آشنایی با ردیاب بی سیم و ویژگی و مزایای آن

14 بهمن ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

خودروها همیشه وسایلی ارزشمند و قیمتی به حساب می‌آمدند و صاحبان آن‌ها همیشه نگران حفظ امنیت و عدم سرقت آن‌ها بودند. خودروهای امروزی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای صاحبانشان ارزش زیادی دارند.  اگرچه در گذشته استفاده از ابزارهای ضد سرقت مانند دزدگیر کارآمد بود و مانع از به سرقت رفتن خودرو می‌شد، اما امروز با ترفندهایی که سارقین یاد گرفته‌اند، دیگر استفاده از قفل فرمان و دزدگیر و قفل پدال راه حل مناسبی برای جلوگیری از سرقت نیست.

در دنیای مدرن، با پیشرفت تکنولوژی، هم شرکت‌های حمل و نقل و هم افراد از ابزار ضد سرقت جدید و ایمنی به نام ردیاب استفاده می‌کنند. البته بسیاری از مردم هنگام خرید این ردیاب ‌های GPS خودرو دچار سردرگمی می‌شوند زیرا هم در انتخاب نوع جی پی اس (سیمی یا بی سیم بودن آن) مردد هستند و هم از مزایای آن‌ها اطلاع ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب علاوه بر نگاهی گذرا بر انواع ردیاب، با ردیاب بی سیم و ویژگی و مزایای آن بیشتر آشنا شویم تا بتوانید به راحتی برای خرید بهترین ردیاب آهنربایی اقدام کنید. با ما در وایزر همراه باشید.

ردیاب بی سیم، ویژگی و کاربردهای آنردیاب بی سیم، ویژگی و کاربردهای آن

ردیاب جی پی اس چیست و چگونه کار می‌کند؟

پیش از آن که با ردیاب بی سیم و ویژگی و مزایای آن آشنا شویم، بهتر است که مختصری در مورد ردیاب‌های جی پی اس صحبت کنیم تا با اساس کار این تکنولوژی آشنا شویم. دستگاه ردیاب GPS یک ابزار کوچک و قابل حمل است که به کاربران و مدیران ناوگان امکان نظارت و ردیابی موقعیت وسیله‌ای را می‌دهد که بر روی آن نصب شده است. برای مثال، اگر بر روی خودرو ردیاب جی پی اس نصب کنید، می‌توانید موقعیت آن را در هر لحظه مشاهده کنید. 

اگرچه دستگاه‌های ردیابی شبیه به سیستم‌های ناوبری یا رهیاب خودرو هستند، اما چند تفاوت کلیدی با رهیاب‌ها دارند. سیستم‌های ناوبری GPS موقعیت مکانی رانندگان را بر روی نقشه دیجیتال نشان می‌دهند و سپس مسیرهای مناسب را برای رسیدن به نقطه‌ی تعیین شده ارائه می‌دهند و ویژگی ضد سرقت ندارند. اما ردیاب‌های جی پی اس از فناوری موقعیت‌یابی جهانی برای ردیابی موقعیت فعلی خودرو و تاریخچه‌ی سفر استفاده می‌کنند. سپس داده‌های GPS به رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت ارسال می‌شوند. ردیاب‌های GPS ویژگی ضد سرقت دارند.

نحوه‌ی کار ردیاب‌های جی پی اس به این صورت است که با نصب دستگاه جی پی اس بر روی وسیله‌ی مورد نظر، مانند خودرو، ردیاب به ماهواره‌های موجود در اطراف زمین متصل می‌شود و اطلاعات دقیق از موقعیت وسیله را به صاحب آن ارسال می‌کند. موقعیت‌یابی مکانی تنها یکی از قابلیت‌های ردیاب جی پی اس است. تعریف محدودیت‌ سرعت و محدودیت جغرافیایی، شنود داخل خودرو، کنترل سرعت و نظارت بر رفتار راننده از جمله قابلیت‌های ردیاب جی پی اس است. 

پر بازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با سونار پیشرفته ترین ردیاب صوتی جهان

تفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب های آهنربایی چیست؟

تفاوت ها و شباهت های اصلی بین رهیاب و ردیاب خودرو

آشنایی با انواع ردیاب جی پی اس

در حال حاضر و در بازار فعلی ردیاب‌های GPS خودرو، انواع مختلف جی پی اس وجود دارد که هر یک عملکردی منحصر به فرد دارند؛ اما به طور کلی دستگاه‌های موقعیت‌یابی GPS خودرو به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  1. ردیاب‌ سیمی خودرو
  2. ردیاب بی ‌سیم خودرو

همان طور که از نام این دو ردیاب مشخص است، تفاوت آن‌ها در نحوه‌ی اتصال و منبع تغذیه‌ی آن‌ها است. ردیاب‌های سیمی به کمک سیم به سیستم برق خودرو متصل می‌شوند، در حالی که ردیاب‌های بی سیم به کمک آهنربا در داخل خودرو نصب می‌شوند. از نظر کارکرد، هر دو نوع ردیاب دقت بالایی دارند. از آن جایی که موضوع این مقاله در رابطه با ردیاب بی سیم و ویژگی و مزایای آن است، در ادامه با این نوع ردیاب بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع ردیاب جی پی اسانواع ردیاب جی پی اس

ردیاب بی سیم چیست؟

ردیاب جی پی اس بی سیم که به نام ردیاب‌ مغناطیسی، ردیاب آهنربایی و ردیاب وایرلس نیز شناخته می‌شوند، یکی از انواع ردیاب خودرو است که بدون هیچ گونه سیم خارجی کار ردیابی را انجام می‌دهد. منبع تغذیه‌ی این نوع ردیاب باتری است و نصب آن بدون نیاز به سیم کشی داخلی انجام می‌شود.

عمر باتری ردیاب‌های بی سیم بر اساس فرکانس موقعیت‌یابی تعیین می‌شود؛ هر چه فرکانس موقعیت‌یابی بالاتر باشد، عمر باتری کوتاه‌تر خواهد بود. باتری ردیاب بی سیم GPS به طور کلی در حالت آماده به کار 2 تا 3 سال عمر دارد.

باتری ردیاب‌های بی سیم از نوع شارژی است و نیاز است تا به طور میانگین هر 15 روز یک بار شارژ باتری انجام شود. در صورتی که شارژ باتری تمام شود، بلافاصله دستگاه ردیاب هشداری از طریق اس ام اس به صاحب خودرو ارسال می‌کند تا اعلام کند که باتری باید مجدداً شارژ شود.

ردیاب مغناطیسی به کمک قطعه‌ی آهنربایی به قسمت فلزی خودرو متصل می‌شوند؛ این آهنربا از نوع آهنربای بسیار قوی است و به همین دلیل هنگام حرکت خودرو، از محل اتصال جدا نمی‌شود. در ادامه با ویژگی و مزایای ردیاب‌های بی سیم بیشتر آشنا خواهیم شد.

کاربردها و ویژگی های ردیاب جی پی اسکاربردها و ویژگی های ردیاب جی پی اس

نحوه موقعیت‌‌یابی ردیاب بی سیم

ردیاب‌های بی‌سیم موقعیت وسیله‌ی نقلیه را به دو صورت نشان می‌دهند:

  1. موقعیت‌یابی آنلاین: در این صورت موقعیت خودرو با اتصال به اینترنت و به صورت آنلاین و لحظه‌ای قابل مشاهده است.
  2. موقعیت‌یابی آفلاین: در این روش ردیاب اطلاعات را ذخیره می‌کند و سپس در زمان‌هایی که از پیش تعیین شده، داده‌ها را به صاحب خودرو یا مدیر ناوگان ارسال می‌کند.

مزایای جی پی اس بی سیم

مهم‌ترین مزیت جی پی اس‌ها، چه جی پی اس سیمی و چه جی پی اس بدون سیم، ویژگی ضد سرقت آن و افزایش امنیت خودرو است. اما مهم‌ترین مزایای جی پی اس بی سیم عبارت است از:

1. برای نصب جی پی اس بی سیم نیازی به حضور نصاب نیست

از آن جایی که جی پی اس‌های بی سیم بدون نیاز به سیم کشی هستند و فقط با استفاده از آهنربا متصل می‌شوند، برای نصب آن‌ها، بر خلاف جی پی اس‌های سیمی، نیازی به کمک گرفتن از نصاب نیست. راحتی نصب یکی از مهم‌ترین مزایای جی پی اس بی سیم است.

2. ابعاد کوچک و پنهان بودن از دید سارق

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای جی پی اس‌های بی سیم، ابعاد کوچک آن‌ها است. ردیاب‌های آهنربایی دستگاه‌های کوچک و قابل حملی هستند که به دلیل ابعاد کوچک آن‌ها، می‌توان در هر جایی از وسیله‌ی نقلیه به دور از چشم سارقین آن‌ها را نصب کرد.

3. قابلیت ردیابی همه چیز با استفاده از ردیاب بی سیم وجود دارد

برخلاف جی‌پی‌اس سیمی، با استفاده از ردیاب بی سیم می‌توانید هر چیزی مانند جواهرات، کیف، حیوانات خانگی و غیره را ردیابی کنید. همچنین می‌توانید با کمک دستگاه ردیاب وایرلس سالمندان و کودکان را نیز ردیابی کنید. در GPS سیمی، شما تنها می‌توانید وسایلی را ردیابی کنید که دارای منبع تغذیه‌ی برق هستند؛ به این ترتیب با استفاده از ردیاب سیمی نمی‌توانید چیزی را به جز وسایل‌نقلیه خود مانند ماشین و اسکوتر برقی ردیابی کنید.

4. افزایش امنیت وسایل

برای یک صاحب ناوگان، بسیار مهم است که کالاها به موقع به مشتریان تحویل داده شوند. به همین دلیل استفاده از ردیاب برای شرکت‌های حمل و نقل اهمیت بالایی دارد. شاید بگویید که این کار می‌تواند با استفاده از جی پی اس سیمی هم انجام شود؛ اما استفاده از جی پی اس سیمی فقط برای خود وسیله‌نقلیه امکان‌پذیر است نه محموله‌ها!

برای مثال، تصور کنید که یک ماشین حمل پول نیاز به ایمنی بیشتر حین حمل بسته‌های پول دارد. آیا ردیاب سیمی را می‌توان در تمام کیسه‌های پول قرار داد تا در صورت سرقت بتوان سارق را موقعیت‌یابی کرد؟ مسلماً خیر! ردیاب GPS بی سیم را در داخل بسته‌ها نیز می‌توان قرار داد. بنابراین، یک دستگاه جی پی اس بی سیم نه تنها وسیله‌نقلیه شما را ردیابی می‌کند بلکه دارایی‌های داخل وسیله نقلیه را نیز ایمن می‌کند.

مزایای استفاده از جی پی اس بی سیممزایای استفاده از جی پی اس بی سیم

ویژگی‌ ردیاب بی سیم خوب

اکنون که با مزایای جی پی اس آهنربایی آشنا شدید، اگر تصمیم به خرید بهترین ردیاب بی سیم گرفته‌اید، ویژگی‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • ردیاب از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد؛
  • قابلیت کار با تمام اپراتورهای تلفن همراه را داشته باشد؛
  • در برابر گرما و داغ شدن مقاوم باشد؛
  • در برابر گرد و خاک و رطوبت مقاومت داشته باشد؛
  • قابلیت شنود داشته باشد؛
  • باتری از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛
  • گارانتی و پشتیبانی مناسبی داشته باشد.

برای خرید ردیاب بی سیم، حتماً برندهای باکیفیت را انتخاب کنید زیرا خرید ردیاب ارزان و بی‌کیفیت ممکن است در زمان سرقت به دلیل اختلال عملکرد، کارایی نداشته باشد و نتوانید از سرقت خودرو یا سایر وسایل خود جلوگیری کنید.

ویژگی های ردیاب بی سیم خوبویژگی های ردیاب بی سیم خوب

نتیجه‌ گیری

در این مطلب سعی داشتیم تا راهنمای کاملی از ردیاب بی سیم و ویژگی و مزایای آن ارائه کنیم. راحتی نصب، قدرت بالا در موقعیت‌یابی و ابعاد کوچک از مزایا و ویژگی‌های ردیاب‌های آهنربایی هستند. در صورتی که قصد خرید بهترین ردیاب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که ردیاب‌های بی سیم وایزر را انتخاب کنید. گروه وایزر با ارائه‌ی محصولات باکیفیت و پشتیبانی حرفه‌ای، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به شما عزیزان است.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE