چند مزیت استفاده از سیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانی

20 اسفند ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر

امروزه، با افزایش نیروی انسانی و پیچیده‌تر شدن کار ادارات و سازمان‌ها، نیازهای آن‌ها نیز متفاوت شده است. فعالیت بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به گونه‌ای است که بخشی از کارمندان آن‌ها موظفند بیرون از شرکت امور کاری شرکت را انجام دهند. سازمان‌هایی مانند اورژانس، شهرداری، آژانس‌های اینترنتی و سرویس سازمان‌ها از جمله این ارگان‌ها محسوب می‌شوند.

اما نحوه مدیریت کارکرد کارمندان در این شرکت‌ها به چه صورت است؟ چطور می‌توان از موقعیت مکانی دقیق خودروی سازمانی اطلاع یافت؟ قطعاً جی پی اس کاربردی‌ترین ابزار برای رسیدن به این هدف است. در این مطلب با ما همراه باشید تا با کاربرد ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانی آشنا شویم و چند مزیت این سیستم کارآمد را بررسی کنیم.

سیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانیسیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانی

سیستم جی پی اس: وسیله‌ای کاربردی برای خودروهای سازمانی

جی پی اس یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی سامانه‌ای بسیار کاربردی است که با کمک ماهواره‌های قرار گرفته در مدار زمین، هر وسیله‌ای را که مجهز به گیرنده جی پی اس باشد، ردیابی و موقعیت‌یابی می‌کند. این سیستم در صنعت خودرو نیز کاربردهای مهمی دارد و علاوه بر موقعیت‌یابی خودروهای مجهز به جی پی اس، در جلوگیری از سرقت آن‌ها نیز کاربردی است. البته کاربرد جی پی اس به همین جا ختم نمی‌شود!

سیستم جی پی اس وسیله‌ای کاربردی برای خودروهای سازمانیسیستم جی پی اس وسیله‌ای کاربردی برای خودروهای سازمانی

شاید شما هم برایتان این سوال پیش آمده باشد که سازمان‌هایی که کارکنان آن‌ها بیرون از شرکت و با خودروی سازمانی مشغول به کارند، چگونه کارکرد پرسنل را مدیریت می‌کنند؟ یا اگر خودروی سازمانی مورد سرقت قرار بگیرد، چطور می‌توان آن را ردیابی کرد؟ سیستم جی پی اس پاسخی مناسب برای این پرسش‌ها است.

این سیستم جامع موقعیت‌یابی سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند گزارش کاملی از محل خودرو به دست آورند، موضوعی که همیشه دغدغه شرکت‌های ترابری یا سازمان‌هایی بوده است که خدمات برون‌سازمانی ارائه می‌دهند. اما این سیستم علاوه بر کمک به کنترل کارکنان، مزایای دیگری هم دارد. در ادامه به چند مزیت استفاده از سیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانی می‌پردازیم.

آخرین مطالب تکمیلی ردیاب وایزر را در این بخش دنبال نمایید

مشخصات بهترین ردیاب خودرو

نحوه نصب دستگاه ردیاب خودرو در 6 مرحله

پیشنهاد ویژه برای تاکسی دارها، استفاده از جی پی اس تاکسی

مزیت استفاده از سیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانی

مزیت استفاده از سیستم GPS برای سازمان‌ها را می‌توان به دو مزیت کلی تقسیم کرد:

  1. افزایش راندمان سازمان
  2. رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان و مشتریان

مزیت استفاده از سیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانیمزیت استفاده از سیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانی

از میان مهمترین مزایای جی پی اس برای خودروهای شرکتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اطلاع از سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط خودرو

برای برخی از سازمان‌ها مانند بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی میزان سرعت اهمیت بسیاری دارد. آمبولانس‌ها و خدمات درمانی باید هر چه زودتر به مقصد خود برسند چرا که دقایق در این شغل‌ها تعیین کننده است. سازمان‌های خدمات درمانی با نصب جی پی اس در خودروی خود می‌توانند سرعت را کنترل کنند و به این ترتیب خدمات بهتری ارائه دهند. کنترل سرعت لحظه‌ای و متوسط به نظارت بیشتر بر نحوه انجام ماموریت پرسنل کمک می‌کند.

نظارت بر سلامت محموله‌ها در حین ماموریت

نظارت بر مسیر صحیح سفر و اطلاع از موقعیت خودروی حامل بار یکی از مهم ترین مزایای سیستم ردیاب جی پی اس است. شرکت‌هایی مانند شرکت‌های حمل بار و اسباب و وسایل در برابر مشتریان خود مسئولند و موظفند که بار را سالم به مقصد برسانند. وجود جی پی اس کمک می‌کند تا مدیریت شرکت از موقعیت دقیق بار و صحت انجام ماموریت اطمینان پیدا کنند.

نظارت بر عملکرد لحظه‌ای کارکنان حین ماموریت

بسیاری از شرکت‌ها در حوزه‌هایی فعالیت دارند که پرسنل آن‌ها با خودرو بیرون از شرکت فعالیت دارند. سیستم جی پی اس این امکان را فراهم می‌کند تا نظارت بیشتری بر عملکرد لحظه‌ای و کیفیت کار آن‌ها وجود داشته باشد.

ارسال هشدار در زمان بروز مشکل

در صورتی که کارکنان حین انجام ماموریت با مشکلی مواجه شوند، جی پی اس به عنوان ردیاب، پیام هشداری را ارسال می‌کند تا مدیریت برای رفع مشکل اقدام کند. سرقت، سرعت غیرمجاز و دیگر موارد به کمک جی پی اس سازمان را از بروز مشکل آگاه می کند و به این ترتیب هر چه زودتر برای رفع مشکل اقدام می‌شود.

کاربردهای استفاده از جی پی اس برای خودروهای سازمانیکاربردهای استفاده از جی پی اس برای خودروهای سازمانی

مدیریت مصرف سوخت خودروهای سازمانی

در سال‌های اخیر و با افزایش اهمیت مصرف سوخت، نیاز به سیستمی برای مدیریت مصرف افزایش یافته است. مدیران سازمان‌ها به کمک سیستم مدیریت ناوگان و سامانه جی پی اس می‌توانند مصرف سوخت را ارزیابی و برنامه خرید آن را پیش‌بینی کنند. مدیران سازمان‌ها همواره می‌کوشند که راه‌هایی برای به‌صرفه‌تر کردن هزینه‌های سوخت بیابند. بهره‌گیری از فناوری ردیاب GPS خودرو به مدیریت مصرف سوخت و بهبود سرمایه قابل برگشت کمک بسزایی می‌کند.

کمک به سارمان دهی حمل و نقل

ردیاب GPS در خودرو به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بین بخش‌های مختلف ارتباط و هماهنگی بهتری برقرار شود. از طرفی به ارتباط بهتر با مشتری نیز کمک بسزایی می‌کند. مدیریت ساعت کاری کارمندان و تقسیم ماموریت‌های رانندگان هم بهتر انجام می‌شود.

کاربرد ردیاب برای خودروهای سازمانیکاربرد ردیاب برای خودروهای سازمانی

آنالیز سوابق حرکتی خودروها

سازمان‌ها به کمک سیستم ردیاب GPS می‌توانند سوابق حرکت خودروها و رانندگان خود را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی کنند. به این ترتیب می‌توانند نقاط ضعف و قوت مجموعه را بشناسند و به بهبود عملکرد راننده و در نتیجه خدمات‌رسانی قوی‌تر شرکت کمک کنند.

کلام آخر

در این مطلب سعی داشتیم تا با چند مزیت استفاده از سیستم ردیاب جی پی اس برای خودروهای سازمانی آشنا شویم. سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری مانند آژانس‌ها، شرکت‌های حمل و نقل، شهرداری، آتش‌نشانی و ... هستند که افزایش بازدهی شرکت و همچنین بهبود خدمات آن‌ها به مصرف کننده در گروی کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت خودروها است. جی پی اس یا سامانه موقعیت‌یابی جهانی بهترین و کارآمدترین ابزار برای رسیدن به این هدف است. توصیه می‌شود که برای برخورداری از کیفیت مناسب، دستیابی به اطلاعات دقیق، نظارت صحیح و اقدام به موقع در زمان بروز مشکل، حتماً بهترین ردیاب خودروهای سازمانی بازار را خریداری نمایید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE