اعلام سرقت خودرو با دریافت اس ام اس

13 مرداد ، 1398
گروه تحقیقاتی وایزر

سابقه‌ ی سرقت خودرو در ایران به سال ‌ها قبل یعنی در سال 1312، همان یکی دو دهه‌ ی اول ورود خودرو به ایران بر می‌ گردد. از زمان اولین سرقت خودرو تاکنون، علاوه بر افزایش تعداد اتومبیل‌ ها، تعداد سارقان هم روز ‌به‌ روز بیشتر شد. در سال‌ های اخیر آمار سرقت وسایل ‌نقلیه بسیار بالاتر از حد تصور است. هر‌چه صاحبان خودرو تمهیدات گسترده ‌تری برای امنیت خودروهایشان در نظر می ‌گیرند، اما همچنان این سارقان هستند که موانع امنیتی را دور می‌ زنند. خودروی ایرانی و خارجی هم ندارد. البته از آنجایی که در سرقت، مسئله‌ ی زمان بسیار حیاتی و مهم است، اکثر سارقان بیشتر دور خودروهای ایرانی می‌ چرخند. اما این دلیل بر آن نمی ‌شود که سارقان زبده‌ دست از خودروهای گران‌ قمیت خارجی بردارند. 

دریافت پیغام روی موبایل
سیستم اعلام سرقت خودرو 

از کوچکترین حرکتی در خودروتان مطلع شوید! 

این روزها از زبان اطرافیان این جمله را زیاد می‌ شنویم که وضعیت جامعه بد و نابسامان شده است و نمی ‌توان خودرو را با بی ‌خیالی در خیابان رها نمود. کاملا منطقی است که هر صاحب خودرویی نگران امنیت اموال ارزشمند خود باشد و برای خرید بهترین سیستم ضد ‌سرقت با دوست و آشنا مشورت کند یا در بازار و اینترنت جستجو ‌کند و نهایتا با اجرای بهترین راه‌ کارها، میزان نگرانی ‌اش را کاهش دهد. همه‌ ی ما شاهدیم که از میان جرم و جنایت ‌هایی که در جامعه اتفاق می ‌افتد موارد زیادی مربوط به سرقت خودرو و وسایل نقلیه‌‌ ی دیگر مانند موتور‌سیکلت ‌ها است. اما چقدر خوب است که در میان فراوانی جرائم مربوط به سرقت، ابزارهای امنیتی هم به سبب رشد تکنولوژی گسترش می ‌یابد و بیش از گذشته در دسترس عموم قرار می ‌گیرد. هم‌اکنون با گسترش تکنولوژی، این ابزارها با قیمت پایین ‌تری نسبت به گذشته در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار می ‌گیرد. هر چند در گذشته استفاده از سیستم GPS تنها به بخش دولتی و سازمان‌ های دریایی و هوایی محدود می ‌شد ولی امروزه این تکنولوژی در اختیار عموم مردم قرار دارد. پیگیری و ردیابی خودروی مسروقه با اس‌ ام ‌اس برای صاحب خودرو قابل مشاهده است. اما این در صورتی است که صاحب خودرو از قبل دستگاه ردیابی GPS را در خودرو جاسازی و نصب کرده باشد. 
در این مقاله قصد داریم دستگاه ردیاب ضد سرقت خودرو را معرفی کنیم که با ارسال یک اس ‌ام ‌اس، صاحب خودرو را متوجه لحظه ‌ی سرقت خودرو می ‌نماید. چنانچه تمایل دارید از قیمت ردیاب خودرو مطلع شوید، می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

راهکاری برای جلوگیری از سرقت خودروهای ایرانی

می ‌دانیم که امنیت خودروهای ایرانی نسبت به خودروهای تولید شده‌ ی پیشرفته بسیار پایین ‌تر است. متأسفانه با وجود اعمال برخی از تغییراتی که در جهت امنیت خودروهای تولید داخلی صورت گرفته است، هنوز در مقایسه با خودروهای خارجی سهل ‌الوصول ‌تر هستند. اخبار سرقت خودروها نشان می ‌دهد، سارقان در مدت ‌زمان کمتر از 10 ثانیه می ‌توانند درب یک پراید را باز کرده و آن را روشن نمایند. همین امر لزوم استفاده از ابزار ضد سرقت قوی را بر خودروهای داخلی حیاتی می ‌کند. سیستم ضد‌ سرقتی که حتی اگر سارق توانست به داخل خودرو وارد شود، وی را از جا به‌ جایی و مخفی کردن خودرو باز دارد.

اتومبیل سازی
ردیاب مخفی خودرو

جلوگیری از سرقت خودروهای ایرانی با ارسال پیامک دستگاه ردیاب GPS

خودروهایی مانند پراید، پژو، سمند و نیسان در صدر سرقت‌ های وسایل ‌نقلیه قرار دارند. هرچند استدلال برخی از مسئولین جهت توجیه این مسئله، نسبت بالاتر تعداد این خودروها به خودروهای دیگر در ایران است، اما باید بپذیریم که هنوز برخی از نقص ‌های فنی این خودروها برطرف نشده‌ اند و شکل ظاهری درب‌ ها و سیستم ناقص امنیتی، این امکان را به سارقان می ‌دهد که به هدف خود سریع ‌تر دست یابند.
دارندگان این خودروها می ‌توانند یک دستگاه ردیاب GPS بر خودروی خود نصب کنند و در هر لحظه با اتصال به سیستم ردیاب، مکان و شرایط حرکتی خودرو را ببینند. ردیابی ماشین ‌های ایرانی به کمک دستگاه GPS بسیار ساده است. تنها کافی است با مراجعه به نمایندگی معتبر اقدام به خرید و نصب یک دستگاه ردیاب نمایند و در همان ‌جا اپلیکیشن ردیابی را بر گوشی خود نصب کنند. از آن پس از طریق اس ‌ام ‌اس و هم به ‌صورت اینترنتی، آنلاین و لحظه‌ ای شاهد موقعیت خودرو از هر فاصله ‌ای خواهند بود.  

دستگیری سارقان
ردیاب ضد سرقت خودرو 

ردیابی خودروهای خارجی با دستگاه GPS وایزر

شاید یکی از دلگرمی ‌های صاحبان خودروهای خارجی آن است که دیگر خودروی ‌شان از نظر امنیتی کم ‌و ‌کاستی ندارد. اما باید بگوییم که با وجود مطمئن ‌تر بودن امنیت خودروهای خارجی، ولی سرقت این نوع خودروها هم کم نیست. این مدل از خودروها، هم در ایران و هم در سایر کشورها مورد سرقت قرار می ‌گیرند. به نظر می‌ رسد علت سرقت خودروهای خارجی و مدل بالا به خاطر نقص فنی و کوتاهی تولید کنندگان این خودروها نیست، ولی هرچه خودرو پیشرفته ‌تر باشد انگیزه ‌ی سارقان هم جهت سرقت آن بالاتر می رود و به‌ فکر به ‌کار بردن ترفندهای پیچیده‌ تر می‌ افتند. احتمالا یکی از انگیزه ‌های سارقان برای سرقت خودروهای گران ‌قیمت و پذیرفتن ریسک سرقت آن ‌ها، سود بالا در فروش قطعات این خودروها است. به ‌هرحال برخی افراد از هوش و توانایی خود در جهت دور زدن قانون استفاده می ‌کنند، هرچند به قیمت آسیب جانی و مالی دیگران تمام شود.
بنابراین خودروهای خارجی نیز که نسبت به خودروهای ایرانی دارای امنیت بالاتری هستند، نیازمند سیستم محافظتی خوب می ‌باشند و امکانات امنیتی اولیه این خودروها، بی ‌توجهی در مراقبت و محافظت از آن‌ ها را توجیح نمی ‌کند. نصب یک دستگاه کوچک مخفی در خودروهای خارجی، هرگونه ترس و نگرانی را از ناپدید شدن وسیله ‌ی نقلیه و یا مورد سرقت قرار گرفتن آن‌ را از بین خواهد برد.

چگونه ردیاب GPS با ارسال پیامک، صاحب خودرو را از سرقت مطلع می‌کند؟

اصلی‌ ترین و می‌توان گفت مهم‌ ترین وظیفه‌ ی یک دستگاه ردیاب GPS خودرو وایزر، ارسال اطلاعات دقیق از موقعیت وسیله‌ ی نقلیه است. با تماس صاحب خودرو به سیم ‌کارت دستگاه ردیاب، ب ه‌طور خودکار، یک پیامک به تلفن‌ همراه وی ارسال می ‌گردد. از این طریق محل وسیله ‌ی نقلیه‌ ی مسروقه قابل شناسایی خواهد بود.
با دستگاه ردیاب وایزر این امکان برای صاحب خودرو فراهم می ‌شود که در هرلحظه، موقعیت خودرو را با دریافت اس‌ام‌اس مشاهده نماید. البته هر صاحب خودرویی که یک دستگاه ردیاب وایزر بر خودروی خود نصب نماید، می‌ تواند اطلاعات موقعیتی و حرکتی وسیله ‌ی نقلیه ‌ی خود را در اپلیکیشن سرو هم به‌ صورت پیامکی و هم اینترنتی ببینید. اپلیکیشن اختصاصی که صرفا مخصوص ردیابی وسایل نقیله طراحی شده است. اما از آنجایی که هدف ما در این مقاله بررسی چگونگی ردیابی خودرو با دریافت اس ‌ام ‌اس است، بیشتر بر قابلیت ردیابی از طریق دریافت پیامک یا اس ‌ام ‌اس تاکید کرده ‌ایم.

قابلیت اعلان سرقت ماشین با ارسال اس ‌ام‌ اس دستگاه ردیاب

خلاصه‌ ی تمام توضیحاتی که تاکنون در این مقاله مطالعه نمودید آن است که هر شخصی با نصب یک دستگاه ردیاب خودرو بر وسیله ‌ی نقلیه‌ می ‌تواند محل خودرو را از هر فاصله ‌ای به کمک دریافت اس ‌ام‌ اس در اپلیکیشن ردیابی مشاهده کند و دیگر نگران به‌ سرقت رفتن اموال خود نباشد. این فرایند به این صورت است که صاحب خودرو با شماره‌ ی سیم ‌کارت داخل دستگاه تماس می ‌گیرد و بلافاصله پیامک به شماره‌ ی شخص ارسال می ‌شود. با باز نمودن پیامک و کلیک بر لینک ارسالی، موقعیت خودرو قابل مشاهده است. روش دیگر آن است که از طریق سامانه اپلیکیشن سرو مسیر و موقعیت خودور را لحظه ‌ای و آنلاین پیگیری کنید.

سرقت خودروسرقت ماشین در ایران

شما می توانید از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE