10 سوالی که قبل از نصب و خرید ردیاب GPS خودرو باید بپرسید

26 دی ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر
در مقاله چند سوال مهم قبل از خرید ردیاب جی پی اس خودروی شخصی خواهید خواند:
  • مقدمه
  • 10 سوالی که قبل از نصب و خرید ردیاب GPS خودرو باید بپرسید:
    • دقت ردیاب جی پی اس چقدر است؟
    • عمر باتری ردیاب جی پی اس چقدر است؟
    • قیمت ردیاب جی پی اس خودرو چقدر است؟
    • پشتیبانی ردیاب جی‌پی‌اس چه زمان‌هایی در دسترس است؟
    • ردیاب جی‌پی‌اس چه مدت ضمانت دارد؟
    • ردیاب جی پی اس را در کدام قسمت خودرو نصب کنیم؟
    • آیا جی پی اس هشدارهای لازم برای حفظ خودرو در برابر سرقت را دارد؟
    • آیا اتصال دستگاه جی پی اس به چندیت تلفن همراه ضرورت دارد؟
    • آیا ردیاب قابلیت اعلام سرقت خودرو با دریافت پیامک را دارد؟
    • بهترین ردیاب جی پی اس بازار کدام است؟


چند سوال مهم قبل از خرید ردیاب GPS خودروی شخصی

از آنجایی که ردیاب جی پی اس یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای حفاظت از خودرو در برابر سرقت شناخته شده است، خرید و استفاده از آن در سال‌های اخیر افزایش زیادی پیدا کرده‌اند. قبل از نصب و خرید ردیاب GPS خودرو، نیاز است به چند پرسش پاسخ بدهید تا بتوانید خریدی مناسب با نیاز و بودجه‌یتان را داشته باشید. ما در این مطلب از وبسایت وایزر تصمیم گرفتیم تا چند سوال مهم قبل از خرید ردیاب GPS خودروی شخصی را مطرح کنیم و با روشن کردن پاسخ، به شما کمک کنیم تا انتخابی آسان‌تر داشته باشید. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: جی پی اس چیست و چگونه کار می‌کند؟

چند سوال مهم قبل از خرید ردیاب GPS خودروی شخصی

10 سوالی که قبل از نصب و خرید ردیاب GPS خودرو باید بپرسید

با توجه به تنوع ردیاب جی پی اس‌های موجود در بازار، حتماً با بررسی این سوالات، انتخاب خود را آسان‌تر کنید.

حتما بخوانید: ردیاب خودرو چیست؟

1- دقت ردیاب GPS خودرو چقدر است؟

سوال مهمی که قبل از نصب و خرید ردیاب GPS خودرو باید پرسید این است که موقعیت‌یابی ردیاب انتخابی چقدر دقیق است. دقت ردیاب‌های GPS می‌تواند متفاوت باشد و لازم است ردیاب‌هایی را انتخاب کنید که داده‌های موقعیت مکانی را به‌صورت دقیق ارائه دهند. یک ردیاب باکیفیت باید بتواند موقعیت خودروی شما را با کمترین ضریب خطا مشخص کند. اگر ردیاب جی پی اس خودرو، دقت کافی در موقعیت‌یابی نداشته باشد، در زمان سرقت، پیدا کردن وسیله نقلیه‌یتان دشوار خواهد شد.

2- عمر باتری ردیاب GPS چقدر است و چگونه می‌توانم در مورد آن بدانم؟

عمر باتری ردیاب یکی دیگر از موارد مهم در زمان خرید ردیاب جی پی اس خودرو است. برخی از ردیاب‌های GPS عمر باتری طولانی دارند، درحالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به شارژ بیشتری داشته باشند. چه ردیاب شما از نوع ردیاب سیمی باشد چه ردیاب آهنربایی، عمر باتری آن باید مناسب باشد تا در زمان بروز حادثه مانند سرقت، به دلیل تمام شدن سریع شارژ باتری، موقعیت‌یابی خودرو متوقف نشود.

در زمان خرید ردیاب جی پی اس حتماً از فروشنده در مورد عمر مفید باتری سوال کنید و خودتان نیز با جستو جو در وبسایت‌ها، از عمر باتری اطمینان حاصل کنید.

3- قیمت ردیاب GPS خودرو چقدر است؟

هزینه ردیاب، یکی دیگر از سوالات مهم قبل از خرید این ابزار محافظت از خودرو است. قیمت ردیاب‌های جی پی اس خودرو می‌تواند با توجه به برند، قابلیت‌ها، کیفیت ساخت و نوع ردیاب (سیمی یا آهنربایی) متفاوت باشد؛ بنابراین، حتما قبل از خرید قیمت ردیاب GPS خودرو را بررسی کنید و ردیابی متناسب با نیازها و بودجه خود انتخاب کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که یک ردیاب با قیمت بالاتر، کیفیت و عملکرد بهتری نسبت به یک ردیاب ارزان‌تر ارائه می‌دهد. قبل از انتخاب یک ردیاب GPS خودرو، با توجه به نیاز خود ویژگی‌های ردیاب را در نظر بگیرید و تعیین کنید که چقدر می‌توانید هزینه کنید.

حتما بخوانید: ۹ عامل تأثیرگذار بر قیمت ردیاب خودرو

4- پشتیبانی ردیاب GPS چه زمان‌هایی در دسترس است؟

قبل از خرید ردیاب GPS حتماً به پشتیبانی ردیابی که خریداری می‌کنید توجه کنید. همیشه دستگاه ردیابی را خریداری کنید که پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته داشته باشد، زیرا ردیاب GPS خودرو فناوری پیچیده‌ای دارد و بدون درک و دانش کافی در مورد دستگاه، نمی‌توان زمانی که مشکلی پیش آمد، آن را رفع مشکل کرد. به همین دلیل، نیاز است که حتماً در زمان بروز هر گونه مشکل با متخصص و پشتیبان صحبت کنید.

5- ردیاب جی پی اس چه مدت ضمانت دارد؟

یکی دیگر از مهم‌ترین سوالاتی که قبل از خرید ردیاب GPS خودروی شخصی باید بپرسید این است که آیا ردیاب گارانتی دارد و مدت گارانتی چقدر است؟ داشتن ضمانت بسیار اهمیت دارد، زیرا تاثیر مستقیمی بر اعتماد شما نسبت به عملکرد و کیفیت دستگاه خواهد داشت.

اگرچه در ایران، مسئله‌ ضمانت و گارانتی به یک چالش تبدیل شده است و بسیاری از افراد به دلیل تجربه‌های تلخ از پشتیبانی شرکت‌ها، ترجیح می‌دهند محصول بدون ضمانت بخرند، اما اگر برندی را انتخاب کنید که خدمات ضمانت آن مناسب و حرفه‌ای باشد، قطعاً در صورت بروز هر گونه مشکل، به‌راحتی پاسخگوی شما خواهند بود. در زمان خرید به اعتبار برند توجه کنید و خرید خود را تحت ضمانت واقعی یک شرکت معتبر انجام دهید.

چند سوال مهم قبل از خرید ردیاب GPS خودروی شخصی

6- ردیاب جی پی اس را در کدام قسمت خودرو نصب کنم؟

زمانی که در حال خرید دستگاه GPS خودروی شخصی و نصب آن هستید، انتخاب مکان مناسب برای نصب اهمیت زیادی دارد. یکی از نکات اساسی در انتخاب محلی مناسب، پنهان کردن دستگاه از دید سارقان است. باید ردیاب را در محلی نصب کنید که سارق هرگز به وجود آن پی نبرد. از سوی دیگر، محل نصب از لحاظ فنی نیز باید مناسب باشد تا دستگاه در زمان حرکت، از خودرو جدا نشود.

برای اطمینان از عملکرد صحیح و بهینه دستگاه، توصیه می‌شود نصب ردیاب را به یک متخصص بسپارید. نصابان حرفه‌ای ردیاب، علاوه بر نصب سخت‌افزار، دستگاه ردیاب را با اپلیکیشن روی تلفن همراه شما هماهنگ می‌کنند و به شما نحوه استفاده از امکانات آن را به‌صورت کامل آموزش می‌دهند.

حتما بخوانید: آموزش نصب ردیاب خودرو + راهنمای کامل نصب انواع ردیاب خودرو

7- آیا ردیاب هشدارهای لازم حفظ خودرو در برابر سرقت را دارد؟

قبل از خرید ردیاب حتماً بررسی کنید که دستگاه چه هشدارهایی را می‌تواند به تلفن همراه شما ارسال کند. هر چه هشدارها متنوع‌تر باشد، خودروی شما در برابر سرقت امن‌تر است. هشدارهایی از قبل ضربه به خودرو و تکان دادن آن، هشدار حرکت خودرو، هشدار باز شدن درب خودرو، هشدار عبور از محدوده سرعت و محدوده جغرافیایی مجاز، از جمله هشدارهای مهمی است که ردیاب‌های خوب و پیشرفته ارائه می‌دهند.

8- آیا اتصال دستگاه GPS خودروی شخصی به چندین تلفن همراه ضرورت دارد؟

یکی دیگر از سوالات مهمی که قبل از خرید ردیاب GPS خودروی شخصی پیش می‌آید این است که آیا ضرورتی وجود دارد که ردیاب جی پی اس به چند تلفن همراه وصل شود. شما می‌توانید اپلیکیشن ردیاب را روی گوشی‌های مختلف نصب کنید، اما ضرورتی وجود ندارد. شما می‌توانید ردیابی خودروی خود را تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند انجام دهید.

9- آیا ردیاب قابلیت اعلام سرقت خودرو با دریافت اس ام اس را دارد؟

تمامی ردیاب‌های خودرو سیم‌کارت‌خور هستند و به کمک آن، این امکان برای شما فراهم می‌شود که موقعیت دقیق وسیله نقلیه‌ خود را از هر نقطه‌ای به‌راحتی از طریق دریافت پیامک مشاهده کنید.

فرآیند عملکرد این دستگاه به این صورت است که شما به‌عنوان صاحب خودرو با شماره‌ سیم‌کارت داخل ردیاب، تماس می‌گیرید و بلافاصله یک پیامک به شماره‌ مشخص شده شما ارسال می‌شود. این پیامک حاوی لینکی است که با باز کردن آن، می‌توانید موقعیت دقیق و فوری خودرو را مشاهده کنید. این روش به شما امکان پیگیری سریع و موثر را در زمان سرقت می‌دهد و شما می‌توانید آن را به پلیس اعلام کنید.

چند سوال مهم قبل از خرید ردیاب GPS خودروی شخصی

10- کدام ردیاب خودرو بهترین ردیاب بازار است؟

اکنون نوبت به مهم‌ترین سوال پیش از خرید ردیاب جی پی اس می‌شود و آن، انتخاب ردیابی است که قرار است خودروی ما را در برابر سرقت حفاظت کند. به دلیل همین کاربرد ضد سرقت است که خرید بهترین ردیاب جی پی اس خودرو اهمیت پیدا می‌کند. اگر به دنبال خرید یک ردیاب خوب و کاربردی هستید، ردیاب GPS وایزر به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب ضدسرقت GPS وایزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظارت بر حرکت خودرو به‌صورت آنلاین و آفلاین 
  • قابل نصب روی انواع خودرو و موتورسیکلت
  • دارای اپلیکیشن اختصاصی مناسب برای نصب روی اندروید و  iOS و وب‌ اپلیکیشن
  • رابط کاربری فارسی و کاملاً امن
  • قابلیت خاموش نمودن خودرو از راه دور
  • قابلیت ارتباط صوتی با داخل خودرو با توجه به درخواست صاحب خودرو
  • دارای هشدارهای متنوع از جمله هشدار روشن شدن خودرو، هشدار ضربه و لرزش و هشدار حرکت
  • هشدار در صورت قطع یا کاهش شارژ باتری خودرو
  • قابلیت مشاهده‌ مسیرهای طی شده در گذشته
  • یک سال گارانتی معتبر با قابلیت تمدید مدت
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته (حتی روزهای تعطیل)
  • اشتراک رایگان سال اول و قابلیت تمدید در سال‌های بعدی
  • سرور داخلی امن و بدون قطعی
  • بیش از 172 نمایندگی فعال در سراسر کشور

حتما بخوانید: بهترین ردیاب خودرو چیست؟ | ۴ مدل از بهترین ردیاب خودرو در ایران

    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
    raychat
    6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE