سرقت خودرو در پونک مرداد 98

21 آذر ، 1398
گروه تحقیقاتی وایزر

سرقت خودرو در پونک مرداد 98 و بازپس گیری آن در کمترین زمان به کمک دستگاه ردیاب GPS

طی پژوهش اخیر در بین محله های تهران و با بررسی بر روی 335 محله، شیوع سرقت از دیدگاه شهروندان، در 178 محله بالاتر از حد متوسط گزارش شده است. با استناد بر این گزارش بر آن شدیم که تحقیقی بر تجربیات شهروندان نسبت به سرقت خودروهای شان صورت دهیم. در این مقاله همراه ما باشید تا گزارش یک شهروند ساکن محله ی پونک را بخوانید.  

موقعیت مکانی محله ی پونک

محله ی پونک محله ای قدیمی و با موقیعت مناسب مسکونی و آب وهوایی است و به همین خاطر در سال های اخیر توجه بسیاری را جهت سکونت در آن جلب نموده است. بخشی از این محله در منطقه ی 2 شهرداری تهران و بخشی دیگر در منطقه 5 قرار دارد. این محله از غرب به جنت آباد و بزرگراه شهید ستاری و از شرق به دره ی پونک و شهرک غرب و در انتها به بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی می رسد. هم چنین از شمال به حصارک و از جنوب به باغ فیض و بزرگراه همت راه دارد. 

موقعیت مکانی پونک

شیوع سرقت در محله های مختلف تهران و مقایسه ی آن با پونک

به نقل از سایت خبری مشرق نیوز که در مرداد ماه امسال منتشر شده است، محله ی پونک نیز مانند سایر محله های تهران با افزایش میزان زورگیری و سرقت روبه رو است. در این تحقیق با نظرسنجی بین ساکنین مناطق مختلف تهران مقایسه ای از نظر میزان سرقت منازل، سرقت خودرو و زورگیری به طور جداگانه صورت گرفته است. طی این بررسی محله ی پونک نسبت به 22 منطقه دیگر بنابه نظر ساکنین این محله، دارای میزان بالای جرم سرقت خودرو و منازل است. دراین مقاله به بیان تجربه ی یکی از همشهریان ساکن پونک و چگونگی ردیابی خودروی خود پس از سرقت پرداخته ایم. 

سرقت خودرو در محله پونک و ردیابی آن با دستگاه جی پی اس

سرقت وسایل نقلیه مسئله ی جدیدی نیست و بارها خودروها در شهرها و مناطق مختلف مورد سرقت قرار گرفته اند و گاهی هیچ وقت از آن ها اطلاعی کسب نشد. اما این بار سرقت یک خودرو در پونک به نتیجه نرسید زیرا صاحب خودرو از مدتی قبل از دستگاه GPS استفاده می کرده است. طی مصاحبه ای که با صاحب خودرو داشتیم از او درخواست کردیم اطلاعات بیشتری از سرقت خودروی شخصی خود به ما ارائه دهد و توضیح دهد چگونه به کمک دستگاه جی پی اس وایزر، خودروی خود را پیدا نموده است؟ به گزارش این شخص که در محله ی پونک ساکن است با خروج از منزل در ساعات ابتدای روز متوجه می شود که خودرو در محل پارک شده در خیابان نیست. پس از آن که مطمئن می شود که خودرو به سرقت رفته است با روشن نمودن تلفن همراه متوجه می شود که موقعیت مکانی خودرو در شهریار کرج نمایش داده شده است. با تماس با نیروی انتظامی و اطلاع از وضعیت موجود، خود را به محل خودرو می رساند و با هماهنگی نیروی پلیس خودروی خود را بازپس می گیرد. از این دست اتفاقات در شهرها به خصوص در کلان شهری مانند تهران زیاد به چشم می خورد. مهم این است که صاحب خودرو از قبل نکات امنیتی را در نظر گرفته باشد و همه ی جوانب لازم را رعایت نماید. این فرد همچنین در آخر اضافه نمود که اگر دستگاه ردیاب بر خودرو نصب نبود هیچ گاه قادر به یافتن خودرو به این سرعت نبودم و از دردسر پیگیری خودرو در اداره پلیس آسوده شدم.

سرقت خودرو

مزیت نصب دستگاه ردیاب GPS بر خودرو 

  • نصب دستگاه ردیاب جی پی اس بر خودروی شهروند ساکن پونک که در بالا گزارش آن را خواندید چند مزیت برای صاحب خودرو به همراه داشته است:
  • بازپس گیری خودروی شخصی که جز دارایی ارزشمند این شهروند محسوب می شده است.
  • افزایش سرعت پیگیری خودروی مسروقه و صرفه جویی در زمان
  • کاهش هزینه های پیگیری خودرو مسروقه (ثبت نام و ارائه ی مدارک خودرو به اداره ی پلیس و هزینه های پارکینگ)
  • بازپس گیری خودرو در کمتر از یک روز 
  • کاهش استرس و نگرانی درباره ی مکان و موقعیت خودرو
  • همکاری درست و منطقی با پلیس آگاهی جهت مقابله با مجرمین و کاهش جرم در جامعه

شما می توانید موقعیت مکانی خودروی مسروقه خود را تا درب خودرو مشاهده نمایید و در کمترین زمان ممکن به آن برسید.

نصب دستگاه ردیاب در خیابان های تهران

جدول سرقت خودرو در مناطق مختلف تهران

اخیراً سایت مشرق نیوز گزارشی را در سایت خود منتشر کرده است و محلاتی که بیشترین سرقت را داشته اند را معرفی نموده است. طبق این پژوهش که توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران صورت پذیرفته است میزان سرقت خودرو در مناطق مختلف تهران به شرح زیر می باشد:
منطقه 12 ، 17، 20 دارای بیشترین آمار سرقت از منزل هستند و پونک که در دو منطقه ی 2 و 5 قرار دارد به ترتیب دارای رتبه 10 و 15 می باشد و کمترین میزان سرقت از منزل مربوط به دو منطقه ی 3 و 1 است. همین پژوهش را نسبت به سرقت خودرو صورت داده اند و نتایج نشان داده است که بیشترین میزان سرقت مربوط به منطقه ی 15، 7 و 12 بوده و مناطق 2 و 5 دارای رتبه ی 6 و 18 در این پژوهش بوده است و کمترین میزان سرقت از خودرو مربوط به مناطق 6 ، 3 و 1 بوده است.
طبق این گزارش آمار سرقت افزایش داشته است و این نشان دهنده ی این مسئله است که شهروندان باید با به کاربردن ابزار مناسب در برابر سارقین مجهز شوند و اموال شخصی خود را حفظ نمایند. در این راستا با نصب یک دستگاه ردیاب بر وسایل نقلیه نگرانی از موقعیت مکانی وسایل نقلیه کاهش خواهد یافت. 

دزدی در مناطق تهران

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE