بهترین ردیاب GPS مناسب برای خودروهای سنگین و کامیون ها

30 مرداد ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • ردیاب GPS خودروهای سنگین و کامیون چیست؟
  • نصب ردیاب جی پی اس برای ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌ها چه کاربردهایی دارد؟
  • استفاده از بهترین ردیاب GPS چه مزایایی برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها دارد؟
  • ردیاب جی پی اس، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودروهای سنگین و محموله‌های آن‌ها
  • نحوه نصب ردیاب جی پی اس برای ماشین سنگین
  • ویژگی‌های بهترین ردیاب جی پی اس برای کامیون و خودروهای سنگین
  • ردیاب جی‌پی‌اس وایزر؛ بهترین مارک ردیاب خودروی بازار برای کامیون و خودروهای سنگین
  • معرفی ۴ مدل از بهترین ردیاب جی پی اس خودرو مارک وایزر برای ماشین‌آلات سنگین و کامیون در ایران
  • نتیجه‌گیری
  • سوالات متداول درباره ردیاب GPS ماشین سنگین

ماشین‌آلات سنگین از جمله اتوبوس، لودر، کامیون و تریلی همواره برای حمل بار و جابه‌جایی محموله‌ها در جاد‌ه‌های بین‌شهری یا جاده‌های بین‌المللی در تردد هستند. این جاده‌ها معمولاً نسبت به جاده‌های شهری ایمنی کمتری دارند و ممکن است در طول مسیر مشکلات و خطرات متعددی برای صاحب خودروی سنگین به وجود بیاید.

جلوگیری از سرقت خودروهای سنگین و کامیون‌ها یا پیشگیری از بروز هرگونه مشکل برای رانندگان اتوبوس، کامیون، تریلی و سایر ماشین‌های سنگین می‌تواند به‌کمک تکنولوژی مدرنی به نام ردیاب GPS انجام شود. ردیاب جی پی اس خودرو با ردیابی و موقعیت‌یابی دقیق خودرو و سایر قابلیت‌های خود می‌تواند امنیت ماشین‌های سنگین را تضمین کند.

اما ردیاب جی پی اس خودروهای سنگین چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوان آن را بهترین ردیاب GPS مناسب برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها نامید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی استفاده از دستگاه ردیاب برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها بپردازیم و با بهترین ردیاب GPS مناسب برای ماشین‌های سنگین و کامیون آشنا شویم.

ردیاب جی پی اس مناسب برای کامیون و خودروهای سنگینردیاب جی پی اس مناسب برای کامیون و خودروهای سنگین

ردیاب GPS خودروهای سنگین و کامیون چیست؟

ردیاب‌ها، دستگاه‌های مدرن و جدیدی هستند که به سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا همان GPS (Global Positioning System) متصل می‌شوند و به این ترتیب به افراد امکان تعیین موقعیت دقیق را در هر لحظه و در هر نقطه‌ای از زمین می‌دهند.

ردیاب جی پی اس خودرو قابلیت نصب سیم‌کارت را دارد و برای ارسال هشدارها از طریق سیم‌کارت با صاحب خودرو یا مدیریت ناوگان ارتباط برقرار می‌کند. ردیاب GPS خودروهای سنگین و کامیون‌ها نیز دقیقاً به همین شکل عمل می‌کند و با نصب آن روی خودروهای سنگین می‌توان از مزایای آن بهره برد.

حتما بخوانید: جی پی اس چیست و چگونه کار می‌کند؟

با نصب ردیاب GPS روی خودروهای سنگین و کامیون‌ها، این دستگاه به ماهواره‌های موجود در مدار زمین متصل می‌شود و این امکان را برای صاحب ماشین یا مدیر ناوگان فراهم می‌کند که موقعیت خودرو را در هر لحظه مشاهده کند. البته کاربرد ردیاب جی پی اس ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها تنها به موقعیت‌یابی خودرو محدود نمی‌شود و کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

جی پی اس برای خودروهای سنگین و کامیون هاجی پی اس برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها

نصب ردیاب جی پی اس برای ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌ها چه کاربردهایی دارد؟

اگرچه کاربرد اصلی ردیاب جی پی اس برای کامیون‌ها و سایر خودروهای سنگین نشان دادن موقعیت خودرو به‌صورت لحظه‌ای است، اما این دستگاه مدرن کاربردهای دیگری نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش موقعیت خودرو در هر لحظه و در هر نقطه از کره زمین؛
  • ارسال هشدار از طریق پیامک به صاحب خودرو در صورت روشن شدن غیر مجاز ماشین آلات سنگین؛
  • ارسال هشدار به صاحب خودرو در صورت وارد شدن ضربه به خودرو، باز کردن غیرمجاز درب خودرو یا جدا شدن دستگاه GPS خودروی سنگین؛
  • امکان کنترل از راه دور ماشین‌های سنگین تنها به کمک ارسال یک پیامک یا به‌کمک اپلیکیشن و عدم روشن شدن مجدد خودروی سنگین بدون اجازه‌ صاحب خودرو؛
  • ارسال هشدار در صورت سرعت غیر‌مجاز؛
  • ارسال هشدار در صورت عبور از محدوده‌ مجاز تعریف‌شده.

این موارد تنها بخشی از کاربردهای مهم ردیاب GPS برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها است. دستگاه‌ها بر اساس مدل و برند، کاربردهای مختلفی دارند. در زمان انتخاب حتماً ویژگی‌های بهترین ردیاب GPS مناسب برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید از کاربردهای مختلف آن استفاده کنید.

استفاده از بهترین ردیاب GPS چه مزایایی برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها دارد؟

همان‌طور که گفتیم، رانندگان ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها در طول مسیر با خطرات زیادی مواجهند؛ به‌خصوص به‌دلیل این که خودروهای سنگین و محموله‌های آن‌ها اکثراً ارزشمند و قیمتی هستند، سارقین طمع زیادی برای به سرقت بردن خودروهای سنگین دارند. به نظرتان اگر راننده حین حمل بار با زورگیران و سارقان مواجه شود و ماشین و بارهای آن به سرقت برود و راننده با خطر جانی مواجه شود، چگونه می‌تواند ثابت کند که سرقت خودرو کار خود وی نبوده است و جان خود او نیز با خطر مواجه شده است؟

آیا بعد از سرقت می‌تواند به‌راحتی و در مدت کوتاهی ماشین را بیابد؟ در اینجاست که وجود تکنولوژی جدید و کاربردی ردیاب جی پی اس به‌کمک راننده و مدیریت ناوگان می‌آید. در ادامه با ۶ مورد از مزایای بهترین ردیاب GPS برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها آشنا می‌شویم:

  • بهترین راه برای جلوگیری سرقت خودروهای سنگین و محموله‌های آن‌ها
  • افزایش ایمنی راننده ماشین‌های سنگین
  • کنترل موقعیت لحظه‌ای کامیون و محموله
  • امکان پیگیری زمان دقیق تحویل بار
  • کنترل سرعت خودرو
  • عدم نیاز به تماس دائم با راننده

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

نحوه عملکرد ردیاب پلیس به چه صورت می باشد

مقایسه امکانات ردیاب‌های خودرو شرکت وایزر با یکدیگر

فواید نصب ردیاب خودرو روی آمبولانس‌های بیمارستان

۱- ردیاب GPS، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودروهای سنگین و محموله‌های آن‌ها

یکی از مهم‌ترین کاربردهای بهترین ردیاب جی پی اس برای ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها، جلوگیری از سرقت است. در صورتی که خودروی سنگین مجهز به ردیاب GPS مناسب به سرقت برود، بلافاصله هشداری برای راننده و مدیر ناوگان ارسال می‌شود که می‌توانند موقعیت خودرو را در هر لحظه مشاهده کنند و سرقت را به پلیس اطلاع دهند.

علاوه بر آن، راننده یا مدیر ناوگان می‌توانند با استفاده از ردیاب، خودروی مسروقه را حین حرکت متوقف کنند و تا زمانی که اجازه ندهند، سارق نمی‌تواند خودرو را برای حرکت مجدد روشن کند. این یکی از بهترین کاربردهای ردیاب جی پی اس برای خودروهای سنگین است و امنیت راننده و خودرو را در برابر سرقت افزایش می‌دهد.

۲- افزایش ایمنی راننده‌ ماشین‌های سنگین با استفاده از ردیاب GPS

رانندگان خودروهای سنگین معمولاً برای حمل بار ناچار به پیمودن مسیرهای طولانی در جاده‌هایی هستند که گاه ایمنی کافی ندارند. در صورتی که در طول مسیر مشکلی برای راننده به وجود بیاید، قطعاً تماس تلفنی کارساز نخواهد بود. برای مثال، تصور کنید که راننده دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکل قلبی است.

در صورتی که در طول سفر مشکلی برای او رخ دهد، مدیر ناوگان یا خانواده‌ او چگونه می‌توانند از آن اطلاع پیدا کنند؟ نصب یک ردیاب جی پی اس (ترجیحاً ردیاب‌های مجهز به دکمه SOS) این امکان را فراهم می‌کند تا مدیر ناوگان کنترل بیشتری بر حرکت راننده داشته باشد و در هر لحظه سرعت و محدوده‌ حرکتی راننده را بررسی کند و اگر مشکلی برای راننده رخ داد، بلافاصله برای کمک به او اقدام کند.

۳- کنترل موقعیت لحظه‌ای کامیون و محموله‌ آن با ردیاب جی پی اس

یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای بهترین ردیاب GPS برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها، امکان کنترل دقیق موقعیت خودرو و گزارش‌گیری از مسافت‌های طی‌شده است. این ویژگی به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا به‌راحتی بتوانند تخلف‌های حرکتی راننده، محل توقف، مدت توقف، حرکت در مسیرهای اعلام‌شده و سایر موارد را زیر نظر قرار دهند و در صورت بروز هر‌گونه مشکل بلافاصله با راننده ارتباط برقرار کنند.

۴- امکان پیگیری زمان دقیق تحویل بار با ردیاب GPS خودروهای سنگین

بسیاری از مواقع، مشتریان در مورد زمان رسیدن بار سفارش‌داده‌ خود پیگیری می‌کنند و از دیرکرد آن گاهی نگران هستند. مدیر ناوگان با وجود ردیاب جی پی اس و نظارت بر محل فعلی خودروهای حامل بار، می‌تواند زمان رسیدن بار را ارزیابی کند و به مشتری پاسخ‌گو باشد. این کار باعث افزایش رضایت مشتریان نیز خواهد شد.

اهمیت استفاده از ردیاب برای ماشین سنگیناهمیت استفاده از ردیاب برای کامیون

۵- کنترل سرعت خودروهای سنگین با کمک ردیاب جی پی اس

بهترین ردیاب GPS مناسب برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها این امکان را فراهم می‌کند که مدیر ناوگان بتواند علاوه‌بر محدوده‌ حرکتی خودروها، سرعت آن‌ها را نیز کنترل کند و در صورت بالا بودن سرعت، به راننده هشدار دهد. ردیاب جی پی اس قابلیت تنظیم محدوده سرعت مجاز را نیز دارد و درصورتی‌که راننده از این محدوده تعیین‌شده فراتر برود، هشداری برای مدیر ناوگان ارسال می‌شود تا بلافاصله تخلف را پیگیری کند.

۶- عدم نیاز به تماس دائم با راننده با استفاده از ردیاب جی پی اس

تماس مکرر با راننده‌ خودروی سنگین برای کنترل وضعیت او می‌تواند تمرکز او در رانندگی را به هم بزند و باعث بروز خطر شود. از طرفی، در بسیاری از نقاط آنتن‌دهی تلفن همراه وجود ندارد یا گوشی همراه راننده شارژ کافی برای پاسخ‌گویی را ندارد. با نصب ردیاب برای ماشین‌آلات سنگین، به‌خصوص ردیاب‌های شنوددار، مدیریت ناوگان می‌تواند وضعیت راننده را بدون به هم زدن تمرکز او در هر لحظه بررسی کند.

نحوه‌ نصب ردیاب GPS برای ماشین‌های سنگین

نحوه‌ نصب ردیاب بستگی به نوع ردیاب دارد. اگر ردیاب از نوع ردیاب‌های مغناطیسی (ردیاب بی‌سیم) باشد، نحوه‌ نصب آن بسیار آسان است زیرا نیاز به سیم‌کشی ندارد و کافی است آن را در نقطه‌ای به دور از دید نصب کنید. اگر ردیاب از نوع ردیاب‌های سیمی باشد، برای نصب آن نیاز به یک فرد متخصص است تا ردیاب را به سیستم برق خودرو بادقت متصل کند.

ویژگی‌های بهترین ردیاب GPS برای کامیون و خودروهای سنگین

اگر تصمیم به خرید ردیاب جی پی اس برای لودر، بیل مکانیکی، کامیون و سایر خودروهای سنگین دارید، احتمالاً با جست‌وجو در بازار متوجه وجود انواع ردیاب برای خودروهای سنگین می‌شوید که انتخاب را برایتان دشوار می‌کند. اگر تصمیم به خرید بهترین ردیاب GPS مناسب برای خودروهای سنگین و کامیون دارید، حتماً در هنگام خرید ویژگی‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • بالا بودن میزان دقت دستگاه؛
  • کیفیت بالای ساخت؛
  • معتبر بودن برند ردیاب؛
  • داشتن گارانتی و پشتیبانی حرفه‌ای؛
  • مجهز بودن به انواع هشدارها؛
  • قیمت منصفانه؛

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و کمی جست‌وجو در گوگل می‌توانید خرید بهترین ردیاب جی پی اس برای ماشین‌ سنگین خود را تجربه کنید.

ردیاب جی‌پی‌اس وایزر؛ بهترین مارک ردیاب خودروی بازار برای کامیون و خودروهای سنگین

برند وایزر با محصولاتی باکیفیت و مطابق با تکنولوژی روز دنیا، محبوب‌ترین برند بازار است؛ چراکه علاوه‌بر ویژگی‌های ذکر‌شده، ویژگی‌های مهم و کاربردی دیگری نیز دارد:

  • ۱ سال گارانتی با قابلیت تمدید
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته
  • قابلیت نصب روی انواع خودرو و موتورسیکلت ایرانی و خارجی
  • اپلیکیشن اندروید، iOS و وب اپلیکیشن
  • سرور قدرتمند داخلی با امنیت بسیار بالا

ویژگی‌های بهترین ردیاب GPS برای کامیون و خودروهای سنگین

ردیاب جی‌پی‌اس وایزر؛ بهترین مارک ردیاب خودرو بازار، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که برای کاهش احتمال سرقت خودرو شخصی، ماشین‌آلات سنگین (TRUCK) و کامیون‌های خود می‌توانید استفاده کنید. علاوه‌بر کیفیت بالای این دستگاه‌ها و امکان به‌کارگیری آن در وسایل نقلیه مختلف مانند انواع خودروهای سبک و سنگین داخلی و خارجی (اسکانیا، کاترپیلار، ولوو، داف، بنز، الوند و...) و موتورسیکلت‌ها، نمایندگی‌های رسمی این شرکت در شهرهای مختلف کشور می‌توانند در زمانی بسیار کوتاه ردیاب انتخابی شما را نصب و فعال کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با ۴ مدل از بهترین ردیاب خودرو در ایران آشنا شویم.

معرفی ۴ مدل از بهترین ردیاب جی پی اس خودرو مارک وایزر برای ماشین‌آلات سنگین و کامیون در ایران

بهترین ردیاب جی پی اس های خودرو در ایران برای خودروهای سبک و سنگین داخلی و خارجی توسط وایزر در ۴ مدل زیر ارائه میشوند:

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: بهترین ردیاب خودرو چیست؟

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی ردیاب جی پی اس خودروهای سنگین و کاربردهای آن پرداختیم و با ویژگی‌های بهترین ردیاب GPS مناسب برای خودروهای سنگین و کامیون‌ها آشنا شدیم. به‌دلیل قیمتی بودن خودروهای سنگین و محموله‌های آن‌ها، احتمال سرقت آن‌ها در جاده‌های ناامن بسیار زیاد است. خرید ردیاب جی پی اس ایمنی راننده، خودرو و محموله‌های آن را افزایش می‌دهد.

سوالات متداول درباره ردیاب GPS ماشین سنگین

● ردیاب جی پی اس خودروهای سنگین و کامیون چیست؟

ردیاب جی پی اس خودروهای سنگین و کامیون به ماهواره‌های موجود در مدار زمین متصل می‌شود و این امکان را برای صاحب ماشین یا مدیر ناوگان فراهم می‌کند که موقعیت خودرو را در هر لحظه مشاهده کند.

● نصب ردیاب جی پی اس برای ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌ها چه کاربردهایی دارد؟

  • نمایش موقعیت خودرو در هر لحظه و نقطه از کره زمین
  • ارسال هشدار روشن شدن غیرمجاز خودرو
  • هشدار سرقت محموله
  • هشدار سرعت غیرمجاز
  • کنترل و نظارت از راه دور بر خودرو

● نحوه نصب ردیاب جی پی اس برای ماشین سنگین چگونه است؟

نحوه نصب ردیاب جی پی اس برای ماشین سنگین و کامیون کاری تخصصی است و باید توسط نمایندگی‌های رسمی وایزر در سراسر کشور نصب شود.

● بهترین ردیاب جی پی اس برای کامیون و خودروهای سنگین در ایران کدام است؟

بهترین ردیاب جی پی اس برای کامیون و خودروهای سنگین در ایران جی‌پی‌اس وایزر مدل F150 و جی‌پی‌اس وایزر مدل B60 است.

● بهترین ردیاب جی پی اس برای انواع محموله و کانتیر در ایران کدام است؟

بهترین ردیاب جی پی اس برای انواع محموله و کانتینر در ایران جی‌پی‌اس آهنربایی وایزر مدل M8 است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE