ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها

31 فروردین ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

اگرچه بسیاری از افراد قبل از رفتن به سفر ماشین خود را تعمیر می‌کنند تا در میان راه با خطر خرابی خودرو مواجه نشوند اما مشکل سفر از طریق وسایل حمل‌و‌نقل شخصی این است که مهم نیست که یک فرد یا یک خانواده چقدر آماده باشد، هر لحظه ممکن است شرایط اضطراری و اتفاق‌های غیرمنتظره در جاده رخ دهد. اما رانندگان یا مسافرانی که با وسایل حمل‌ونقل شخصی به سفر می‌روند، به لطف خدمات بکسل خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها در شرایط اضطراری، استرس کمتری را تجربه می‌کنند.

اما آیا همیشه امدادرسانی این خودروها به موقع انجام می‌شود؟ چگونه این خودروها با وجود ترافیک‌های جادّه‌ای می‌توانند به موقع برای کمک‌رسانی حاضر شوند؟ در چنین مواقعی، وجود ردیاب جی پی اس خودرو مانع از تاخیر خودروهای یدک‌کش می‌شود. در این مطلب تصمیم داریم تا به ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌هاردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها

ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب GPS یک وسیله کوچک و کاربردی است که داخل خودرو نصب می‌شود و با اتصال به ماهواره‌های سیستم موقعیت‌‌یابی جهانی (Global Positioning System)، موقعیت دقیق خودرو را نشان می‌دهد.

ردیاب‌ها مجهز به یک سیم کارت هستند و هشدارها را از طریق سیم کارت به صاحب خودرو ارسال می‌کنند. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات امدادی با نصب بهترین ردیاب خودرو بر روی خودروهای امدادی و یدک‌کش‌، از موقعیت دقیق ناوگان خود مطلع می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند مدیریت ناوگان بهتری را ارائه دهند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

خرید ردیاب برای حیوانات خانگی و پرندگان

نصب ردیاب خودرو به شهرداری ها چه کمکی می کند؟

فواید نصب ردیاب خودرو بر روی آمبولانس های بیمارستان

مزایای ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها

استفاده از ردیاب GPS برای شرکت‌های امداد خودرو مزایای زیادی دارد. هدف اصلی مدیران ناوگان از نصب ردیاب جی پی اس بر روی خودروهای یدک‌کش و امدادی، مانیتورینگ دقیق موقعیت خودروها است. این مانیتورینگ کمک می‌کند که شرکت‌های یدک‌کشی خدمات سریع‌تری را در زمان بروز حادثه در میان رانندگان ارائه دهند.

علاوه بر این، کمک به کاهش هزینه سوخت یکی از مهمترین مزایای ردیاب GPS برای شرکت‌های یدک کش است، اما ردیاب می‌تواند مزایای بیشتری هم برای خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها داشته باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کمک به کنترل وضعیت ترافیک و کاهش تاخیر در کمک‌رسانی

دستگاه ردیاب جی پی اس می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت ترافیک و سایر شرایط جاده‌ای ارائه دهد. با استفاده از این ویژگی ردیاب، مدیر ناوگان می‌تواند مناطقی را که میزان ترافیک زیاد است مانیتور کند و مسیر جایگزین را به راننده اعلام کند. با انتخاب مسیرهای کم‌تردد و کم ترافیک‌تر، خودروهای یدک‌کش زودتر به محل حادثه می‌رسند.

امکان ارسال نزدیک‌ترین خودروهای یدک‌کش به محل

یکی دیگر از مزایای استفاده از ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها برای شرکت‌های ارائه‌ی خدمات بکسل، علاوه بر قابلیت یافتن کارآمدترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر به محل حادثه، این است که ردیاب می‌تواند موقعیت نزدیک‌ترین راننده و خودرو را به محل حادثه نشان دهد.

با وجود ردیاب جی پی اس، نیازی نیست که مدیر ناوگان با تک تک رانندگان خود در سطح جادّه تماس بگیرد تا از موقعیت مکانی آنها اطلاع پیدا کند. با سیستم ردیاب GPS و نقشه‌ی زنده آن، می‌توان اطلاعات مورد نیاز را دریافت کرد.

مزایای استفاده از ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌هامزایای استفاده از ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها

بهبود زمان پاسخگویی مشتری

توانایی یافتن و اعزام نزدیکترین راننده به محل حادثه و یافتن کوتاه‌ترین و خلوت‌ترین مسیر برای رسیدن به محل مورد نظر، مدت زمان سفر خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها را کوتاه می‌کند و مدیران ناوگان را قادر می‌سازد تا هر چه سریع‌تر به تماس‌های مشتریان خود پاسخ دهند.

علاوه بر این، مدیر ناوگان می‌تواند به کمک ردیاب جی پی اس زمان تقریبی رسیدن خودروهای امداد را به مشتریان خود اعلام کند. با اعلام حدودی زمان رسیدن خودروهای یدک‌کش، مشتریان از خوش‌قول بودن شما رضایت پیدا خواهند کرد و با همین کار کوچک، این احتمال بیشتر خواهد شد که مشتریان شما را به دوستان و آشنایان خود توصیه کنند.

کاهش هزینه‌های سوخت و تعمیر

کم‌تر ماندن در ترافیک، انتخاب مسیر مناسب و اعزام نزدیک‌ترین خودروهای امدادی به محل کمک می‌کند که در هزینه‌های سوخت شرکت صرفه‌جویی شود. با نصب ردیاب برای خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها، مدیر ناوگان می‌تواند به راحتی هزینه‌های سوخت را کاهش دهد.

ضمن این که ردیاب خودرو از طریق نرم‌افزار مدیریت ناوگان زمان دقیق برای تعمیرهای پیشگیرانه و معاینه فنی خودرو را اعلام می‌کند و به این ترتیب از هزینه‌های سنگین تعمیر خودروهای امدادی جلوگیری می‌کند.

بهبود رابطه مدیران ناوگان و راننده‌ها

هیچ دارایی باارزش‌تر از داشتن ارتباط نزدیک و توام با احترام میان کارمندان و مدیران نیست. به لطف وجود ردیاب جی پی اس، که باعث ایجاد ارتباط دو طرفه می‌شود، روابط میان کارفرما و کارمند بهبود می‌یابد. با نصب ردیاب برای خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها، رانندگان می‌توانند بلافاصله مدیران ناوگان را از آنچه در جاده اتفاق می‌افتد مطلع کنند و در مورد شرایط ترافیکی به آن‌ها اطلاع دهند. این ارتباط نزدیک کمک می‌کند تا در صورت لزوم مدیر ناوگان مسیر جایگزین را به راننده اعلام کند تا خدمات‌رسانی بهتر صورت گیرد.

نظارت بر رفتار راننده خودروی یدک‌کش و امدادی

ردیاب جی پی اس خودرو به افزایش کارایی رانندگان خودروهای امداد کمک می‌کند. ردیاب جی پی اس به دلیل داشتن سیستم ارسال هشدار در مورد سرعت حرکت و مسیر حرکت، به مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد که نظارت دقیقی بر رفتار راننده داشته باشد.

مدیر ناوگان برای ردیاب حداکثر سرعت مجاز و همچنین محدوده جغرافیایی مجاز برای حرکت را تعریف می‌کند. این تعیین محدوده سرعت و حرکت موجب می‌شود که در صورت عبور راننده از سرعت مجاز یا خروج از منطقه تعیین شده، ردیاب بلافاصله هشداری به صورت پیامک به مدیر ناوگان ارسال کند. نظارت بر رفتار راننده به شرکت‌های امداد خودرو این امکان می دهد تا عملکرد رانندگان خود را بهبود ببخشند. تاکید بر عملکرد صحیح راننده نه تنها برای شرکت، بلکه برای مشتریان نیز مفید خواهد بود.

تامین امنیت خودروی امدادی

سالانه تعداد زیادی از خودروها در سطح شهر به سرقت می‌روند که خودروهای امدادی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها، جلوگیری از سرقت و موقعیت‌یابی خودرو پس از سرقت است.

ردیاب‌ها دارای قابلیت‌هایی مانند هشدار در زمان روشن شدن غیرمجاز موتور خودرو و امکان متوقف کردن از راه دور خودرو هستند؛ به همین دلیل، در صورتی که سارق اقدام به سرقت خودروهای امدادی کند، بلافاصله هشدار برای مدیر ناوگان ارسال می‌شود و می‌تواند اقدام پشگیرانه را انجام دهد. همچنین اگر خودرو به سرقت برود، مدیر ناوگان می‌تواند موقعیت آن را در هر لحظه مشاهده کند و خودرو را حین حرکت متوقف کند.

گزارش‌دهی دقیق از میزان کارکرد خودرو و راننده

ردیاب GPS میزان کارکرد دقیق خودروهای یدک‌کش را نیز مشخص می‌کند. این گزارش‌ها کمک می‌کند که مدیر ناوگان بتواند زمان دقیق معاینه فنی را تعیین کند و به این ترتیب مانع از خرابی خودرو حین انجام ماموریت شود و هزینه‌های تعمیر و نگهداری این خودروها کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، اطلاع از میزان کار راننده و زمان‌های بیکاری به پرداخت عادلانه‌تر حقوق و توزیع کار عادلانه کمک می‌کند.

ویژگی های ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌هاویژگی های ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها

ویژگی‌های بهترین ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها

اگر دوست دارید که شما هم از مزایای ردیاب برای امداد خودروهای شرکت خود بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم که بهترین ردیاب جی پی اس را با در نظر گرفتن ویژگی‌های زیر انتخاب کنید:

  • دقت بالا در تشخیص موقعیت؛
  • ابعاد کوچک و مناسب؛
  • مجهز بودن به دکمه SOS؛
  • امکان برقراری ارتباط صوتی با داخل خودرو و شنود؛
  • امکان کنترل خودرو از راه دور؛
  • امکان تعیین محدوده سرعت و حرکت برای امداد خودروها؛
  • قابلیت ضد آب یا ضد ضربه بودن ردیاب؛
  • پشتیبانی قوی و حرفه‌ای.

بهبود خدمات‌رسانی با خرید بهترین ردیاب برای خودروهای امدادی و یدک‌کش

امداد خودروها و ماشین‌های یدک کش در سطح شهر و جاده‌ها مستقر هستند و در صورتی که خودرویی آسیب ببیند، فوری به محل اعزام می‌شوند. این اعزام به موقع، به دلیل استفاده از ردیاب در این خودروها است. امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات لازم در مورد ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها و مزایای آن را ارائه داده باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE