اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان

26 دی ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر
در مقاله همه چیز درباره اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان خواهید خواند:
  • مقدمه
  • رایج‌ترین اشتباهاتی که به سرقت خودرو منجر می‌شود (6 مورد)
  • خرید ردیاب، بهترین راه‌حل برای نگهداری ایمن از خودروها
  • و در پایان اینکه...
  • سوالات متداول در مورد اشتباهات رایج در نگهداری از خودروها

اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان

سرقت خودرو یکی از سخت‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کدام از صاحبان خودرو در ایران و دیگر کشورهای دنیا رخ دهد. مهم نیست که یک مکان چقدر امن باشد، این حادثه ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. گاهی اوقات، این کوچک‌ترین اشتباه از طرف مالک است که وسیله نقلیه او را در برابر سرقت آسیب‌پذیر می‌کند. با کمی هوشیاری می‌توانید خودروی خود را از این گونه تهدیدات مصون نگه دارید. در این مطلب از وبسایت وایزر، قصد داریم به اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان بپردازیم. با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان

رایج‌ترین اشتباهاتی که به سرقت خودرو منجر می‌شود

مهم‌ترین اشتباهاتی که ممکن است از هر یک از ما سر بزند و امنیت خودرو را به خطر بیندازد، عبارتند از:

1- قفل نکردن درب‌های خودرو

ممکن است بدیهی به نظر برسد که باید درب‌های ماشین را در زمان پیاده شدن قفل کرد، اما گاهی در میان کارها و شلوغی‌ها یا یک تماس تلفنی، ممکن است فراموش کنید که باید آن را قفل کنید. در اینجاست که خطر در کمین شما قرار دارد.

حتی اگر برای چند دقیقه قرار است از ماشین فاصله بگیرید، حتماً درب‌ها را قفل کنید. مطمئن شوید که شیشه‌ها نیز بسته باشند. اگر از کلید برای قفل کردن درب‌ها استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که با کشیدن آرام دسته در، قفل بودن ماشینتان را دوباره چک کنید.

2- نگه داشتن سوییچ خودرو در مکانی ناامن

یکی از اشتباهات رایج صاحبان خودرو، قرار دادن سوییچ ماشین جلوی دید افراد غریبه و غیرقابل اعتماد است. وقتی در خانه هستید، حتماً سوییچ ماشین خود را از تمام پنجره‌ها دور نگه دارید تا چشم سارقین به آن‌ها نیفتد و برای سرقت خودرو وسوسه نشوند. اگر فردی را به خانه راه می‌دهید که اطمینان خاطر از او ندارید، حتماً سوییچ را از دید او دور نگه دارید.

وقتی بیرون هستید، حتماً سوییچ را در یک جیب زیپ‌دار یا در جیب داخلی کیف بگذارید تا جلوی دید دیگران نباشد و خطری ایجاد نشود. این یکی از مهم‌ترین نکات در نگهداری از خودرو است.

3- پارک کردن در مکان‌های تاریک و ساکت

یکی دیگر از اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان، پارک کردن خودرو در قسمت‌های تاریک و کم‌رفت‌وآمد محله و شهر است. در بسیاری مواقع، پیدا کردن یک جای پارک خالی، کار ساده‌ای نیست، اما ارزش آن را دارد که به دنبال جای پارک خوب بگردید و ماشین خود را در یک منطقه روشن و شلوغ و دارای دوربین مداربسته پارک کنید.

سعی کنید ماشین را در زیر یا نزدیک چراغ‌های خیابان پارک کنید؛ چراغ‌های خیابان یک عامل بازدارنده عالی در برابر سارقانی است که می‌خواهند از پوشش شب برای پنهان شدن و هدف قرار دادن ماشین شما استفاده کنند. 

4- نگهداری اشیاء و وسایل در ماشین و در معرض دید

هر چیزی را که ممکن است داخل ماشین باعث وسوسه سارقین برای سرقت شود، از دید مخفی نگه دارید. این اشیا می‌توانند اشیای قیمتی کوچک یا اشیای بزرگ مانند کیف یا چمدان باشند.

برای جلوگیری از سرقت، اگر اشیای قیمتی کوچکی دارید، می‌توانید از جعبه برای مخفی کردن آن‌ها استفاده کنید یا حتی آن‌ها را در جایی که دیده نمی‌شوند، مثلاً زیر صندلی ماشین یا صندوق عقب خود، قرار دهید.

اگر وسایل بزرگتری مانند کیف یا چمدان دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را در صندوق عقب ماشین بگذارید.

هرچه وسایلتان کمتر قابل مشاهده باشد، خودروی شما کمتر هدف سارقان خواهد بود. گاهی وسایلی که در خودرو می‌گذارید ممکن است اصلاً ارزش قیمتی نداشته باشند، اما سارق تصور می‌کند که وسایلی قیمتی در خودرو است و برای شکستن شیشه اقدام می‌کند.

5- نصب نکردن ابزارهای مناسب حفاظت از خودرو

یکی از رایج‌ترین اشتباهات مردم در نگهداری از خودروهایشان، نصب کردن ابزارهای معمولی و غیرایمن حفاظت از خودرو مانند دزدگیر معمولی، قفل فرمان و قفل پدال است. اگرچه این ابزارها، کاربردی و مفید هستند، اما نمی‌توانند به‌طور کامل از خودرو در برابر سرقت محافظت کنند. این ابزارها فقط می‌توانند روند سرقت را کند کنند.

در حال حاضر پیشرفته‌ترین و بهترین ابزار ضد سرقت خودرو، ردیاب جی پی اس است. ردیاب GPS خودرو، یک دستگاه کوچک و سیم‌کارت‌خور است که با استفاده از سیگنال‌های ماهواره‌ای سیستم موقعیت‌یاب جهانی GPS، مکان دقیق یک خودرو را مشخص می‌کند. کاربرد ردیاب جی پی اس خودرو تنها به موقعیت‌یابی محدود نمی‌شود؛ این دستگاه با هشدارهای متنوع، مانع از سرقت خودرو می‌شود و علاوه بر آن، با استفاده از ویژگی نظارت از راه دور، امکان بازیابی خودرو پس از سرقت را نیز فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: ردیاب خودرو چیست؟

6- عدم توجه به رفتارهای مشکوک

نادیده گرفتن رفتارهای مشکوک و علائم هشداردهنده در کوچه و خیابان و حتی پارکینگ است. اگر شخص مشکوکی را در خیابان و محل پارک خودرو دیدید و متوجه شدید که به‌طرز مشکوکی در اطراف ماشین دیگران یا خودتان پرسه می‌زند، بلافاصله به پلیس اطلاع دهید.

اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان

خرید ردیاب، بهترین راه‌حل برای نگهداری ایمن از خودروها

دستگاه ردیاب GPS از سیگنال‌های ماهواره‌های GPS برای تعیین مکان وسایل نقلیه و تجهیزات در زمان واقعی استفاده می‌کنند. این دستگاه را می‌توان روی طیف وسیعی از تجهیزات از جمله اتومبیل، قایق، تجهیزات ساختمانی و سایر دارایی‌های ارزشمند نصب کرد. پس از نصب، اطلاعات مکانی خودرو در اپلیکیشن تلفن همراه و دسکتاپ قابل مشاهده است.

از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعیین موقعیت مکانی دقیق خودرو
  • خاموش کردن خودرو از راه دور
  • امکان تعریف محدوده سرعت مجاز حرکت
  • امکان تعریف محدوده جغرافیایی مجاز حرکت
  • مشاهده مسیر پیموده شده‌ با زمان و تاریخ دقیق
  • هشدارهای متنوع مانند هشدار باز شدن درب خودرو، هشدار ضربه به خودرو، هشدار حرکت خودرو و هشدار سرعت
  • امکان درخواست کمک اضطراری با فشردن دکمه SOS

جی پی اس وایزر یکی از بهترین ردیاب جی پی اس های بازار ایران است که با داشتن مزایایی مانند هشدارهای متنوع، گارانتی 1 ساله قابل تمدید، پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته و داشتن سرور داخلی امن و قوی از انواع خودروها و موتورسیکلت‌ها در برابر سرقت محافظت می‌کند.

خرید یک ردیاب جی پی اس خوب و باکیفیت به شما کمک می‌کند تا خودروی خود را از سرقت به‌طور کامل محفوظ نگه دارید. اگر قصد خرید ردیاب GPS ماشین را دارید، می‌توانید همین حالا با وایزر تماس بگیرید و با نصب این ابزار کاربردی، ایمنی خودروی خود را حفظ کنید.

تماس با وایزر: 02145597000

حتما بخوانید: معرفی انواع ردیاب خودرو و کاربردهای آن + ۴ مورد از پرفروش ترین ردیاب جی پی اس خودرو در ایران

اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروهایشان

و در پایان این که...

برای جلوگیری از سرقت خودرو، باید در برابر اشتباهات رایج هوشیار و مراقب باشید. اقداماتی نظیر قفل کردن درب‌ها، نگه داشتن سوییچ در مکانی امن، پارک در مکان‌های روشن و دارای امنیت بیشتر، عدم نگه داشتن اشیای قیمتی در خودرو، استفاده از ابزارهای حفاظتی پیشرفته مانند ردیاب GPS و توجه به رفتارهای مشکوک مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای حفظ خودرو از سرقت انجام دهید.

سوالات متداول در مورد اشتباهات رایج مردم در نگهداری از خودروها

چه نکاتی برای نگهداری از خودرو و جلوگیری از سرقت آن مهم است؟

استفاده از ابزارهای حفاظتی مانند ردیاب GPS، پارک در مکان‌های روشن و امن، قفل کردن درب‌ها و توجه به رفتارهای مشکوک از جمله نکات مهم برای جلوگیری از سرقت خودرو است.

آیا پمپ بنزین‌ها مکان امنی برای خودروها هستند؟

خیر، پمپ بنزین‌ها به دلیل تردد و حرکت مداوم خودروها و افراد مختلف ممکن است مکان ناامنی برای وسایل نقلیه باشند. قفل کردن درب‌ها در زمان سوخت‌گیری برای جلوگیری سرقت اهمیت دارد.

آیا GPS خودرو می‌تواند جلوی سرقت را بگیرد؟

بله، ردیاب جی پی اس خودرو بهترین ابزار ضدسرقت محسوب می‌شود.

در چه مواقعی از سال سرقت خودرو بیشتر اتفاق می‌افتد؟

در ایام تعطیل، مانند تعطیلات عید نوروز، سارقان از خلوتی و نبود رفت‌وآمد سوءاستفاده می‌کنند و سرقت خودرو بیشتر اتفاق می‌افتد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE