معرفی 7 مدل از بهترین خودروهای City Car سال 2020

18 بهمن ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر

خودرو یکی از اختراعات بزرگ بشر بوده است و هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها دنیای جادویی خود را دارد. کمپانی‌های بزرگ خودرو با هدف برآورده ‌کردن خواسته ‌های شهر‌نشین‌های مدرن، بعد از تجربیات موفقیت‌ آمیزشان در تولید خودروهای بزرگ، اینبار تصمیم گرفتند خودروهایی بسیار کوچک طراحی کنند.

تحقیقات زیادی در زمینه ‌ی حرکت اتومبیل‌ها در مرکز شهرهای صنعتی و پرجمعیت جهان انجام شده است تا بتوانند اتومبیل ‌هایی را بسارند که با هوشمندی و متناسب با محیط زیست در شهرها حرکت نمایند. در حقیقت هدف این بود که خودروها بر اساس معماری، انرژی، محیط زیست، برنامه ‌ریزی و طراحی شهری مجددا بازبینی و اختراع شوند.

در طی دهه‌ی گذشته، مدل‌های جدیدی از خودروهای شهری روانه بازار شدند که از نمونه‌های اولیه بسیار جذاب‌تر و کاربردی ‌تر هستند. شاید تمایل داشته باشید با این دنیای جادویی بیشتر آشنا شوید. در این مقاله می‌خواهیم درباره 7 مدل خودروی کوچک شهری از برترین کمپانی‌ های جهان توضیح دهیم.

اگر اطلاعاتی درباره تاریخچه و چگونگی ساخت وسایل نقلیه ‌ی اولیه می ‌خواهید مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • از ساخت اتومبیل‌های اولیه تا طراحی خودروهای امروزی
  • اولین موتورسیکلت‌ها در جهان

خودروهای خیلی کوچک شهری City Car

خودروهای خیلی کوچک شهری یا city car یک وسیله‌ی نقلیه‌ی کم‌حجم و کاربردی هستند که خودروی بسیار مناسبی برای خیابان‌های شلوغ و پرازدجام شهر محسوب می‌شوند. این خودروها به دلیل کم‌جایی به‌ راحتی در هر مکان کوچکی پارک می‌شوند. همچنین بدنه کوچک و فرمان و چرخ محکم آن طوری طراحی شده است که به راحتی از هر خیابان تنگ و کوچکی عبور نماید. در اکثر کشورهای پیشرفته افرادی که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنند برای رانندگی‌های بی ‌دردسر و کاهش هزینه‌ های خود روی به این ماشین‌ها آورده‌اند. ما ده مدل از بهترین خودروهای city car 2020 را معرفی می‌کنیم.

خودروهای خیلی کوچک شهری City Carخودروهای خیلی کوچک شهری City Car

آخرین مطالب تکمیلی ردیاب جی پی اس وایزر را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب GPS برای خودروهای هیبریدی

جی پی اس خودرو در چه مواقعی کاربرد دارد؟

ردیاب جی پی اس ضرورتی برای حفاظت خودروها

رازهای یک ماشین کوچک شهری به نام Skoda citigo

Citigo یک طراحی منحصربه‌فرد و خلاقانه برای رفع نیاز انسان‌ها در محیط‌های شلوغ شهری است. محبوبیت این خودروی جذاب در راحتی سرنشینان و راننده است. قابلیت دید عالی به اطراف، کنترل چرخش اتومبیل، وزن سبک و شتاب بالا رازهای این خودروی کوچک هستند.

این خودروی بنزینی دارای 3 سیلندر، کم قیمت و ارزان در کارخانه فولکس‌واگن در اسلواکی ساخته می‌شود. این خودروی هاچ بک می‌تواند 4 نفر را حمل نماید. با مصرف بنزین حدود 5 لیتر در 100 کیلومتر دارای مصرف سوخت اقتصادی می‌باشد.

ماشین کوچک شهری به نام Skoda citigoاتومبیل شهری VW Up

یک طراحی اقتصادی و مهندسی با اتومبیل شهری VW Up

کمپانی اروپایی volkswagen خودرویی با بدنه و موتور کوچکی را روانه بازار کرده است که بسیار کم‌هزینه بوده و از نظر ظاهری زیبا و محبوب است. این خودرو کوچکترین و ارزانترین مدل این شرکت است اما باید توجه داشته باشید که خودرویی با همان کیفیت اصلی کمپانی volkswagen می‌بینید. البته کاملا مشخص است که ماشین مناسبی برای خانواده و سفرهای طولانی محسوب نمی‌شود. اما به عنوان یک اتومبیل کوچک شهری جادار و جذاب است.

خودروهای کوچک شهری SEAT Miiخودروهای کوچک شهری SEAT Mii

یک جادوی دیگر در خودروهای کوچک شهری SEAT Mii

SEAT Mii از نظر مکانیکی و ظاهری مانند دو خودروی قبلی است، قدرت مانور، سرعت بالا و دید خوب از ویژگی‌های خوب این خودرو است. مناسب برای رفت‌وآمدهای درون شهری است و از خستگی بیش از حد پشت ترافیک کم می‌کند. فضای کوچکی برای 4 نفر بزرگسال دارد و مصرف بنزین ایده‌آل و از جمله خودروهای کم‌مصرف و کم‌هزینه است.

خودروی شهری کره‌ای، هیوندای i10خودروی شهری کره‌ای، هیوندای i10

شتاب ویژگی خودروی شهری کره‌ای، هیوندای i10

این خودروی کوچک برخلاف مدل‌های قبلی که معرفی کردیم دارای 5 صندلی است و سرنشینان عقب راحت‌تر هستند. این خودروی فوق‌العاده شهری با ایجاد فضای مناسب، فناوری پیشرفته و سیستم تعلیق و به‌کارگیری مواد اولیه باکیفیت، امتیاز محبوبیت و موفقیت را از میان سایر خودروها کسب کرده است.

جوانانه و پرانرژی، کیا پیکانتو

کیا پیکانتو یک اتومبیل مشابه هیوندای i10 است، البته با ظاهری کمی کوچکتر و 5 صندلی دارد. ظاهر آن نسبت به i10 اسپرت‌تر و جوان ‌پسندتر است. هرچند فضای خانوادگی بزرگ ندارد اما می‌تواند به راحتی 3 کودک یا 2 بزرگسال را در عقب خود حمل نماید. مدل جدید کیا پیکانتو ظاهری بزرگتر از مدل قبلی خود ندارد اما فضای داخلی قابل استفاده بیشتری دارد که محیط جمع‌وجور و دوستانه‌ای فراهم کرده است. این خودرو علاوه بر آنکه می‌تواند از خیابان‌های شهری به راحتی و بی‌دردسر عبور کند، بلکه سفری مطمئن در بزرگراه‌ها ارائه می‌دهد. البته فراموش نکنید هدف کمپانی کیا از ساخت پیکانتو تولید خودرویی سبک، کوچک و کم مصرف برای خیابان‌های شهری بوده است.

کیا پیکانتوکیا پیکانتو

تویوتا ایگو یک ماشین شیک و خوش‌تیپ

ایگو کوچکترین خودرویی است که تویوتا برای رانندگی در شهرهای پرجمعیت و کوچه‌های تنگ تولید کرده است. اولین تویوتا ایگو در سال 2005 تولید شد و بعد از آن دو‌بار به‌روز شد. فرمان سبک، پنجره‌های بزرگ و موتور بنزینی کم مصرف، این خودرو را نیز یکی از رقبا و بهتر است بگوییم یک جایگزین شایسته برای سایر خودروهای شهری نموده است. البته دارای دو صندلی در عقب است.

تویوتا ایگوتویوتا ایگو

پژو 108، خودروی پیشرفته ‌‌ی راحت و شیک

آخرین خودروی کوچک شهری که می‌خواهیم معرفی کنیم پژو 108 است که اگر واقعا به دنبال ماشینی کوچک و راحت هستید می‌تواند انتخاب خوبی باشد. یک ماشین کوچک ارزان قیمت با شیشه‌های بزرگ که با افزایش کنترل نور باعث بهبود در رانندگی می‌شود. صندلی‌های چرمی، سقف پارچه‌ای که قابلیت باز شدن دارد از ویژگی‌های ظاهری این خودرو است. البته صندق عقب کوچکی نسبت به ماشین‌های دیگر دارد.

پژو 108پژو 108

توضیح آخر درباره کلاس خودروی شهری city car

در آخر باید بگوییم که خودروی شهری به‌عنوان یک وسیله‌ی کم‌حجم و کارآمد از هر کلاس اتومبیل دیگری کوچکتر است و چون به‌راحتی از آن برای کارهای شهری در خیابان‌های شلوغ استفاده می‌شود معروف به خودروی شهری شده‌اند. طرفداران این طرح امیدوار هستند که بتوان از این خودروهای کوچک در ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی شهری یا ارسال نامه‌های پستی و تجاری استفاده بیشتری شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE