پنج دلیل نیاز دوچرخه‌سواران به جی پی اس دوچرخه

20 اردیبهشت ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

ورزشکارها برای بهبود عملکرد خود و اطلاع از میزان پیشرفت خود نیاز به استفاده از ابزارهای الکترونیکی خاصی دارند. دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌هایی است که ورزشکاران فعال در آن علاوه بر نیاز به ثبت عملکرد خود، به ثبت مسیر حرکت هم نیاز دارند تا بتوانند اطلاعات دقیق فعالیت خود را به دست آورند.

در اینجاست که وجود تکنولوژی جی پی اس اهمیت پیدا می‌کند و کار را برای دوچرخه‌سواران آسان می‌کند. برای آشنایی بهتر با جی پی اس دوچرخه و اهمیت وجود آن برای دوچرخه‌سواران، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب در وب سایت جی پی اس وایزر به پنج دلیلی اشاره کنیم که نشان می‌دهد چرا دوچرخه‌سواران به جی پی اس نیاز دارند.

دلایل نیاز دوچرخه سواران به ردیابدلایل نیاز دوچرخه سواران به ردیاب

آشنایی با جی پی اس دوچرخه و نحوه کمک آن به دوچرخه‌سواران

پیش از آن که به معرفی دستگاه GPS دوچرخه و نحوه کار آن بپردازیم، بهتر است که با واژه جی پی اس آشنا شویم. GPS سرواژه‌ عبارت Global Positioning System به معنای سیستم موقعیت‌یاب جهانی است. این سیستم متشکل از چند ماهواره است که در اطراف زمین در گردشند و سیگنال‌هایی را به دستگاه‌های گیرنده روی زمین ارسال می‌کنند که موقعیت دقیق گیرنده را نشان می‌دهد.

این دستگاه برای دوچرخه‌سوارها هم به همین شکل عمل می‌کند. دوچرخه‌سوار علاوه بر این که باید اطلاعات دقیقی از وضعیت جسمانی خود داشته باشد و ضربان قلب، فشار خون و سایر فاکتورهای حیاتی را اندازه‌گیری کند، به یک دستگاه جی پی اس هم نیاز دارد تا با استفاده از آن اطلاعات موقعیتی خود را هم به دست آورد و از مسیر حرکت خود مطلع باشد.

بهترین جی پی اس دوچرخه ویژگی‌های زیر را دارد:

  • نصب آسان و سریع؛
  • عمر طولانی باتری؛
  • شارژ سریع و آسان؛
  • ابعاد کوچک؛
  • موقعیت‌یابی دقیق و موثر؛
  • امکان گزارش‌دهی مفصل و مناسب؛
  • معتبر بودن برند سازنده با پشتیبانی حرفه‌ای.

چرا دوچرخه‌سواران به جی پی اس دوچرخه نیاز دارند؟

در زیر به 5 دلیل نیاز دوچرخه‌سواران به جی پی اس دوچرخه اشاره می‌کنیم.

1- یافتن اطلاعات مسیر

یکی از کاربردهای جی پی اس دوچرخه این است که دوچرخه‌سوار می‌تواند به کمک آن مسیریابی کند یا اطلاعات مسیر را با سایر دوچرخه‌سواران به اشتراک بگذارد. در واقع، دوچرخه‌سوار با نصب جی پی اس روی دوچرخه می‌تواند اطلاعات مسیر را ترسیم کند و با وارد کردن اطلاعات در کامپیوتر، مسیر حرکت را تجزیه‌وتحلیل کند و یا آن را با هم‌تیمی‌ها و دوستان خود به اشتراک بگذارد.

2- امکان ثبت اطلاعات برای مدارک و شواهد

حادثه و تصادف بین دوچرخه‌سواران با یکدیگر یا با ماشین‌ها اتفاقی رایج است که باعث صدمه دیدن دوچرخه و دوچرخه‌سوار می‌شود. جی پی اس دوچرخه بهترین ابزار برای ثبت داده‌های تصادف است. این وسیله کاربردی با ثبت اطلاعات، کمک می‌کند که راننده‌ خودرو، دوچرخه‌سوار و پلیس متوجه شوند که تصادف تقصیر چه کسی بوده است. در واقع جی پی اس شواهد قابل استنادی ارائه می‌کند که به کمک آن می‌توان دریافت که دوچرخه‌سوار از چه مسیری عبور کرده است و به کمک آن بتوان مقصر حادثه را پیدا کرد.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

مزایای استفاده از ردیاب کشتی

اهمیت استفاده از جی پی اس روی ماشین های برف روب

پیشنهاد ویژه برای تاکسی دارها، استفاده از جی پی اس تاکسی

3- کمک به حفظ تناسب اندام و سلامت

جی پی اس بهترین وسیله برای نظارت و ثبت اطلاعات در مورد سلامت و تناسب اندام دوچرخه‌سوار است و این امکان را فراهم می‌کند که ورزشکار اطلاعاتی مانند ضربان قلب، سطح انرژی، میزان کالری مصرف شده، چربی بدن، میزان کاهش وزن و درصد آب بدن خود را به دست آورد. این ابزار به منظور اطلاع از وضعیت سلامت بدن و حفظ تناسب اندام برای دوچرخه‌سواران ضروری است.

4- افزایش انگیزه دوچرخه‌سوار

وجود ردیاب در دوچرخه‌سواری‌های تیمی کمک می‌کند تا انگیزه برای رقابت بیشتر شود. با استفاده از جی پی اس، دوچرخه‌سواران از موقعیت یکدیگر اطلاع دارند و همین باعث می‌شود که برای ادامه مسیر، انگیزه زیادی داشته باشند. برای مثال اگر دوچرخه‌سواری تصمیم بگیرد که در میانه‌ مسیر حرکت، استراحت زودهنگام داشته باشد، با استفاده از جی پی اس موقعیت هم‌تیمی‌های خود را بررسی می‌کند و با دیدن این که آن‌ها در حال پیمودن مسیر هستند، برای ادامه حرکت انگیزه پیدا می‌کند.

علاوه بر این، دوچرخه‌سواران یک تیم بعد از تمرین و اتمام مسیر حرکت، با اطلاعاتی که جی پی اس ذخیره و ثبت کرده است، می‌توانند از نقاط ضعف و قوت خود نسبت به سایر هم‌تیمی‌ها باخبر شوند و برای بهبود یا رفع این نقاط قوت و ضعف تلاش کنند تا عملکرد تیم بهتر شود.

5- بهبود عملکرد خود و ثبت رکورد

همان طور که اشاره کردیم، جی پی اس دوچرخه، اطلاعات حرکت را ثبت و ذخیره می‌کند و دوچرخه‌سوار می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. این اطلاعات ذخیره شده کمک می‌کنند که ورزشکار با مقایسه آمار جدید و گذشته، متوجه میزان پیشرفت خود شود و برای بهبود عملکرد خود تلاش کند. این ویژگی به‌خصوص برای دوچرخه‌سوارانی مناسب است که دوران آسیب‌دیدگی را پشت سر گذاشته‌اند و در حال تلاش برای بازگشت به نقطه اوج خود هستند.

تصویر 4

 

آیا دوچرخه‌سواران غیر حرفه‌ای هم به جی پی اس نیاز دارند؟

خوشبختانه فرهنگ استفاده از دوچرخه برای تردد شهری در سال‌های اخیر بهبود چشمگیری داشته است و بسیاری از شهروندان برای رفتن به محل کار یا تردد در شهر برای کمک به سبز شدن زمین و کاهش ترافیک، از دوچرخه استفاده می‌کنند. از طرفی، دوچرخه وسیله‌نقلیه سبکی است که جابه‌جا کردن آن به‌راحتی ممکن است و به همین دلیل در تیررس سارقان قرار دارد. جی پی اس علاوه بر مزایایی که در بالا اشاره کردیم، بهترین وسیله ضد سرقت هم محسوب می‌شود زیرا با نصب آن روی دوچرخه، صاحب آن می‌تواند در هر لحظه از موقعیت دوچرخه خود آگاه شود و اگر دوچرخه به سرقت برود یا گم شود، می‌تواند با موقعیت‌یابی دوچرخه، خیلی زود آن را پیدا کند. شرکت‌های اجاره دوچرخه نیز با نصب ردیاب جی پی اس، مانع از به سرقت رفتن دوچرخه‌های خود یا گم شدن آن‌ها می‌شوند.

در نتیجه می‌توان گفت که جی پی اس دوچرخه حتی برای دوچرخه‌سواران غیر حرفه‌ای هم کاربردی است.

کلام پایانی

با توجه به مزایای جی پی اس دوچرخه و استفاده از آن برای حفظ تناسب اندام، ثبت اطلاعات و داده‌های مسیر، بهبود عملکرد فردی و تیمی و جلوگیری از سرقت، می‌توان گفت که نیاز دوچرخه‌سواران به جی پی اس دوچرخه ضروری است. خرید یک ردیاب جی پی اس خوب برای دوچرخه کمک می‌کند تا مزایای آن بهره‌مند شوید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE