آشنایی با چند نوع ردیاب خودرو ضد آب و ضد ضربه

11 خرداد ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

یکی از کاربردی‌ترین و بهترین ابزارهای ایمن‌سازی و ضدسرقت خودرو، ردیاب یا جی پی اس ماشین است. این ابزار کاربردی با نصب بر روی انواع خودرو، امکانات بسیار زیادی را برای صاحب ماشین فراهم می‌کند. ردیاب‌ها با توجه به نوع عملکرد خود، ویژگی‌های متفاوتی دارند و با توجه به نیاز کاربر، امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند.

اهمیت دادن شرکت‌های تولید کننده ردیاب به نیازهای کاربر تا جایی پیش رفته که توانسته‌اند جی پی اس‌ هایی را طراحی کنند که در برابر آب و ضربه مقاومند و امکان از کار افتادن آن‌ها بر اثر تصادف یا بارش باران وجود ندارد. اگر شما هم دوست دارید که با چند نوع ردیاب خودرو ضد آب و ضد ضربه آشنا شوید، با ما در این مطلب همراه باشید تا پرفروش‌ترین جی پی اس‌ های ضدضربه و ضدآب خودرو را معرفی نماییم.

ردیاب های ضد ضربه و ضد آب

ردیاب های ضد ضربه و ضد آب

ردیاب خودرو ضد آب و ضد ضربه چیست؟

نظارت بر خودرو، تعیین موقعیت دقیق و لحظه‌ای ماشین، کنترل از راه دور، اعلام هشدار در صورت سرقت خودرو، هشدار باز بودن درب خودرو و امکان شنود داخل کابین از جمله کاربردهای یک ردیاب خوب است. اما گاهی ممکن است که ردیاب تحت تاثیر تصادف یا ضربه و افتادن ناگهانی در آب، از کار بیفتد و دیگر هیچ یک از کاربردهایی که ذکر شد، قابل استفاده نباشد.

بعضی از ردیاب‌ها نیز در زمان بارش باران و برف و یا در شرایط آب و هوایی مرطوب، کارایی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه، طراحان برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، ردیاب‌هایی را به بازار عرضه کرده‌اند که در برابر ضربه و آسیب ناگهانی و همچنین آب مقاوم هستند. به این ردیاب‌ها ضد آب و ضد ضربه گفته می‌شود و یکی از پرفروش‌ترین انواع ردیاب‌های موجود در بازار هستند.

ویژگی های ردیاب های ضد ضربه و ضد آب

ویژگی های ردیاب های ضد ضربه و ضد آب

انواع ردیاب ضد آب و ضد ضربه خودرو

ردیاب‌هایی که در برابر ضربه و آب مقاومت دارند، انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با جدیدترین ردیاب جهان، ردیاب دوربینی

نحوه عملکرد ردیاب های آنتنی به چه صورت است؟

تفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب های آهنربایی چیست

ردیاب دیاگی، جدیدترین و پرطرفدارترین ردیاب ضد ضربه و ضد آب خودرو

ردیاب‌ دیاگی ماشین که به نام ردیاب OBD هم شناخته می‌شود، یکی از انواع جدید جی پی اس‌ها است که به دلیل ابعاد کوچک، قیمت مناسب و راحتی نصب، مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. از ردیاب دیاگی با قابلی ضد ضربه و ضد آب بودن می‌توان به عنوان ردیاب انواع وسایل نقلیه، از جمله ردیاب ماشین شخصی، ردیاب سیستم حمل و نقل شهری و برون شهری، آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی استفاده کرد.

ردیاب دیاگی برای عملکرد خود نیاز به برق خودرو دارد و به کمک باتری ماشین کار می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب دیاگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب و ضد ضربه بودن
  • ابعاد کوچک
  • نصب آسان
  • موقعیت‌یابی دقیق
  • قابلیت نصب بر روی انواع خودروها
  • اعلام هشدار در صورت جدا شدن از ماشین
  • عیب‌یابی دقیق و مناسب به همراه موقعیت‌یابی

ردیاب فندکی ضد آب و ضد ضربه خودرو

جی پی اس فندکی یکی از انواع جدید ردیاب‌های مخفی خودرو است که ابعاد کوچک آن در کنار قابلیت ضد آب و ضد ضربه بودن سبب شده تا محبوبیت بسیاری در میات کاربران پیدا کند. این نو ردیاب شبیه به شارژرهای فندکی ماشین طراحی شده است و با داشتن دکمه SOS ردیاب در شرایط اضطراری نیز کاربردی است. این ردیاب علاوه بر ضد آب و ضد ضربه بودن، قابلیت شنود قوی نیز دارد. مهم ترین ویژگی‌های ردیاب فندکی ضد آب و ضد ضربه عبارتند از:

  • مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مرطوب
  • ابعاد کوچک
  • مقاومت در برابر ضربه ناشی از تصادف یا برخورد
  • طراحی مخفی و به دور از چشم سارقان
  • اعلام هشدار در صورت جدا شدن از ماشین
  • مجهز بودن به دکمه SOS

انواع ردیاب ضد ضربه و ضد آبانواع ردیاب ضد ضربه و ضد آب

ردیاب آهنربایی ضد ضربه و ضد آب

ردیاب‌های مغناطیسی یا آهنربایی از جمله جدیدترین و پرطرفدارترین ردیاب‌های بی‌سیم است که نصب آسان و سریعی دارد. مگنت‌ها یا آهنرباهای به کار رفته در این ردیاب به قدری قوی است که حتی ضربه‌های شدید یا تکان‌های ناگهانی هم نمی‌تواند باعث جدا شدن آن از محل نصب ردیاب شود.

از ردیاب آهنربایی ضد آب و ضد ضربه در انواع وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت، دوچرخه خودروهای شخصی و وسایل نقلیه عمومی و خودروهای سنگین می‌توان استفاده کرد. مهم‌ترین مزایای ردیاب مغناطیسی ضد آب و ضد ضربه عبارت است از:

  • نصب آسان و سریع، بدون نیاز به سیم کشی
  • مقاومت در برابر آب و ضربه
  • ابعاد کوچک مناسب
  • دارای باتری قوی
  • مگنت‌های قوی
  • شارژدهی طولانی
  • اعلام هشدار در صورت جدا شدن از خودرو
  • قابلیت استفاده در انواع وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت، دوچرخه و اسکوتر

طراحی ردیاب‌های آهنربایی کامل است و با نصب آن‌ها در قسمت‌های مخفی ماشین، امکان تشخیص وجود آن توسط سارقین وجود ندارد.

ردیاب آهنربایی ضد آب و ضد ضربهردیاب آهنربایی ضد آب و ضد ضربه

بهترین ردیاب ضد آب و ضد ضربه

همان طور که ملاحظه کردید، انواع مختلف جی پی اس ضد آب و ضد ضربه در بازار وجود که کارآیی و نحوه نصب دستگاه ردیاب در آن‌ها متفاوت است. به همین دلیل زمانی که می‌خواهید به سراغ خرید ردیاب ضد آب و ضد ضربه بروید، باید با توجه به نیاز خود تصمیم‌گیری نمایید.

اما به طور کلی، ردیاب‌های آهنربایی هم به عنوان جی پی اس خودرو و هم به عنوان ردیاب شخصی و ردیاب نظامی، یکی از پرفروش‌ترین انواع ردیاب‌ها هستند. به دلیل قدرت بالای این ردیاب‌ها و مقاومت زیاد آن‌ها در برابر آب و ضربه و همچنین امکاناتی که ارائه می‌دهند، توانسته‌اند محبوبیت زیادی در بازار کسب کنند و یکی از پرفروش‌ترین انواع ردیاب‌ ضد آب و ضد ضربه محسوب شوند.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی داشتیم تا با چند نوع ردیاب ضد آب و ضد ضربه آشنا شویم و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسیم. ردیاب‌ دیاگی، ردیاب فندکی و ردیاب آهنربایی سه نوع مختلف از جی پی اس‌های ضد ضربه و ضد آب هستند که در شرایط آب و هوایی مختلف با رطوبت زیاد مقاومت بالایی دارند.

این ردیاب‌ها در زمان تصادف و ضربه‌های ناگهانی به سختی از خودرو جدا می شوند و در صورت جدا شدن، هشداری به صاحب خودرو اعلام می‌کند. اگر قصد خرید یک ردیاب خوب ضد آب و ضد ضربه را دارید، حتماً بررسی‌های لازم را پیش از خرید انجام دهید و با توجه به نیاز خود و ویژگی‌های ردیاب، مناسب‌ترین نوع جی پی اس را انتخاب کنید.

پر بازدیدترین مقالات مجموعه وایزر را در این بخش دنبال نمایید

سوالات متداول درباره ی ردیاب GPS خودرو

نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

تفاوت ها و شباهت های اصلی بین رهیاب و ردیاب خودرو

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE