برای تامین امنیت خودرو دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب

24 اسفند ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر

ممکن است شمایی که در حال مطالعه این مقاله هستید مالک خودرو نباشید اما آشنایی کامل بر انواع دزدگیرهای ماشین و طرز استفاده از آن‌ها داشته باشید. اما آیا در مورد ردیاب خودرو هم شناختی دارید؟ ردیاب‌ها نسل جدیدی از ابزارهای امنیتی خودرو هستند که طی چندین سال گذشته وارد بازار شده‌اند. اما کدامیک بهتر است دزدگیر خودرو یا ردیاب خودرو؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالتان برسید.

دزدگیر تصویری یا ردیابدزدگیر تصویری یا ردیاب

دزدگیر یا ردیاب، کدام بهتر است؟

از زمان ورود خودروها به بازار، لوازم متنوعی برای تامین امنیت خودرو نیز ارائه شده است. تولید دزدگیر ماشین برای تامین امنیت خودرو یکی از پیشرفت‌های بزرگ در این زمینه بود. اما دیری نپایید که سارقان با تجربه، روش‌های بسیاری برای سرقت خودروها و غیرفعال کردن دزدگیرها به کار گرفتن و در واقع دزدگیرها هم برای تامین امنیت خودرو ناکارآمد شدند.

دزدگیرها به وسیله آلارمی که دارند وضعیت خطر را به صاحبان خودرو اطلاع می‌دهند. قطع صدای آلارم، کنترل قفل مرکزی و درب های خودرو به وسیله یک ریموت قابل انجام است. همچنین دزدگیرها سنسورهایی دارند که باز شدن درب خودرو، حرکت خودرو و شکسته شدن شیشه خودرو را اطلاع می‌دهند. همچنین برخی از دزدگیرها قابلیت خاموش کردن چراغ‌های خودرو را هم دارند.

ردیاب بهتر است یا دزدگیرردیاب بهتر است یا دزدگیر

در چندین سال گذشته قابلیت دزدگیرها بیشتر شده و دزدگیرهای تصویری هم در بازار عرضه شدند و با امکاناتی که داشتند مورد استقبال کاربران واقع شدند. از جمله قابلیت‌های دزدگیرهای تصویری می‌توان به امکان نمایش بر روی ریموت کنترل‌های تصویری در صورت باز شدن درب ماشین یا وارد شدن ضربه به آن است، که بعد از قطع سیم برق این دزدگیرها هم دیگر هیچ‌ گونه کارایی ندارند. همچنین قیمت دزدگیرهای تصویری در مقایسه با ردیاب‌ها تفاوت چندانی ندارند و به دلیل امکانات بسیار بیشتر ردیاب‌ها، صاحبان خودرو بیشتر تمایل به خرید ردیاب خودرو دارند.

آخرین مطالب تکمیلی شرکت وایزر را در این بخش دنبال نمایید

مشخصات بهترین ردیاب خودرو

دزدگیر ماهواره ای مجهز به ردیاب

چرا نباید تنها یک دستگاه دزدگیر روی خودرو نصب نماییم؟

دزدگیرها چه معایبی دارند؟

صدای بسیار بلند آلارم دزدگیرها و تشخیص اشتباه، از بزرگترین معایب دزدگیرها محسوب می‌شود. به دلیل حساسیت بیش از حد دزدگیرها، حتی با برخورد برخی اجسام، حیوانات و... صدای آژیر در ساعات مختلف بلند می‌شود و موجب آزار و اذیت اطرافیان می‌شوند.

یکی دیگر از معایب دزدگیرها باز هم به صدای آلارم آن‌ها مربوط می‌شود و در زمان سرقت ماشین در اماکن شلوغ صدای آژیر خطر به گوش مالکین خودرو نمی‌رسد. حتی دزدگیرهای تصویری هم تفاوتی با دزدگیرهای معمولی ندارند و در صورت ضربه بسیار کم نیز چراغ ماشین روشن می‌شود و صدای بلند آژیر آن باعث فراری دادن سارقین می‌شود. البته لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که؛ با پیشرفت تکنولوژی سارقین هم پیشرفت بسیار زیادی داشته ‌اند و در کسری از ثانیه قادر به از کار انداختن پیشرفته‌ترین دزدگیرها هستند.

مزایا و معایب دزدگیرمزایا و معایب دزدگیر

با بررسی‌هایی که از آمار سرقت خودروهایی که مجهز به دزدگیرها بوده‌اند می‌توان به ناکارآمد بودن دزدگیرها پی برد. دزدگیرها در بهترین حالت برای پیشگیری از سرقت هستند و در صورت به سرقت رفتن خودرویتان هیچ کاری از دست شما برنمی‌آید. اما شما با خرید ردیاب خودرو، می‌توانید امنیت خودرویتان را تامین کنید و حتی در صورت به سرقت رفتن خودرویتان اقدام به پیدا کردن آن در سریعترین زمان ممکن کنید.

با خرید ردیاب خودرو، خودرویتان را به راحتی پیدا کنید

همان‌طور که قبلا هم گفتیم دزدگیرها تنها برای پیشگیری از سرقت خودرو هستند و در صورت به سرقت رفتن خودرو، هیچ مزیتی برای شما ندارند. اما با خرید و نصب ردیاب‌خودرو حتی ارزانترین ردیاب، می‌توانید در صورت به سرقت رفتن خودرویتان موقعیت مکانی آن با درصد خطای بسیار کمی در هر جای این کره خاکی که هستید پیدا کنید.

با عملکرد ردیاب‌ خودرو آشنا شوید

ردیاب‌ها با استفاده از تکنولوژی GPS موقعیت مکانی خودرو را به مالکان خودرو اطلاع می‌دهند. و برخلاف دزدگیرها هیچ‌گونه آلارم یا آژیری ندارند و تنها موقعیت دقیق خودرو با پیامکی به صاحبان خودرو اطلاع داده می‌شود. کار با ردیاب‌ها بسیار آسان و ساده است. بعضی از ردیاب‌ها، توسط مگنت‌های بسیار قوی به بدنه خودرو متصل می‌شوند. فعالیت ردیاب‌های آهنربایی (مگنتی) به محض وصل شدن به خودرو و روشن شدنش آغاز می‌شود. نوع دیگر از ردیاب‌ها از نوع سیمی هستند که بعد از اتصال به سیم‌کشی برق داخلی خودرو شروع به کار می‌کنند.

ردیاب‌ها چه مزایایی دارند؟

ردیاب‌ها مزایای بسیار زیادی دارند که چند نمونه از بهترین مزایای این تکنولوژی عبارتند از: برخی از ردیاب‌ها قابلیت شنود دارند و هر صدایی که داخل اتاق ماشین و یا اطراف آن باشد را به مالک خودرو اطلاع می‌دهد. با نرم‌افزارهایی که به ردیاب‌ها متصل می‌شوید، می‌توانید از موقعیت و وضعیت خودرویتان حتی در کشوری دیگر نیز مطلع شوید.

مهم‌ترین مزیت ردیاب‌ها انتقال اطلاعات لحظه‌به‌لحظه‌ای خودرو به مالکان خودرو است. همین موضوع باعث می‌شود از سرقت خودرو به میزان قابل توجهی پیشگیری کرد و حتی در صورت سرقت خودرو هم امکان موقعیت‌یابی خودرو و خاموش کردن خودرو از راه دور وجود دارد. امکان استفاده از ردیاب‌ها بر روی تمامی وسایل حمل‌ونقل مانند خودروهای شخصی، ماشین‌های سنگین، موتور سیکلت‌ها، اشیای قیمتی، اشخاص و.... وجود دارد. ردیاب‌ها با تمامی اپراتورهای داخلی اعم از ایرانسل، همراه اول و رایتل سازگاری دارند.

مزایا و معایب دزدگیرمزایا و معایب دزدگیر

برای جلوگیری از سرقت خودرو ردیاب بخرم یا دزدگیر تصویری؟

در این مقاله به مزایا و معایب ردیاب‌ها و دزدگیرها پرداختیم و با یک بررسی ساده می‌توان به این نتیجه رسید که ردیاب‌ها نسبت به دزدگیرها حتی دزدگیرهای تصویری مزایای بسیار بیشتری دارند و همچنین از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه‌تر هستند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE