جی پی اس خودرو در چه مواقعی کاربرد دارد؟

13 آبان ، 1397
گروه تحقیقاتی وایزر

در دنیای امروز با رشد چشمگیر جمعیت و به دنبال آن افزایش بیشمار وسایل نقلیه، سیستم جی پی اس خودرو و یا همان ردیاب خودرو یکی از ایمن ‌ترین و مهم ‌ترین سیستم ‌های امنیتی در جهان برای خودروها به شمار می ‌رود؛ همچنین این وسیله در موقعیت‌ های مکانی و زمانی مختلف کمک بسیار بزرگی به صاحبان خودرو خواهد کرد. ما در این مقاله قصد داریم که شما را بیشتر با مزایای استفاده از این سیستم جی پی اس در انواع خودروها آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

ردیابی خودرو _ گروه تحقیقاتی وایزر
گروه جی پی اس 


ردیاب یا به عبارتی جی پی اس ماشین یک وسیله‌ ی کوچک مانند دزدگیر و سیم‌کارت‌ خور به اندازه‌ ی یک تلفن‌ همراه است که صاحبان خودرو می‌ توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی آن را بر روی درب، داخل سقف یا داشبورد ماشین ‌های داخلی، خارجی و سنگین از طریق سیم‌کشی جای ‌گذاری و نصب کنند.
بدین ‌صورت که صاحبان خودرو از طریق جی پی اس خودرو خود می ‌توانند در هر لحظه و هر موقعیت جغرافیایی از جهان، اطلاعات مکانی و فاصله خودرو مورد نظر خود را به صورت آنلاین و با کمک از اطلاعات ماهواره‌ ای بر روی اپلیکیشن دریافت و ردیابی کنند. در واقع اطلاعات مربوط به موقعیت دقیق خودرو از طریق یک پیامک و یا اینترنت به صاحب خودرو ارسال می ‌شود و آن را بر روی یک اپلیکیشن وایزر به نمایش می ‌گذارد. همچنین این وسیله در هر لحظه از زمان و مکان با وارد شدن ضربه به خودرو، برای صاحب وسیله‌ ی نقلیه یک هشدار ارسال می ‌کند.

دزدگیر ماهواره ای _ گروه تحقیقاتی وایزر
بهترین کاربرد جی پی اس خودرو 

نحوه‌ی عملکرد جی پی اس خودرو

با نصب دستگاه جی پی اس خودرو در هر شرایط آب و هوایی، اطلاعات موقعیت مکانی شما توسط 3 ماهواره که در نزدیک ‌ترین مدار به شما قرار گرفته‌ اند شناسایی و بعد از محاسبه بر روی نقشه‌ ای اپلیکیشن وایزر که بر روی تلفن‌ همراه شما نصب است مشخص می‌ شود. هر چقدر که امواج فرستاده شده توسط ماهواره‌ های جی پی اس قوی ‌تر باشد، اطلاعات به دست آمده از موقعیت دقیق شما با درصد خطای کمتر بر روی نقشه نمایش داده خواهد شد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید جی پی اس خودرو می توانید با تیم تحقیقاتی وایزر در ارتباط باشید.

مکان یاب خودرو وایزر
جی پی اس چیست و چگونه کار می کند؟ 

کاربرد جی پی اس خودرو 

1- تشخیص و نمایش دقیق موقعیت مکانی خودرو
2- ارسال هشدار به صاحب خودرو در صورت وارد شدن ضربه به خودرو
3- ارسال هشدار برای صاحب خودرو در صورت روشن شدن غیرمجاز وسیله‌ ی نقلیه و حتی حرکت کردن آن 
4- ارسال هشدار در صورت حرکت با سرعت غیرمجاز
5- ارسال هشدار در صورت جدا شدن دستگاه جی پی اس خودرو
6- ارسال هشدار در صورت کم شدن باطری اضطراری داخل جی پی اس خودرو
7- خاموش کردن وسیله ‌ی نقلیه از راه دور در هنگام سرقت خودرو از طریق پیامک و همچنین اپلیکیشن (عدم امکان روشن کردن مجدد وسیله‌ ی نقلیه مگر با اجازه ‌ی صاحب خودرو)

نوع سیم‌ کارت و میزان مصرف شارژ در سیستم جی پی اس خودرو

در سیستم جی پی اس خودرو می ‌توان با توجه به وضعیت مناسب آنتن ‌دهی و اینترنت محل زندگی خود از هر نوع سیم‌کارتی مانند ایرانسل، همراه اول و یا رایتل استفاده کنید. میزان مصرف شارژ ماهانه سیستم جی پی اس خودرو بسته به تنظیمات آن توسط صاحب خودرو و میزان آنلاین بودن آن متفاوت است. بهتر است که در صورت استفاده ‌ی زیاد از حالت آنلاین از بسته‌ های اینترنتی مقرون به صرف ه‌تری استفاده کنید.

ردیاب جی پی اس _ ردیاب خودرو وایزرنصب جی پی اس

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE