چگونه بخش حمل و نقل شرکت خود را به درستی مدیریت کنیم؟

20 دی ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر

در مقاله چگونه بخش حمل و نقل شرکت خود را به درستی مدیریت کنیم خواهید خواند:

  • مقدمه
  • استراتژی‌هایی برای مدیریت صحیح
  • برنامه‌ریزی حمل‌و‌نقل و آماده‌سازی مناسب
  • از ردیاب جی‌پی‌اس برای مدیریت حمل و نقل استفاده کنید
  • عملکرد کارکنان بخش حمل‌و‌نقل خود را بهینه‌سازی و تقویت کنید
  • مدیریت انبار خود را بهینه کنید
  • هزینه‌های عملیاتی را تحت کنترل نگه دارید
  • از ایمنی خودروهای سازمان، راننده و کالاهای ارسالی اطمینان حاصل کنید
  • بهترین ردیاب برای مدیریت صحیح بخش حمل‌و‌نقل
  • سوالات متداول در مورد مدیریت درست بخش حمل‌و‌نقل

چگونه بخش حمل و نقل شرکت خود را به درستی مدیریت کنیم؟

لجستیک و حمل و نقل بخش مهمی از زنجیره تامین است که مدیریت صحیح آن در عملکرد کلی یک شرکت، رضایت مشتریان و شهرت برند تأثیرگذار است. با این حال، بدون استراتژی‌های مدیریتی صحیح و استفاده از تکنولوژی‌های روز نمی‌توان به بهترین عملکرد رسید. در این مقاله از وبسایت وایزر، قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه بخش حمل و نقل شرکت خود را به‌درستی مدیریت کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

چگونه بخش حمل و نقل شرکت خود را به درستی مدیریت کنیم

استراتژی‌هایی برای مدیریت صحیح بخش حمل و نقل

مدیریت صحیح بخش حمل و نقل به کمک روش‌های زیر قابل انجام است:

۱- برنامه‌ریزی حمل و نقل و آماده‌سازی مناسب

اولین کاری که برای مدیریت صحیح حمل و نقل و لجستیک باید انجام داد، برنامه‌ریزی و چیدن مناسب برنامه‌های رانندگان و پیک‌های موتوری است. برنامه تحویل کالاها باید به‌گونه‌ای چیده شود که رانندگان در مدت زمان کوتاه و در بازه زمانی تعیین شده کار حمل را انجام دهند. اپراتورهای زنجیره تامین و مدیران بخش حمل و نقل باید قادر به ایجاد یک گردش کار جامع برای اطمینان از عملکرد خوب تیم باشند. هدف از برنامه‌ریزی حمل و نقل، دستیابی به حداکثر نتایج و سود در کمترین زمان ممکن است.

اگرچه برنامه‌ریزی عالی در حالت ایده‌آل قرار است نتایج عالی را به همراه داشته باشد، اما یک مدیر خوب باید بتواند برای شرایط غیرمنتظره آماده شود. مانند کمبود خودرو، تاخیر در حمل و نقل یا آسیب‌های حمل و نقل.

اگر تمامی کارهای مدیریت ناوگان حمل و نقل به‌صورت دستی و با نیروی انسانی اجرا شوند، تشخیص مسائل، نظارت بر پیشرفت و انجام اقدامات اصلاحی برای مدیر دشوار خواهد بود. بنابراین، اتخاذ یک سیستم متمرکز که همه فرآیندها را یکپارچه می‌کند بسیار مهم است. این کار به‌راحتی به کمک سیستم ردیاب جی پی اس انجام می‌شود. ردیاب جی پی اس، با بررسی بهترین و کوتاه‌ترین مسیر و همچنین مسیرهای کم‌ترافیک، روند حمل و نقل را بهبود می‌بخشد. ردیاب‌ها همچنین به مدیران ناوگان امکان نظارت بر عملکرد راننده را می‌دهند و به این ترتیب امکان برنامه‌ریزی بهتر برای مسیرهای آینده را آسان‌تر می‌کنند.

۲- از ردیاب جی پی اس برای مدیریت حمل و نقل استفاده کنید

هیچ راه بهتری برای ساده‌سازی مدیریت حمل‌ونقل شما به جز خودکار کردن آن وجود ندارد. یک راه‌حل مدیریت حمل و نقل خودکار با استفاده از سیستم ردیاب جی پی اس، فرآیند حمل و نقل کالا را ساده‌تر می‌کند. با استفاده از ردیاب جی پی اس خودرو و اپلیکیشن ردیابی، مدیران ناوگان می‌توانند متوجه شوند که کدام وسیله نقلیه در حال فعالیت است، در کجا قرار دارد، چه زمانی و در کجا توقف کرده است و چه مسیری را برای حرکت انتخاب کرده است.

یک ردیاب جی پی اس خوب و باکیفیت در کنار نرم‌افزار مدیریت حمل و نقل خوب و کاربردی علاوه‌بر تسهیل ردیابی حمل و نقل، امکانات دیگری را نیز برای مدیران لجستیک فراهم می‌کند از جمله:

- ضبط مسیرهای سفر

- برنامه‌ریزی برای سفرهای بعدی

- مدیریت مصرف سوخت در هر وسیله نقلیه

- تعیین موقعیت مکانی خودرو و ردیابی رانندگان

- پیگیری وضعیت محموله بر اساس برنامه تحویل

- ارائه داده‌های تحلیلی کامل و فوری

۳- عملکرد کارکنان بخش حمل و نقل خود را بهینه‌سازی و تقویت کنید

کارکنان نقش مهمی در رشد کسب‌وکار شما دارند. خواه مدیر تدارکات و تحویل‌دهنده باشد خواه پیک یا اپراتور انبار، همه در هر بخش باید بتوانند به‌طور همزمان و سازنده کار کنند تا به نتایج مطلوب دست یابند.

بنابراین، برای شما به‌عنوان یک مدیر مهم است که آموزش‌های منظمی را برای کارکنان خود ارائه دهید تا توانایی‌ها و چابکی آن‌ها را بهبود بخشند. مطمئن شوید که رویه استاندارد عملیاتی شرکت، مسئولیت‌های خود و فناوری مورد استفاده شرکت را درک می‌کنند.

برای نظارت دقیق بر بخش حمل و نقل و نحوه عملکرد رانندگان، بهترین ابزار، ردیاب جی پی اس است. ردیاب یا همان جی پی اس خودرو امکان نظارت لحظه‌ای بر رفتار راننده را می‌دهد و با ارائه اطلاعاتی در مورد سرعت حرکت، مسیر حرکت، میزان توقف و مصرف سوخت، مدیریت هر چه بهتر بخش حمل و نقل را میسر می‌کند.

۴- مدیریت انبار خود را بهینه کنید

عملیات لجستیک و کارهای حمل و نقل بدون مدیریت مناسب انبار نمی‌تواند به‌درستی اجرا شود. نگهداری کالا و چیدمان انبارها بر فرآیند حمل و نقل تاثیر می‌گذارد. بنابراین، باید اطمینان حاصل شود که همه موارد به‌خوبی چیده شده‌اند و کسری انبار وجود ندارد.

اقلام فاسد شدنی را در جای خنک (یا در یخچال برای محصولات غذایی) نگهداری کنید. محصولات پر تقاضا را در قسمت‌هایی قرار دهید که به‌راحتی در دسترس هستند. راه عبور لیفتراک‌ها در هر راهرو را آسان کنید تا روند برداشت تسریع شود و از سیستم مدیریت موجودی یکپارچه شده با اسکنر بارکد استفاده کنید تا ضبط اقلام ورودی و خروجی آسان‌تر شود.

۵- هزینه‌های عملیاتی را تحت کنترل نگه دارید

کنترل هزینه‌های عملیاتی مانند هزینه سوخت و هزینه تعمیر و نگهداری یک راه عالی برای بهبود کارایی در مدیریت تدارکات و حمل و نقل است. اول از همه، شما باید تمام هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و تدارکات خود را تجزیه و تحلیل کنید و بدانید چه عواملی در افزایش هزینه‌ها نقش دارند.

آیا مسیر تحویل طولانی و پرترافیک باعث هدر رفتن مصرف سوخت می‌شود؟ آیا سرعت زیاد راننده باعث آسیب دیدن کالاها یا خودرو شده است؟ آیا توقف راننده در قسمت‌های خطرناک جاده علت صدمه دیدن و آسیب به خودرو شده است؟ اینها مواردی است که مدیریت ناوگان باید به دقت بررسی کند و در صورت هر گونه مشکل بلافاصله به راننده هشدار دهد.

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تجزیه و تحلیل و صرفه‌جویی در هزینه‌های عملیاتی، استفاده از ردیاب جی پی اس است. این ابزار کارآمد به کمک نرم‌افزار ردیاب جی پی اس، کل فرآیند نظارت بر خودروهای سازمانی را خودکارسازی می‌کند و از اجرای سریع و دقیق هر فرآیند اطمینان می‌دهد تا خطاهایی که منجر به تلفات و تصادف می‌شود به حداقل برسد. علاوه بر این، این سیستم همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا درآمد و هزینه‌های خود را برای یک دوره مشخص تخمین بزنید تا بتوانید بودجه خود را عاقلانه‌تر تخصیص دهید.

چگونه بخش حمل و نقل شرکت خود را به درستی مدیریت کنیم

۶- از ایمنی خودروهای سازمان، راننده و کالاهای ارسالی اطمینان حاصل کنید

یکی از مشکلات شرکت‌های حمل و نقل، سرقت خودروها و کالاهاست. نظارت لحظه‌ای بر وضعیت خودروهای سازمانی و اطلاع از موقعیت مکانی آن‌ها می‌تواند به کاهش سرقت کمک کند. نصب دستگاه ردیاب جی پی اس، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت است. ردیاب‌ها امکان ردیابی لحظه‌ای خودرو را فراهم می‌کنند و با نشان دادن موقعیت لحظه‌ای خودرو، مانع از سرقت آن می‌شوند. علاوه‌بر این، ردیاب‌ها، مجهز به هشدارهای متنوع مانند هشدار باز و بسته شدن غیرمجاز درب خودرو، روشن کردن غیرمجاز خودرو، ضربه به خودرو، سرعت غیرمجاز و دیگر موارد هستند و می‌توانند پیش از سرقت نیز مانع از اقدام سارقان شوند.

برای مدیریت بهتر بخش حمل و نقل، حتماً باید مراقب سرقت وسیله نقلیه و کالاها باشید. ضمن این که امنیت راننده نیز اهمیت دارد. بهترین ردیاب‌های بازار مجهز به دکمه SOS هستند و در صورتی که راننده با خطری در ماشین مواجه شود، می‌تواند با فشردن دکمه SOS، مدیر ناوگان را از وضعیت مطلع کند.

۷- بهترین ردیاب برای مدیریت صحیح بخش حمل و نقل

همان‌طور که اشاره کردیم، ردیاب جی پی اس بهترین تکنولوژی برای مدیریت درست بخش حمل و نقل است. اگر شما هم قصد خرید ردیاب جی پی اس برای مدیریت بهتر بخش حمل و نقل خود را دارید، توصیه می‌کنیم که خرید ردیاب GPS وایزر را تجربه کنید.
ردیاب وایزر، یک سیستم جی پی اس پنهان روی خودروی شماست که قابلیت کنترل از راه دور را فراهم می‌کند. این دستگاه قادر است بدون نیاز به اینترنت، موقعیت فعلی خودرو، مقدار سوخت مصرفی، و فواصل طی شده را نمایش دهد و بهترین ابزار برای مدیران ناوگان است که نیاز به پایش دقیق و کارآمد خودروهای خود دارند. اما این تنها یک بخش از امکانات چندگانه و کاربردی این ردیاب است. مزایای گسترده استفاده از ردیاب وایزر برای خودرو، شامل موارد زیر می‌شود:

- ردیابی آنلاین، دقیق و به‌روز: قابلیت ردیابی بر بستر اینترنت و ارسال پیامک جهت اطلاع‌رسانی به شما از موقعیت فعلی خودرو.

- متوقف کردن خودرو به‌صورت کنترل از راه دور: امکان توقف فوری خودرو توسط کنترل از راه دور در شرایط اضطراری یا نیاز به مدیریت دقیق.

- موقعیت‌یابی دقیق روی نقشه: نمایش دقیق موقعیت خودرو روی نقشه با کیفیت بالا و به‌روز.

- اعمال قفل مرکزی: قابلیت قفل کردن مرکزی خودرو به‌صورت از راه دور جهت افزایش امنیت.

- هشدار درب‌ها: ارسال هشدار درصورت باز و بسته شدن درب‌های خودرو جهت پیشگیری از سرقت.

- قابلیت استفاده اپلیکیشن روی انواع سیستم عامل‌ها: اپلیکیشن اختصاصی وایزر امکان کنترل کامل خودرو با ردیاب را با سیستم‌عامل اندروید ، iOS و وب اپلیکیشن را می‌دهد.

- گارانتی کامل یک ساله: ارائه گارانتی کامل و خدمات پس از فروش فنی بی‌نظیر برای مدت یک سال.

- سرورهای امن در داخل کشور: داشتن سرور داخلی بدون قطعی با امنیت بسیار بالا.

- پشتیبانی 7/24: پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته

با استفاده از ردیاب وایزر، شما علاوه‌بر کنترل کامل بر بخش حمل و نقل، از اطلاعات دقیق و به‌روزی نیز برخوردار خواهید بود که به بهبود مدیریت و امنیت ناوگان شما کمک خواهد کرد.

چگونه بخش حمل و نقل شرکت خود را به درستی مدیریت کنیم

سوالات متداول در مورد مدیریت درست بخش حمل و نقل

چگونه می‌توان بخش حمل و نقل شرکت را به درستی مدیریت کرد؟

 برای مدیریت صحیح بخش حمل و نقل، باید به استراتژی‌هایی از جمله برنامه‌ریزی حمل و نقل، استفاده از ردیاب جی پی اس، بهینه‌سازی عملکرد کارکنان و مدیریت انبار توجه کنید.

چگونه می‌توان از ردیاب جی پی اس برای مدیریت حمل و نقل بهره‌مند شد؟

با استفاده از ردیاب جی پی اس، می‌توانید مسیرهای سفر را ضبط کنید، برنامه‌ریزی برای سفرهای بعدی انجام دهید، مصرف سوخت را مدیریت کنید، موقعیت مکانی خودرو را تعیین کنید و وضعیت محموله را پیگیری کنید.

چگونه هزینه‌های عملیاتی حمل و نقل را کنترل کنیم؟

برای کنترل هزینه‌های عملیاتی، از ردیاب جی پی اس وایزر استفاده کنید. ردیاب خودرو بهترین ابزار برای تجزیه و تحلیل دقیق هزینه‌ها است و در اصلاح عوامل مؤثر بر افزایش هزینه‌ها نقش مهمی دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE