ردیابی ماشین‌های اجاره‌ای در ایران

07 آذر ، 1397
گروه تحقیقاتی وایزر

ردیاب خودرو برای ماشین های اجاره ای در ایران

صنعت اجاره‌ی خودرو به این صورت است که وسیله‌ی نقلیه برای مدتی با راننده یا بدون راننده در اختیار فرد متقاضی قرار می‌گیرد و هزینه‌ی اجاره‌ی آن به صورت ساعتی، روزانه و یا ماهیانه پرداخت می‌شود. صنعت اجاره‌ی خودرو در جهان بسیار پردرآمد است و به عنوان یکی از بخش‌های مهم کسب و کار در نظر گرفته شده است. صنعت اجاره‌ی اتومبیل تاثیر زیادی بر گردشگری گذاشته است، به این شکل که اصولاً در نزدیکی فرودگاه‌ها، شرکت‌های اجاره‌ی خودرو برای رفت‌ آمد‌های مسافران و توریست‌ها دفاتر خود را دائر می‌نمایند تا آرامش و لذت سفرهای زمینی را برای مسافران فراهم کنند. در ایران اجاره‌ی خودرو علاوه بر رفت ‌و آمد‌های فرودگاهی در زمینه‌های دیگری مثل مراسم عروسی، مراسم خواستگاری، قرارداد‌های کاری و سفر‌های زمینی رشد چشمگیری کرده است. در این مقاله با دلایل رشد صنعت اجاره‌ی خودرو و نحوه‌ی محافظت از خودرو در برابر سرقت و خطرات احتمالی مانند تصادفات را بررسی خواهیم کرد.

ردیاب خودرو برای ماشین های اجاره ای در ایران

علت رشد صنعت اجاره‌ی اتومبیل در ایران

صنعت اجاره‌ی خودرو در چندین دهه‌ی گذشته مورد توجه کشورهای غربی به ‌عنوان یکی از پر‌سود‌ترین روش‌های درآمدی بوده است. به طوری که بعد از جنگ جهانی دوم با رشد خطوط هوایی نیاز به اجاره‌ی اتومبیل هم افزایش پیدا کرد و به مرور زمان چندین شرکت اجاره‌ی خودرو با هم متحد شده و سیستم ملی اجاره‌ی اتومبیل را بوجود آوردند. اما در ایران تنها در سال‌های اخیر به این صنعت توجه بیشتری شده است. برخی از شرکت‌ها گاهی با خرید خودرو، یا شراکت با تولیدکنندگان خودرو و یا اجاره از مالک و سپس اجاره‌ی مجدد آن با قیمتی بالاتر به متقاضی اجاره‌ی اتومبیل به کسب درآمد می‌پردازند. به هر حال این نوع شرکت‌ها با توجه به نیاز شهری، تنوعی از انواع خودرو را فراهم می‌نمایند. برخی از دلایلی که این صنعت مورد توجه قرار گرفته و متقاضیان زیادی دارد را می‌توانید در ادامه بخوانید:

  1. این روزها به دلیل رشد چشم‌گیر قیمت خودرو، همه‌ی افراد توانایی خرید خودروهای لوکس را ندارند، به همین خاطر برخی برای کسب تجربه و عده‌ای برای رفع نیاز‌های مقطعی خود، خودرو را برای مدتی محدود کرایه می‌کنند.
  2. در بسیاری از موارد زوج‌های جوان برای متفاوت برگزار نمودن عروسی‌شان، ماشین‌های لوکس و مدل بالا را اجاره می‌نمایند.
  3. توریست‌های خارجی هم یکی از مهمترین مشتریان این صنعت می‌باشند، زیرا برای مدتی کوتاه در ایران هستند و می‌خواهند شهر‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی ایران را ببینند. در چنین شرایطی بلافاصله از فرودگاه می‌توانند خودروی مناسب را کرایه نمایند.
  4. همچنین دسته‌ای دیگر از مشتریان صنعت اجاره‌ی خودرو افرادی هستند که ماشین‌های خود را برای تعمیر تحویل داده‌اند و تنها برای روزهایی که ماشین خود را در اختیار ندارند نیازمند اجاره‌ی خودرو می‌باشند.

ردیاب خودرو برای ماشین های اجاره ای در ایران

نحوه‌ی حفاظت از سرقت خودرو‌های کرایه‌ای

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که صاحبان خودرو‌های لوکس و شرکت‌های اجاره‌دهنده‌ چگونه ماشین‌های خود را بدون نگرانی به مشتریانی که شناختی نسبت به آنها ندارند، کرایه می‌دهند و چطور به مشتریان اعتماد می‌کنند. هرچند صنعت کرایه خودرو پردرآمد می‌باشد ولی خساراتی که ممکن است به ماشین‌ها وارد آید، ارزش درآمدی آن را کم می‌نماید. ریسک این روش درآمدی، بسیار بالا است. پس چگونه می‌توان از صحت و سلامت خودرو اطمینان حاصل نمود و بدون نگرانی وسیله‌ی نقلیه‌ی گران‌قیمت خود را اجاره داد. راه‌های گوناگونی برای اعتماد به مشتریان و متقاضیان اجاره‌ خودرو و ردیاب جی پی اس وجود دارد:

  • دریافت سفته و چک‌ به ارزش قیمت خودرو یا بیشتر
  • ارائه‌ی مدارک شناسایی
  • دریافت مدرک بلیط رفت و برگشت مسافران خارجی و دریافت مبلغی به دلار

ردیاب خودرو برای ماشین های اجاره ای در ایران

اجاره‌ی ماشین‌های لوکس و ردیابی آنها با جی پی اس

در سال‌های اخیر که استفاده از سیستم موقعیت‌یاب جی پی اس خودرو گسترش یافته است، صنعت اجاره‌ی خودرو نیز تغییر چشم‌گیری کرده است. اجاره‌دهندگان خودرو به سیستمی نیاز دارند که آن‌ها را از وضعیت و موقعیت خودرو مطلع گرداند. نصب ردیاب خودرو، قابلیت کنترل و مدیریت سرعت و موقعیت خودرو را به صاحبان آن داده است. هم‌اکنون صاحبان خودرو در لحظه می‌توانند موقعیت ماشین را روی نقشه ببینند و در صورت بروز مشکل و یا سرقت، خودرو را متوقف و خاموش کنند. اگر از محدوده‌ی شهری خارج گردد پیام هشدار دریافت کنند و بسیاری موارد دیگر که صاحبان خودرو را دل‌گرم و آسوده‌خاطر می‌نماید که با خیال راحت، خودروی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار دهند.

انواع اجاره‌ی خودرو

اجاره‌ی خودرو به روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. اجاره هم با راننده و هم بدون راننده مرسوم می‌باشد. برخی از شرکت‌های اجاره‌ی خودرو تنها ماشین‌های لوکس اجاره می‌دهند. برخی هم سبدی از تنوع خودروهای اقتصادی و لوکس را در شرکت خود دارند و هر فردی می‌تواند با توجه به نیاز و هزینه‌ی خود انتخاب نماید.

ردیاب خودرو برای ماشین های اجاره ای در ایران

برخی از مهم‌ترین دلایل و زمینه‌های اجاره‌ی خودرو:

  • جهت اجاره‌ی ماشین عروس
  • اجاره‌ی خودروی لوکس
  • ترانسفر تشریفاتی
  • ترانسفر فرودگاهی
  • اجاره‌ی خودوری اسپرت
  • اجاره‌ی خودروی اقتصادی
  • اجاره‌ی خودرو برای سفر

نکات حفاظتی درباره‌ی ماشین‌های کرایه ای

فراموش نکنید که ماشین‌ها بهترین وسیله برای اهداف خطرناک سارقان و خلافکاران می‌باشد. ممکن است آن‌ها برای رسیدن به اهداف جنایتکارانه‌ی خود دست به اجاره‌ی خودرو بزنند. بنابراین رعایت نکات ایمنی قبل از کرایه دادن اتومبیل از ضروریات بوده و اهمیت زیادی دارد. نصب ردیاب جی پی اس و کنترل آن از طریق پیامک یا اپلیکیشن سرو یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای کنترل خودرو از هر فاصله و زمانی در طول شبانه روز می‌باشد. بنابراین اگر تمایل دارید ماشین خود را مجهز به سیستم ردیابی نمایید حتماً به ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ردیاب جی پی اس توجه نمایید تا بهترین مدیریت و کنترل را بر خودرو داشته باشید. در ادامه می‌توانید ویژگی‌های مهم یک ردیاب جی پی اس را بخوانید.

ویژگی‌های بهترین ردیاب GPS

  • نمایش موقعیت لحظه‌ای خودرو بر روی نقشه
  • دارای اپلیکیشن فارسی و نمایش هشدار‌های دستگاه ردیاب
  • قابلیت کنترل سرعت در صورت خارج شدن از حد مجاز
  • قابلیت خاموش کردن خودرو در زمان سرقت
  • قابلیت دریافت هشدار مبنی بر خارج شدن خودرو از منطقه جغرافیایی
  • ارسال هشدار در هنگام جا به جا شدن خودرو (بردن خودرو با جرثقیل)
  • هشدار روشن و خاموش شدن خودرو، کم بودن برق خودرو و برق باتری داخلی ردیاب
  • سادگی استفاده از اپلیکیشن ردیاب
  • موجود بودن اپلیکیشن برای هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE