث می‌شود تا زمان‌های تعویض این فیلترها به راننده اعلام شود تا از خسارت‌های بیشتر جلوگیری به عمل آید.

تعویض لاستیک

لاستیک‌ها با توجه به تحمل وزن خودرو و سرنشینان در زمان حرکت نقش مهمی در سلامت عملکرد خودرو و ایمنی سرنشینان دارند. لاستیک‌ها اگر به موقع تعویض نشوند می‌توانند باعث مشکلات مختلفی شوند. هرزگردی لاستیک، پنچر شدن زیاد و حتی ترکیدگی آن در حین حرکت باعث صدمات مختلفی به خودرو و سرنشینان می‌شود.

این موضوع بعضا حتی می‌تواند جان مسافران و راننده را نیز تهدید کند. اهمیت آگاهی از زمان تعویض لاستیک موقعی بیشتر حس می‌شود که خودرو کارکرد بالایی در هر سفر داشته باشد. ضمنا زمان مشخص شده برای تعویض لاستیک بر اساس استانداردهای مشخص شده می‌باشد. اطلاع‌رسانی برای تعویض لاستیک از جمله مواردی هستند که در تعمیر و نگهداری ماشین با ردیاب خودرو نقش دارند.

نظارت بر رفتار راننده

یکی از نتایج تعمیر و نگهداری ماشین با استفاده از ردیاب خودرو نظارت بر عملکرد راننده یا رانندگان است. بدیهی است که عادت‌های نامناسب هر راننده و رانندگی ناایمن او می‌تواند باعث ایجاد خسارت‌های مستقیم و کاهش کیفیت و عملکرد و همچنین کاهش طول عمر مفید خودرو شود.

مالک یا مدیر خودرو می‌تواند با این قابلیت حداکثر سرعت خودرو در مسیرهای مختلف را بررسی کرده تا از عدم وقوع جرایم راهنمایی و رانندگی و همچنین آسیب به خودرو جلوگیری کند. این قابلیت باعث کاهش تعداد دفعات تعمیرات غیرمنتظره و افزایش زمان مفید سفر نیز می‌شود.

مزایای تعمیر و نگهداری خودرو با ردیابمزایای تعمیر و نگهداری خودرو با ردیاب

کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو

بدیهی است که هر چه مسافت طی شده با خودرو کمتر و طریقه طی شدن آن بهینه‌تر باشد، مصرف سوخت نیز کاهش خواهد یافت. استفاده از مسیریاب‌ها امروزه در تمام خودروها تبدیل به موضوع رایجی شده است که علاوه بر کاهش تعداد مسیرهای دارای ترافیک، باعث سریعتر رسیدن به مقصد نیز می‌شود. استفاده کمتر از خودرو از لحاظ میزان و کیفیت روشن بودن خودرو باعث کاهش استهلاک و افزایش طول عمر قطعات مهم خودرو می‌شود.

تعمیر و نگهداری ماشین با استفاده از ردیاب خودرو وایزر

ردیاب علاوه بر آنچه در مورد تعمیر و نگهداری خودرو گفته شد، خدمات دیگری را نیز در زمینه ایمنی ماشین ارائه می‌دهد. این خدمات شامل ردیابی لحظه به لحظه خودرو، سنسورهای تکان‌دهنده، خاموش و روشن کردن خودرو با استفاده از پیامک، گزارش‌دهی در مورد مسیر طی شده، مشخص کردن موقعیت مکانی لحظه‌ای خودرو و... است که توسط محصولات متنوع ردیاب خودرو وایزر قابل سفارش است. محصولات وایزر با بالاترین کیفیت و خدمات پشتیبانی فنی به همراه نرم‌افزارهای مرتبط به مشتریان ارائه می‌شود. همچنین شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناسان ما در وایزر از قیمت ردیاب وایزر و ویژگی های هر یک بیشتر آشنا شوید
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE