برق دستگاه ردیاب خودرو از کجا تامین می شود

01 خرداد ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

ردیاب خودرو یا جی پی اس ماشین ابزاری ساده، کوچک و کاربردی است که با قرار دادن آن در خودرو و به کمک سیم کارت می‌توان امنیت و ایمنی بیشتری برای خودرو فراهم کرد و نظارت از راه دور بیشتری بر ماشین داشت. در عصر جدید، پیشگیری از اتفاقات ناخوشایندی مانند سرقت به کمک ردیاب‌ها امکان‌پذیر شده است.

انواع مختلف دستگاه‌های ردیاب خودرو به صاحب ماشین این امکان را می‌دهد که از محل دقیق ماشین اطلاع پیدا کند و حتی از راه دور آن را از حرکت متوقف کند. شاید زمانی که به نحوه کار جی پی اس نگاه می‌کنید، از خود می‌پرسید که برق دستگاه ردیاب خودرو از کجا تامین می‌شود؟ در این مطلب تصمیم داریم تا به این پرسش پاسخی کامل بدهیم. با ما همراه باشید.

برق دستگاه ردیاب خودروبرق دستگاه ردیاب خودرو

مختصری در مورد کاربرد ردیاب ماشین

مجهز شدن خودرو به ردیاب آسودگی خاطر بیشتری برای شما فراهم می‌کند. اما چرا ردیاب تا این حد پرطرفدار شده؟ مهم‌ترین کاربردهای ردیاب عبارتند از:

  • استفاده از جی پی اس بر روی خودروی شخصی به منظور جلوگیری از سرقت یا ردیابی خودروی مسروقه
  • استفاده از ردیاب به منظور نظارت بیشتر بر عملکرد ناوگان حمل و نقل و عملکرد راننده
  • استفاده از ردیاب برای مدیریت سوخت و کاهش مصرف سوخت در خودروهای سازمانی یا شرکت‌های حمل و نقل
  • اطلاع از موقعیت دقیق کالاهای مشتریان و نظارت بر آن‌ها به کمک ردیاب.

بهترین ردیاب‌های خودرو به دلیل کاربردهای وسیعی که در زندگی روزمره افراد و شرکت‌ها دارند، از محبوب‌ترین ابزارهای امنیتی محسوب می‌شوند.

کاربردهای ردیاب خودروکاربردهای ردیاب خودرو

تامین برق دستگاه ردیاب خودرو

به طور کلی ردیاب‌ها از نظر نحوه کار به دو دسته ردیاب آنلاین و آفلاین و از نظر منبع تامین برق به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • تامین برق از طریق سیستم برق خودرو
  • تامین برق از طریق شارژ باتری

در ادامه به بررسی بیشتر این دونوع تامین برق ردیاب خودرو می‌پردازیم.

تامین برق ردیاب از طریق سیستم برق خودرو

ردیاب‌های سیمی، برق خود را از باتری خودرو تامین می‌کنند. در واقع منبع تامین برق این ردیاب‌ها، وسیله نقله‌ای است که ردیاب روی آن نصب شده است. برای نصب این ردیاب‌ها نیاز به تخصص در سیم‌کشی است و گاهی نیاز است تا پورت‌های مختلفی متصل شود. از آنجایی که منبع انرژی این ردیاب، برق خودرو است و به سیم ماشین متصل می‌شود، اگر نصب به درستی انجام نشود، سارقان می‌توانند در قسمت‌هایی از ماشین که سیم برق وجود دارد، ردیاب را از دسترس خارج کنند.

به همین دلیل توصیه می شود که برای نصب ردیاب‌ های سیمی، از یک نصاب خوب جی پی اس ماشین کمک بگیرید. از آن جایی که این ردیاب از طریق سیم به باتری ماشین متصل می‌شود، به شارژ نیاز ندارد و همیشه آنلاین است. به دلیل این قابلیت، نگران تمام شدن شارژ باتری ردیاب نخواهید بود. این ردیاب‌ها دقت بالایی در نشان دادن موقعیت مکانی و زمانی دارند.

تامین برق ردیاب از طریق سیستم برق خودروتامین برق ردیاب از طریق سیستم برق خودرو

نحوه کار ردیاب‌های سیمی در زمان قطع برق خودرو

ردیاب‌های سیمی که منبع تامین انرژی آن‌ها برق باتری خودرو است، در صورتی که سیستم برق خودرو قطع شود، بلافاصله از طریق سیم کارت برای شماره‌ای که از پیش برای آن تعریف شده است، هشداری ارسال می‌کند. سپس باتری داخلی آن فعال می‌شود تا بتواند اطلاعات لازم را در صورت نبود برق ماشین، ذخیره و ارسال کند.

پر بازدیدترین مطالب مجموعه وایزر را در این بخش دنبال نمایید

مشخصات بهترین ردیاب خودرو

مراحل اعلام و پیگیری سرقت خودروی مسروقه

از ساخت اتومبیل های اولیه تا طراحی خودروهای امروزی

تامین برق از طریق شارژ باتری

ردیاب‌های شارژی خودرو در بازار به نام‌های مختلفی شناخته می‌شود:

  • ردیاب آهنربایی
  • ردیاب مغناطیسی
  • ردیاب بی‌سیم
  • ردیاب پرتابل ماشین.

ردیاب‌های بدون سیم مجهز به باتری قابل شارژ هستند و منبع تامین انرژی آن‌ها همین باتری است. به طور میانگین نیاز است تا هر 15 روز یک بار این باتری شارژ شود. زمانی که شارژ باتری به اتمام برسد، دستگاه، پیام هشداری برای صاحب ماشین ارسال می‌کند. نصب این ردیاب‌ها آسان است و برای نصب نیاز به سیم‌کشی داخل وسیله نقلیه وجود ندارد. آهنربایی که در این ردیاب‌ها به کار رفته، آهنربایی قوی است که حین حرکت وسیله نقلیه، امکان افتاده آن وجود ندارد. دقت این ردیاب‌ها نیز مانند ردیاب‌های سیمی است و موقعیت را به صورت دقیق نشان می‌دهد.

تامین برق از طریق شارژ باتریتامین برق از طریق شارژ باتری

کدام ردیاب برای من مناسب است؟

اکنون که با انواع ردیاب از نظر سیستم تامین برق آشنا شدید و به کمک آن به تفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب های آهنربایی پی بردید، شاید این مسئله برایتان مطرح شود که کدام ردیاب با توجه به ویژگی آن برایتان مناسب است. در خرید ردیاب‌ها مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، نیازتان به ردیاب و حوزه کاری شماست. در جدول زیر می‌توانید ویژگی‌های دو ردیاب سیمی (با منبع انرژی برق خودرو) و بدون سیم (با منبع باتری قابل شارژ) را مقایسه کنید و به کمک آن بهترین ردیاب را خریداری کنید.

ردیاب سیمی (با منبع انرژی برق خودرو) ردیاب بدون سیم (با منبع باتری قابل شارژ)
نصب تخصصی و نیاز به سیم کشی داخلی خودرو نصب آسان در مدت زمان کوتاه
قابلیت حمل ندارد قابل حمل (پرتابل)
امنیت مناسب برای جلوگیری از سرقت به دلیل تمام نشدن باتری محدودیت استفاده به دلیل تمام شدن باتری و مناسب نبودن برای جلوگیری از سرقت

هر دو نوع ردیاب در انواع ردیاب ارزان و ردیاب گران عرضه می‌شوند و کارایی آن‌ها است که تعیین می‌کند برای شما مناسب است یا خیر.

ردیاب مناسب برای خودروردیاب مناسب برای خودرو

نتیجه‌گیری

در این مطلب سعی داشتیم به این موضوع بپردازیم که برق دستگاه ردیاب خودرو از کجا تامین می‌شود. همان طور که اشاره شد، ردیاب‌های سیمی از طریق سیستم برق خودرو انرژی خود را تامین می‌کنند و منبع انرژی ردیاب‌های مغناطیسی یا بی‌سیم، باتری قابل شارژ است. هر یک از این دو نوع ردیاب ویژگی‌های خاص خود را دارند که برای خرید بهترین مدل ردیاب باید بر اساس نیاز و کاربریتان تصمیم گیری نمایید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE