سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

23 دی ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر
در مقاله همه چیز درباره سیستم ضدسرقت موتور سیکلت خواهید خواند:
  • مقدمه
  • روش‌های جلوگیری از سرقت موتورسیکلت (5 مورد)
  • کاربردهای ردیاب جی‌پی‌اس (6 مورد)
  • انتخاب بهترین سیستم ضدسرقت موتورسیکلت (6 مورد)
  • سوالات متداول درباره سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

زمانی که به آمار سرقت وسایل نقلیه نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تعداد سرقت موتورسیکلت در مقایسه با سایر وسایل نقلیه بسیار بیشتر است، زیرا حمل‌ونقل موتور سیکلت آسان‌تر است، ارزش فروش مجدد بالایی دارد و فاقد پنجره و درب برای ایمن‌سازی است. متأسفانه، داده‌ها افزایش چشمگیر سرقت موتورسیکلت را در چند سال گذشته نشان می‌‌‌دهند. به همین دلیل، علاوه‌بر اقدامات حفاظتی مانند قفل کردن موتور و پارک کردن در محل‌های امن، سرمایه‌گذاری در خرید سیستم ضد سرقت موتورسیکلت بسیار مهم است. استفاده از سیستم‌های قوی و فناوری ضد سرقت، سارقان را از دستکاری یا دزدیدن موتور سیکلت شما باز می دارد و دغدغه شما در زمان پارک موتور سیکلت را کاهش می‌دهد. در این مطلب از وبسایت وایزر، قصد داریم به معرفی چند ابزار و سیستم ضدسرقت موتورسیکلت بپردازیم. با ما همراه باشید.

سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

روش‌های جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

ابزارهای ضدسرقت خودرو که به‌صورت عمومی‌تر استفاده می‌شوند عبارتند از:

1- دزدگیر موتورسیکلت

نصب دزدگیر روی موتورسیکلت، یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت است. دزدگیر، نوعی سیستم هشدار با صدای بلند است که اگر سارق، موتورسیکلت را دستکاری کند و برای سرقت آن اقدام کند، هشداری با صدای بلند ایجاد می‌کند و صاحب موتورسیکلت را با خبر می‌کند. هر چند که نصب دزدگیر روی موتورسیکلت توصیه می‌شود، اما سارقان حرفه‌ای امروز، راه‌های از کار انداختن دزدگیر را می‌دانند و به راحتی، بدون این که صاحب موتور متوجه شود، دزدگیر را از کار می‌اندازند و آن را به سرقت می‌برند. دزدگیر موتور سیکلت به‌تنهایی نمی‌تواند سیستم ضدسرقت موتورسیکلت باشد.

بهترین پیشنهاد برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت: خرید جی پی اس وایزر مدل B60 

2- قفل دیسک موتور

قفل و زنجیر موتورسیکلت و بستن آن به چراغ‌های برق یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها برای حفظ امنیت موتور در برابر سرقت بوده است. قفل زنجیر موتور وسیله‌ای سنگین است و به همین دلیل حمل آن برای صاحب موتور سیکلت دشوار است. به همین دلیل، برای قفل موتور سیکلت، وسیله‌ای سبک‌تر و آسان‌تر به نام قفل دیسک توصیه می‌شود. قفل دیسک موتور، روی دیسک ترمز نصب می‌شود و به همین دلیل کار سرقت را دشوار و کند می‌کند. این وسیله اگرچه ابزاری مفید محسوب می‌شود که سرقت را به تاخیر می‌اندازد، اما یک سیستم کامل ضد سرقت نیست و می‌تواند به‌عنوان مکمل در کنار دیگر روش‌ها استفاده شود. در واقع، سارق به‌راحتی می‌تواند قفل دیسک موتور را با اهرم بشکند. در نتیجه اگر قصد محافظت از موتور سیکلت خود را دارید، حتماً از قفل دیسک موتور در کنار یک سیستم ضدسرقت موتورسیکلت قوی و قابل اعتماد استفاده کنید.

3- قفل فرمان

یکی دیگر از ابزارهای ضد سرقت موتورسیکلت قفل فرمان است. قفل فرمان با استفاده از سوییچ موتور، فرمان را قفل می‌کند و مانع از به سرقت بردن موتور می‌شود. البته این روش نیز به‌عنوان یک روش مکمل در کنار سیستم ضدسرقت قوی پیشنهاد می‌شود، زیرا قفل فرمان نیز به‌راحتی توسط سارقان حرفه‌ای شکسته می‌شود و با نصب آن فقط روند سرقت کندتر می‌شود.

4- قفل اهرم ترمز موتورسیکلت

قفل‌های دستگیره یا قفل اهرم ترمز یکی دیگر از انواع ابزارهای ضد سرقت موتورسیکلت هستند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ترمز جلو را به‌طور کامل فعال نگه دارند. قفل اهرم ترمز موتور از طریق فشردن ترمز و از کار انداختن اهرم گاز موتورسیکلت مانع از سرقت آن می‌شود.

قفل اهرم ترمز نیز اگرچه ابزاری کاربردی است، اما اگر در کنار یک سیستم ضدسرقت قوی استفاده نشود، سارقان می‌توانند به‌راحتی آن را بشکنند و موتورسیکلت را به سرقت ببرند. این ابزار نیز تنها سرقت را کندتر می‌کند و امکان سرقت را به صفر نمی‌رساند.

5- ردیاب جی پی اس موتور سیکلت

تا اینجا، دریافتیم که متأسفانه هیچ کدام از دستگاه‌های رایج ضدسرقت موتورسیکلت مانند دزدگیر، قفل فرمان و زنجیر نمی‌توانند به‌طور کامل از موتور سیکلت شما محافظت کنند. حتی با وجود تمام اقدامات امنیتی که تاکنون آن‌ها را بررسی کردیم، همچنان این احتمال وجود دارد که سارقان موتور سیکلت شما را به سرقت ببرند. به همین دلیل نیاز است که یک سیستم ضدسرقت ایمن و قوی وجود داشته باشد. ردیاب جی پی اس موتور سیکلت دقیقاً همان سیستم ایمنی است که از وسیله نقلیه ارزشمند شما در برابر سرقت محافظت می‌کند و سیستمی کامل محسوب می‌شود.

ردیاب جی پی اس موتورسیکلت یا همان ردیاب GPS بهترین ابزار امنیتی در برابر سارقین است. ردیاب جی پی اس، که سیستم ضد سرقت موتورسیکلت محسوب می‌شود، دستگاهی کوچک و سیم‌کارت‌خور است که در روی موتورسیکلت (در قسمتی پنهان از دید سارقان) نصب می‌شود و با اتصال به ماهواره‌های اطراف زمین، موقعیت موتور را در هر لحظه نشان می‌دهد.

ردیاب جی پی اس به صاحب موتور سیکلت این امکان را می‌دهد تا در هر لحظه از موقعیت مکانی وسیله نقلیه خود در هر نقطه‌ای از زمین اطلاع داشته باشد و در صورت سرقت نیز بتواند با ردیابی و موقعیت‌یابی موتور، برای بازپس گرفتن آن اقدام کند. استفاده از ردیاب GPS یکی از ضروری‌ترین موارد برای تأمین امنیت موتورسیکلت‌ها است. ضمن این که ردیاب جی پی اس موتورسیکلت نیز مانند ردیاب خودرو فقط برای جلوگیری از سرقت طراحی نشده است و کاربردهای زیادی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

ردیاب جی پی اس موتورسیکلت با استفاده از یک برنامه اختصاصی تلفن هوشمند (مانند اپلیکیشن وایزر) یا وب‌اپلیکیشن مکان موتور را به صاحب آن نشان می‌دهد و با استفاده از اس ام اس و نوتیفیکشن، هشدارهای لازم را به او ارسال می‌کند.

سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

کاربردهای ردیاب جی پی اس موتور سیکلت

در دهه‌های اخیر، تلاش برای ارتقای سطح زندگی افراد از طریق پیشرفت‌های تکنولوژیک در حوزه‌های مختلف جامعه به‌عنوان اولویت قرار گرفته است. یکی از نمونه‌های کاربردی این پیشرفت‌ها، سیستم ردیاب GPS است که به‌طور گسترده در وسایل نقلیه مختلف، به ویژه موتورسیکلت، به کار گرفته می‌شود. در ادامه به برخی از کاربردهای ردیاب جی پی اس موتورسیکلت می‌پردازیم.

1- حفاظت در برابر سرقت موتور سیکلت

استفاده از سیستم ردیاب GPS در موتورسیکلت، به‌عنوان یک سیستم امنیتی پیشرفته، امکان هشدار و ردیابی سرقت را فراهم می‌کند. هنگامی که موتور روشن می‌شود، سیستم ردیابی به‌صورت خودکار به کار می‌افتد و در صورت حرکت غیرمجاز، هشدار به‌صورت اس ام اس ارسال می‌شود.

2- ردیابی دقیق مکانی

سیستم ردیابی GPS به مالک موتورسیکلت این امکان را می‌دهد که به‌صورت دقیق مکان موتورسیکلت را در هر لحظه به‌صورت آنلاین مشاهده کند. این ویژگی برای جلوگیری از سرقت موتور و بازگرداندن آن پس از سرقت بسیار کاربردی و مفید است.

3- خاموش کردن موتور از راه دور موتورسیکلت

مالک موتورسیکلت با استفاده از اپلیکیشن ردیاب جی پی اس امکان نظارت بر موتور خود را از راه دور دارد. این امکان به صاحب موتور اجازه می‌دهد تا وسیله نقلیه خود را از راه دور خاموش کند، که این ویژگی می‌تواند در مواقع اضطراری و برای جلوگیری از سرقت موثر باشد.

4- تعیین محدوده جغرافیایی و سرعت مجاز

این سیستم ضد سرقت موتورسیکلت این امکان را به مالک موتور می‌دهد تا محدوده جغرافیایی یا سرعت مجاز برای حرکت موتور را تعیین کند. در صورت تجاوز از این محدوده‌ها، سیستم به مالک موتورسیکلت هشداری به‌صورت اس ام اس و نوتیفیکشن ارسال می‌کند تا اقدامات لازم را انجام دهد.

5- ارسال هشدار ضربه به موتور

جی پی اس موتور سیکلت با داشتن هشدارهای متنوع، از جمله هشدار ضربه، مانع از به سرقت رفتن موتورسیکلت می‌شود. در صورتی که سارق ضربه‌ای به موتور وارد کند، هشداری به‌صورت SMS ، تماس یا نوتیفیکیشن به صاحب موتور ارسال می‌شود.

6- ارائه اطلاعات مسیر پیموده‌شده

موتورسیکلت با استفاده از سیستم ردیاب، اطلاعات مربوط به مسیرهای پیموده‌شده طی یک سال گذشته را به مالک ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند در تجزیه و تحلیل سیاست‌های رانندگی یا مسائل ایمنی مفید باشد.

سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

انتخاب بهترین سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

وقتی صحبت از انتخاب دستگاه ردیاب GPS مناسب برای موتورسیکلت می‌شود، باید چند نکته را در نظر بگیرید:

1- نوع ردیاب: اولین مورد، نوع ردیاب مورد نظر شما است. دستگاه‌های ردیاب جی پی اس در دو نوع ردیاب سیمی و ردیاب بی‌سیم در دسترس است و هر کدام مزایای خود را دارند.  ردیاب‌های سیمی نیاز به نصب توسط یک متخصص دارند، اما معمولاً قدرت سیگنال و قابلیت اطمینان بهتری نسبت به دستگاه‌های بی‌سیم ارائه می‌دهند. نصب ردیاب‌های بی‌سیم یا همان ردیاب‌های آهنربایی آسان‌تر است، اما ممکن است در برخی مناطق سیگنال ضعیف‌تری داشته باشند و باتری آن‌ها نیز نیاز به شارژ منظم دارد.

2- عمر باتری: یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید ردیاب جی پی اس موتورسیکلت در نظر بگیرید، عمر باتری است. به‌طور کلی، هر چه عمر باتری بیشتر باشد، بهتر است و دیگر نگران شارژ مجدد ردیاب GPS خود هر چند روز یک بار نخواهید بود، به خصوص اگر مسافت‌های طولانی را طی می کنید.

3-  دقت مکانی: یکی از نکات حیاتی در انتخاب سیستم ردیاب، دقت مکانی آن است. سطح دقت GPS و قابلیت تعیین مکان دقیق می‌تواند در پیشگیری از سرقت و بازیابی موتورسیکلت تأثیرگذار باشد.

4- داشتن هشدارهای متنوع: سیستم ضدسرقت موتورسیکلت باید دارای انواع هشدارها باشد که از جمله آنها می‌توان به هشدار سرعت، هشدار باز شدن درب خودرو، هشدار حرکت، هشدار محدوده جغرافیایی و هشدار ضربه اشاره کرد. اطمینان حاصل کنید که سیستم قابلیت هشدار به مالک در مواقع ضروری را فراهم می‌کند.

5- طراحی و اندازه: سیستم ردیاب باید اندازه کوچکی داشته باشد تا به‌راحتی روی موتورسیکلت نصب شود و مخفی باشد.

6- داشتن برند معتبر: ردیاب‌های متفرقه شاید در نگاه اول با قیمت ارزان خود هیجان‌انگیز جالب به نظر برسند، اما کیفیت لازم را ندارند و خطر به سرقت رفتن موتور را به همراه دارند. در زمان خرید ردیاب GPS موتورسیکلت، حتماً انتخاب خود را از میان برندهای معتبر و کاربردی انجام دهید.

ردیاب جی پی اس های وایزر تمامی ویژگی‌های یک ردیاب خوب برای موتورسیکلت را دارند. این جی پی اس ها با داشتن خدمات پس از فروش و پشتیبانی حرفه‌ای 24 ساعته در 7 روز هفته و همچنین کیفیت و دقت بالا، رضایت شما را جلب می‌کنند. برای خرید ردیاب جی پی اس خودرو و موتورسیکلت وایزر همین حالا با ما با شماره 02145597000 تماس بگیرید!

سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

سوالات متداول در مورد سیستم ضدسرقت موتورسیکلت

آیا نصب سیستم ضدسرقت روی موتورسیکلت مفید است؟

بله، نصب سیستم ضدسرقت روی موتورسیکلت می‌تواند به طرز چشمگیری از سرقت جلوگیری کند و در صورت سرقت، به بازیابی سریع‌تر موتور کمک کند.

آیا دزدگیر و قفل دیسک برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت کافی هستند؟

ابزارهای ضدسرقت رایج مانند قفل فرمان، قفل دیسک، زنجیر و قفل دیسک تنها روند سرقت را به تاخیر می‌اندازند و برای جلوگیری از سرقت کافی نیستند.

بهترین سیستم ضدسرقت موتورسیکلت چیست؟

ردیاب جی پی اس بهترین ابزار ضدسرقت محسوب می‌شود که در صورت سرقت موتور نیز می‌توان به کمک آن، برای بازپس‌گیری موتور اقدام کرد.

بهترین ردیاب جی پی اس موتور چیست؟

ردیاب‌های وایزر به دلیل کیفیت و دقت بالا و پشتیبانی حرفه‌ای، بهترین ردیاب موتورسیکلت محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE