ردیاب آنلاین و آفلاین چیست و چه تفاوتی باهم دارند

24 فروردین ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

امروزه یکی از تکنولوژی‌های کاربردی که در کل دنیا از آن استفاده می‌شود ردیاب‌ها و یا همان موقعیت‌یاب‌ها هستند. چرا که امکانات این تکنولوژی باعث شده است که زندگی برای انسان‌ها راحت‌تر شود. با پیشرفت بیش از پیش تکنولوژی، ردیاب‌های متنوع بسیار زیادی در بازار عرضه می‌شود، که به صورت کلی دو دسته ردیاب آنلاین و آفلاین داریم. چنانچه اطلاعات کافی از این دو دسته ردیاب موجود در بازار ندارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کاربردهای ردیاب خودرو

قبل از معرفی ردیاب‌های آنلاین و آفلاین بهتر است با کاربردهای بی ‌شمار ردیاب خودرو آشنا شوید. انواع ردیاب خودرو کاربردهای بسیار فراوانی دارند. یکی از مهم‌ ترین کاربردهای جی ‌پی اس ماشین پیدا کردن خودروهای به سرقت رفته است. سایر کاربردهای ردیاب خودرو عبارتند از:

  • کنترل و مدیریت ناوگان مسافربری
  • اتومبیل‌های اجاره‌ای
  • خودروهای شخصی
  • خودروهای امدادرسان مانند اورژانس و نیروی انتظامی
  • و ...

تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین

آشنایی تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین

ردیابی آفلاین چیست؟

ردیاب‌های آفلاین جزء ردیاب‌هایی هستند که بدون نیاز به اینترنت کار می‌کنند. ردیاب‌های آفلاین دارای یک کارت حافظه داخلی می‌باشند، که موقعیت مکانی را در حافظه داخلی خود ذخیره می ‌کنند. این نوع از ردیاب‌ها برای مکان‌یابی از یک ماژول GPS تشکیل شده اند که این جی‌پی‌اس پس از دریافت داده‌های مربوط به موقعیت مکانی خاص، این اطلاعات را در حافظه داخلی خود ذخیره می‌کنند.ردیاب‌‌های آفلاین بعد از تشخیص موقعیت مکانی، داده‌ها را از ماهواره‌های در حال گردش به دور زمین دریافت می‌کنند و سپس اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را در کارت حافظه خود به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند.

مطالب تکمیلی مرتبط با این مقاله در گروه وایزر را در این بخش دنبال نمایید

بررسی تفاوت بین GPS و GPRS

تفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب های آهنربایی چیست

تفاوت ها و شباهت های اصلی بین رهیاب و ردیاب خودرو

ردیاب‌های آفلاین چه کاربردی در راهنمایی ‌و ‌رانندگی دارند؟

یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع از ردیاب‌ها، در سازمان راهنمایی ‌و رانندگی است. این سازمان به کمک ردیاب‌های آفلاین ماشین، همۀ اطلاعات اعم از سرعت خودروها، سبقت غیرمجاز و ... را در کارت حافظه خود ذخیره می‌کنند و اطلاعات روزانه مربوط به تردد خودروها در مسیر مورد نظر تحویل ماموران نیروی انتظامی داده می‌شود.

کاربرد ردیاب آفلاین در نقاط کور

ردیاب‌های آفلاین برای مناطق خاصی که شبکه موبایل آنتن‌دهی خوبی ندارد (نقاط کور) بسیار مناسب است، چرا که این ردیاب‌ها نیاز به آنتن‌دهی اینترنت ندارند و اطلاعات مربوط به موقعیت‌مکانی سوژه مورد نظر را در کارت حافظه خود ذخیره می‌کنند.

ردیابی آنلاین چیست؟

ردیاب‌های آنلاین (برخط) به آن دسته از ردیاب‌ها گفته می‌شود که برای فعال شدن نیاز به اتصال اینترنت دارند و بلافاصله پس از وصل شدن به اینترنت، تمامی اطلاعات اعم از موقعیت لحظه ‌به ‌لحظه ماشین، سرعت ماشین، وضعیت باز یا بسته بودن درب‌های خودرو، وضعیت روشن یا خاموش بودن موتور ماشین و .... را به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن‌های خاصی به افراد ارائه می‌دهد.

ردیاب آنلاین چیستردیاب آنلاین چیست

ردیاب‌های آنلاین برای افرادی که قصد استفاده شخصی از جی ‌پی ‌اس برای حفظ امنیت خود و خودرو خود را دارند و همچنین افرادی که مدیریت تاکسی‌های اینترنتی را بر عهده دارند و یا خودروهای خود را به سایر افراد اجاره می‌دهند، بسیار مناسب است. چرا که توسط جی‌پی‌اس آنلاین می‌توانند گزارش لحظه‌به‌لحظه از خودروی خود داشته باشند.

سازمان‌ها خواهان اصلی ردیاب آنلاین خودرو

یکی از مشتریان اصلی ردیاب‌های آنلاین خودرو ارگان‌ها و سازمان‌ها هستند. برای مثال شرکت‌های پخش مواد، باید در کمترین زمان در موقعیت مشخص شده برای تحویل کالا حضور داشته باشند. که با ردیاب آنلاین، صاحبان مشاغل می‌توانند زمان رسیدن به مقصد را تعریف و نظارت کنند. با این سیستم که مدیران شرکت‌ها نظارت کامل به خودروی خود دارند می‌توانند پرسنل و رانندگان خاطی را به راحتی تشخیص دهند.

تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاینتفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین

ردیاب آنلاین از سرقت خودرویتان جلوگیری کنید

مالکان خودرو می‌توانند با خرید ردیاب آنلاین موقعیت خودروی خود را در هر لحظه شناسایی کنند و در صورت به سرقت رفتن خودرو، تنها با یک پیامک اقدام به خاموش کردن ماشین خود از راه دور کنند.

تفاوت ردیاب آنلاین با ردیاب آفلاین

برای اینکه تفاوت ردیاب آنلاین و آفلاین را بهتر متوجه شوید، ویژگی‌های هر کدام را به صورت مجزا بیان می‌کنیم:

ویژگی‌ های جی ‌پی‌ اس آنلاین

  • نیاز به اینترنت دارد.
  • امکان جابجایی دارد.
  • امکان اتصال به ال ‌بی ‌اس (LBS) در نقاط کور و بدون اینترنت دارد.
  • گزارش لحظه‌به‌لحظه از تاریخ، روز و مسافت طی شده و ... می‌دهد.
  • دارای سیستم هشداردهنده است.
  • امکان تعریف محدوده جغرافیایی دارد.

ویژگی‌ های جی ‌پی ‌اس آفلاین

  • نیاز به اینترنت ندارد.
  • امکان جابجایی همراه با کارت حافظه دارد.
  • امکان اتصال به ال‌بی‌اس در نقاط کور دارد.
  • گزارش کلی از مسافت طی شده می‌دهد. (امکان گزارش‌دهی جزئی و لحظه‌ای وجود ندارد)
  • فاقد سیستم هشداردهنده است.
  • امکان تعریف محدوده جغرافیایی ندارد.

پر بازدیدترین مطالب تکمیلی وایزر را در این بخش دنبال نمایید

دزدگیر ماهواره ای مجهز به ردیاب

سوالات متداول درباره ی ردیاب GPS خودرو

استفاده از GPS خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟

ردیاب آنلاین یا ردیاب آفلاین، کدام بهتر است؟

ما نمی‌توانیم بگوییم که کدام دسته از ردیاب‌ها بر دیگری ارجحیت دارد. چرا که انتخاب ردیاب آفلاین یا آنلاین، بستگی به نیاز افراد دارد. برای مثال چنانچه شما نیاز به گزارش لحظه‌ای از وضعیت خودرو خود داشته باشید باید اقدام به خرید ردیاب آنلاین کنید و اگر تنها به گزارش کلی از وضعیت خودروی خود نیاز دارید و نیازی به گزارش دقیق ندارید، می‌توانید اقدام به خرید ردیاب آفلاین کنید.

سوالات متداول ردیاب آنلاین و آفلاین

  • تفاوت اصلی ردیاب آنلاین و ردیاب آفلاین چیست؟

در ردیاب های آفلاین نیازی به اتصال به اینترنت نبوده و در ردیاب های آنلاین دقیقا برعکس این فرآیند وجود دارد و به هنگام استفاده باید از اینترنت استفاده کرد.

  • برای استفاده از ردیابی آنلاین از چه برنامه ای استفاده کنیم؟

ردیاب ها در برنامه ها و سرورهای مختلف وجود دارد که برای استفاده از ردیابی آنلاین مناسب می باشد.

  • برای استفاده از ردیابی آنلاین نیاز به استفاده از سیمکارت می باشد؟

بله، باید از سیمکارت استفاده شود.

  • مصرف اینترنت ردیاب آنلاین در یک ماه چقدر است و بسته مناسب برای اینترنت آن کدام است؟

نیازی به خرید بسته نیست. با توجه به تنظیمات انجام شده، مصرف اینترنت ردیاب آنلاین ماهی 1 الی 2 هزار تومان می باشد.

  • بهترین کاربرد ردیاب آنلاین چیست؟

در بیانی کلی باید گفت که ردیاب آنلاین برای افراد دارای مشاغل حساس مناسب بوده. افرادی که نیاز به اطلاعت موقعیت یابی به صورت لحظه ای دارند می توانند از ردیاب آنلاین استفاده کنند. برای مثال آژانس هاسی اجاره خودرو، تاکسی تلفنی و تاکسی ها به راحتی می توانند از ردیاب آنلاین استفاده کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE